نیازمند آن هستیم تا معادن در اختیار تعاونی‌ها قرار گیرند

آیت الله شعبانی با تاکید بر اینکه نیازمند آن هستیم تا معادن در اختیار تعاونی‌ها قرار گیرند و مردم بهره و عدالت آن را ببینند گفت: حوادث زیادی طی سالهای گذشته در معادن داشتیم که منجر به اتفاقات تلخ برای کارگران معادن شده باید در این حوزه ایمن سازی داشته باشیم که شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی، امروز جمعه ۶ مهر ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد ::یکی از مصادیق تقوا پذیرش حق و عدم تکذیب آیات است.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه همدان  با اشاره جنایات امروز اسرائیل در غزه و لبنان  افزود: همان نسل و قوم بنی اسرائیل که موسی(ع) را اذیت کرد و در مقابل حرفش ایستاد، امروز در حال کشتار مردم مظلوم غزه است.

وی با اشاره به اینکه البته بخشی از قوم که معتقد به دین حضرت موسی(ع) بود امروز با یهود مخالف هستند تصریح کرد:آیا ملتی که قدرت نمایی خدا را دید اما گوساله پرست شد و قاتل انبیا الهی بود، به زن و کودک رحم می‌کند؟ یا می‌توان در مقابل او حرف از منطق زد؟ در مقابل چنین قومی نمی‌توان حرف از مذاکره و یا حقوق بشر زد.

شعبانی با اشاره به اینکه در برابر این قوم لجوج و بنا به فرموده حضرت آقا، خبیث‌ترین کفار، مقاومت تنها راه حل است گفت: شاید در ظاهر معادلات سیاسی و نظامی چیز دیگری را نشان داده شود، اما دست خدا را باید دید و بدانیم که پروردگار پشت سربازان اسلام است  و حکم قطعی و شرعی مبارزه با اینها است.

وی با تاکید بر اینکه چه در عرصه جبهه مقاومت، چه کشورهای اسلامی و مسئولان دولت‌های اسلامی نیاز به وحدت و انسجام داریم یادآور شد: دشمن هر لحظه به بهانه‌های مختلف به دنبال ایجاد شکاف در داخل و خارج است که نمونه آن را در سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک دیدیم.

خطیب جمعه همدان اضافه کرد: برخلاف آنچه دشمن به دنبال القا آن است، هیج اختلافی در عرصه حمایت از جبهه مقاومت وجود ندارد و باید گفت صحبت‌های رئیس جمهور در حمایت از جبهه مقاومت و مردم غزه و بیان جنایات رژیم صهیویستی در سازمان ملل، قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: سخنرانی در سازمان ملل فرصتی است که واقعیت‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای همه مشخص شود و در حالی که رئیس جمهور ما از صلح صحبت می‌کرد، طرف مقابل در تحریم‌هایی را علیه کشورمان وضع می‌کرد.

شعبانی همچنین ضمن تسلیت به به خانواده‌های کارکنان معدن طبس تصریح کرد: با وجود آنکه کشور ما در بحث معادن جز ۱۰ کشور برتر دنیا است، اما باید این سئوال را پرسید که چقدر مردم از این معادن بهره‌مند شده‌اند.

وی  ابراز داشت: طبق برنامه راهبردی صمت، باید از معادن در راستای عدالت اقتصادی در جامعه استفاده شود و ساز و کارهای باید به نحوی تعریف شود که کارگران، خود تبدیل به سهام داران معادن و این مراکز باشند، چرا معدنی که در شهرستانی وجود دارد، مردم آن منطقه نمی‌توانند از بهره‌مند شوند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه نیازمند آن هستیم تا معادن در اختیار تعاونی‌ها قرار گیرند و مردم بهره و عدالت آن را ببینند.

 وی خاطرنشان کرد: ماحوادث زیادی طی سالهای گذشته در معادن داشتیم که منجر به اتفاقات تلخ برای کارگران معادن شده  باید در این حوزه ایمن سازی داشته باشیم که شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.

کد خبر 1783053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha