خروج هیئت‌های دیپلمات قبل از سخنرانی «نتانیاهو» در سازمان ملل

درحالی شماری از هیئت‌های دیپلماتیک در مخالفت با جنگ اسرائیل علیه غزه و لبنان، قبل از سخنرانی بنیامین نتانیاهو، سالن مجمع سازمان ملل را ترک کردند که عزت الرشق امروز در بیانیه‌ای از مسئولان کشورها خواست تا هنگام سخنرانی نخست وزیر صهیونیستی جلسه را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج اونلاین، پیش از سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امروز جمعه، در هفتاد و نهمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، سالن مجمع شاهد تظاهرات و اعتراض گسترده و خروج هیئت‌هایی از کشورهای مختلف بود.

این اقدام هیئت‌های دیپلماتیک در مخالفت با جنگ اسرائیل علیه غزه و حملات هولناک آن در لبنان انجام شد.

 صدای سوت ها و شعارهای محکومیت علیه نتانیاهو در داخل مجمع عمومی سازمان ملل متحد قبل از ایراد سخنرانی او بلندتر شد و تعدادی از هیئت ها سالن را ترک کردند.

در همین حال، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی حماس امروز در بیانیه‌ای از رهبران و مسئولان کشورها خواست هنگام سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست های هفتاد و نهمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد خارج شوند.

الرشق در بیانیه ای اعلام کرد: خروج هنگام سخنرانی نتانیاهو کمترین وظیفه برای اعلام مخالفت و محکومیت جنگ نسل کشی غزه است.

وی خاطرنشان کرد: هیتلر (اشاره به نتانیاهو) در حال سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل است. آیا برای رهبران جهان منطقی است که به سخنان او گوش دهند؟

 الرشق تاکید کرد: نتانیاهو عامل مستقیم جنایت نسل کشی در غزه است که نزدیک یک سال ادامه دارد و با کشتارهای روزانه علیه غیرنظامیان در لبنان آن را گسترش داده است.

وی ادامه داد: نتانیو جنایت نازی خود رابا دست کم گرفتن و نادیده گرفتن تصمیم شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری آن و نادیده گرفتن دستورات دیوان بین المللی دادگستری ادامه می‌دهد.

اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ جنگی را علیه غزه آغاز کرده است که در بحبوحه ویرانی های گسترده و قحطی مرگبار بیش از ۱۴۱ هزار فلسطینی شهید و هزاران نفر زخمی شدند که اکثر آنها کودک و زن بودند و بیش از ۱۰ هزار نفر مفقود شدند.

 در لبنان نیز ارتش اشغالگر صدها حمله هوایی به اهداف حزب الله در مناطق مختلف جنوب و شرق کشور و بیروت پایتخت این کشور انجام دا که باعث شهادت صدها نفر، زخمی شدن هزاران نفر و آواره شدن ده ها هزار لبنانی شد.

کد خبر 1783079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha