اعتصاب سراسری در اسپانیا علیه نسل کشی در فلسطین

اسپانیا امروز وارد اعتصاب سراسری ۲۴ ساعته با عنوان «علیه نسل‌کشی و اشغالگری در فلسطین» با مشارکت ۲۰۰ اتحادیه و سازمان غیردولتی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، اسپانیا امروز جمعه(ششم مهر ۱۴۰۳) وارد اعتصاب سراسری ۲۴ ساعته با عنوان «علیه نسل‌کشی و اشغالگری در فلسطین» شد که بیش از ۲۰۰ اتحادیه و سازمان غیردولتی برای حضور در این اعتصاب دعوت کردند.

 همزمان  با این اعتصاب، تظاهرات‌هایی  مادرید پایتخت اسپانیا و شهرهای بزرگی مانند بارسلونا و بیلبائو برگزار شد. همچنین اتحادیه های دانشجویی دانشگاه ها نیز مشارکت خود را در اعتصاب اعلام کردند.

اتحادیه‌ها و سازمان‌های غیردولتی در بیانیه‌های خود از دولت اسپانیا خواستند که دیپلماتیک، تجاری و نظامی خود را با تل‌آویو قطع کند تا به بخشی از پاکسازی قومی که اسرائیل به آن اقدام می کنند، تبدیل نشود.

 اتحادیه ها تاکید کردند: به زودی تظاهراتی را در مقابل کارخانه های تولید تجهیزات نظامی و ساختمان وزارت امور خارجه در مادرید برگزار خواهند کرد.

«کارمن آرنایز» افسر فعالیت های اجتماعی در کنفدراسیون عمومی کار اسپانیا که رهبری اعتصاب عمومی را بر عهده داشت، گفت: ما این اعتصاب را با حمایت بسیاری از سازمان های غیردولتی سازماندهی کردیم تا به خواسته های کارگران فلسطینی از خود پاسخ دهیم. آرنیز خاطرنشان کرد: اقداماتی که یک تشکل کارگری می تواند انجام دهد، اعتصاب است. وی افزود: ما این کار را برای حمایت از فلسطینی ها انجام دادیم، اگرچه نمادین است، اما بسیار معنی دارد.

آرنیز از دولت اسپانیا و جهان خواست به سرعت روابط خود را با اسرائیل قطع کنند و اعلام کرد:اسرائیل قوانین بین المللی و حقوق بشر را زیر پا می گذارد و مرتکب نسل کشی می شود.

 آرنیز بر لزوم ادامه تحرکات در حمایت از فلسطین در سراسر جهان تاکید کرد.

کد خبر 1783045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha