محکومیت فلسطینی و بین المللی حمله خونین به ضاحیه جنوبی در بیروت

گروه‌های فلسطینی و مسئولان کشورهای مختلف جهان حمله خشونت بار رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی در بیروت را محکوم کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: در پی حمله جنگنده‌های صهیونیستی به شش ساختمان در ضاحیه جنوبی بیروت و هدف قراردادن مقرفرماندهی حزب الله، گروه‌های فلسطینی و مسئولان کشورهای مختلف جهان این اقدام خشونت بار رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

سخنگوی پنتاگون در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی در بیروت اعلام کرد: ایالات متحده در مورد بمباران هوایی اخیر در ضاحیه جنوبی بیروت دخالتی نداشته یا اطلاع قبلی نداشت.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای حمله تروریستی صهیونیست‌ها به حومه جنوبی بیروت را محکوم و اعلام کرد: تروریسم فزاینده صهیونیستی علیه مردم برادر لبنان، ملت عربی و اسلامی را می طلبد که سکوت را رها کرده و به هر وسیله و در همه مجامع بین المللی وارد عمل شوند.

حماس تاکید کرد: تحرک عربی و اسلامی باید رد بی طرفی و حمایت آمریکا از این حمله و پیروزی ارزش‌های جوانمردی و شهامت در کنار ملت‌های فلسطین و لبنان باشد.

این جنبش فلسطینی تاکید کرد: ما دوباره همبستگی مطلق خود را با مردم لبنان، برادران حزب الله و مقاومت اسلامی در لبنان اعلام می کنیم.

حماس اعلام کرد: ما فداکاری برادران در حزب الله و استواری آنها در حماسه حساب باز در حمایت از مردم و مقاومت ما و در پاسخ و دفاع از مردم لبنان را تقدیر و تمجید می کنیم.

حماس یادآور شد: اشغالگران و رهبران نازی آن در این توهم هستند که با شنیع ترین کشتارها علیه ملت فلسطین و لبنان و یا با هدف قرار دادن رهبران و فرماندهان مقاومت به اهداف شوم خود خواهند رسید.

حرکت المجاهدین در فلسطین اشغالی با محکوم کردن این حمله شنیع رژیم صهیونیستی اعلام کرد: حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به غیرنظامیان در لبنان، امتداد جنگ نسل کشی غزه و بخشی از جنگ علنی صهیونیست ها علیه مردم و ملت ما است.

حرکت المجاهدین اعلام کرد: جنگ نسل کشی اسرائیل بدون حمایت نامحدود آمریکا از این رژیم نازی امکان پذیر نبود.

این حرکت فلسطینی تاکید کرد: استواری و فداکاری‌های مردم لبنان و مقاومت اسلامی در لبنان را می‌ستایم.

در همین حال، حرکت جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: کاری که دشمن صهیونیستی در بمباران ضاحیه جنوبی بیروت و تخریب تعدادی ساختمان انجام داد، جنایت وحشیانه است.

جهاد اسلامی تاکید کرد: بمباران عمدی مناطق مسکونی و غیرنظامی با همه دروغ‌های دشمن توجیه نمی‌شود و جنایت جنگی است که  مسئولیت آن برعهده همه کسانی است که دروغ‌های نتانیاهو جنایتکار جنگی را در سازمان ملل تحسین کردند.

جهاد اسلامی اعلام کرد: ما اعتماد کامل داریم که حساب باز با دشمن، به زودی تاوان جنایاتش را خواهد داد.

جنبش انتفاضه فتح فلسطین در بیانیه ای تاکید کرد: حملات خائنانه دشمن صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را به شدت محکوم می کنیم.

این جنبش اعلام کرد: ما برای فداکاری های بزرگ حزب الله و مردم لبنان در مقابله با دشمن صهیونیستی ارزش زیادی قائل هستیم.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد: ما حمله و بمباران وحشیانه در ضاحیه جنوبی بیروت و پرتاب ده ها موشک حامل مواد منفجره بر روی محله ها و ساختمان های مسکونی را محکوم می کنیم.

جبهه دموکراتیک تاکید کرد: ما دوباره حمایت خود را از مقاومت و مردم لبنان اعلام می کنیم و به توانایی آنها مجبور کردن دشمن صیهونیستی به پرداخت بهای این جنایات و جلوگیری از دستیابی این رژیم به اهدافش اعتماد داریم.

این جبهه اعلام کرد: دولت نازیسم صهیونیستی بر شعله ور کردن آتش جنگ در منطقه اصرار دارد، اما با آتش آن خواهد سوخت.

جنبش الاحرار فلسطین نیز در بیانیه ای تاکید کرد: ما به شدت هدف قرار دادن مجتمع های مسکونی مملو از غیرنظامیان در ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم می کنیم.

در این بیانیه آمده است: هدف قرار دادن فرماندهان نظامی در مناطق غیرنظامی بهانه ای است که دشمن صهیونیستی در تمامی جنایات خود آن را تکرار می کند.

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز در بیانیه ای اعلام کرد: حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به ضاحیه جنوبی بیروت، تخریب تعدادی از ساختمان‌های مسکونی و ریختن خون مردم لبنان نشانه نازیسم، فاشیسم و ‌جنایت‌کاری رژیم صهیونیستی و رهبران آن است.

در این بیانیه آمده است: بمباران وحشیانه ساختمان‌های مسکونی در ضاحیه جنوبی، ادامه جنگ نسل‌کشی جاری و ادامه‌دار در نوار غزه در یک سال گذشته است.

شورای اعلای اسلامی عراق نیز در بیانیه ای اعلام کرد: ما این اقدام تروریستی رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه لبنان را محکوم می کنیم.

در این بیانیه آمده است: تجاوز وحشیانه صهیونیست ها به غیرنظامیان در لبنان امتداد جنگ نسل کشی غزه و بخشی از جنگ علنی صهیونیست‌ها علیه مردم و امت اسلامی است.

شورای اعلای اسلامی عراق تاکید کرد: جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی بدون حمایت بی حد و حصر آمریکا و غرب و بی توجهی جامعه جهانی به این جنایات رخ نمی داد.

این شورا در بیانیه خود اعلام کرد: ما موضع محکم و پایدار در یاری مردم در غزه و لبنان در برابر ظلم صهیونیستی را تجدید می کنیم.

سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل جنایت جدیدی مرتکب شده است که به سوابق جنایی مملو از تروریسم و ​​تجاوز اضافه می‌شود، زیرا جنگنده‌های صهیونیستی مناطق مسکونی را در حارة حریک در قلب ضاحیه جنوبی بیروت هدف قرار دادند وباعث ویرانی بزرگ در یک منطقه مملو از غیرنظامیان بی‌گناه شده است.

وی افزود: این حمله ناجوانمردانه بار دیگر به جهانیان ثابت می کند که اسرائیل در جنایات خود حد و مرزی نمی شناسد و از ارتکاب هولناک ترین قتل عام علیه غیرنظامیان با نقض تمام قوانین و موازین بین المللی دریغ نمی کند. این حملات تنها حمله نظامی نیست، بلکه تلاش‌های بدخواهانه برای ایجاد وحشت و شعله‌ورکردن درگیری و بی‌ثبات کردن لبنان و مقاومت قهرمان و گسترش دایره درگیری است.

وی تاکید کرد: ما این تجاوز حملات را قاطعانه محکوم می کنیم و از جامعه جهانی می خواهیم که برای مهار این جنایتکار اقدام فوری و عاجل انجام دهد و مسئولیت کامل عواقب این حملات را بپذیرد. مچنین از همه آزادگان جهان می خواهیم در کنار لبنان و مردم آن بایستند و برای توقف سریع این حملات وحشیانه فشار بیاورد .خداوند شهدا را رحمت کندو مجروحان را شفا دهد و رزمندگان قهرمان مقاومت را پیروز کند.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله در بیانیه ای اعلام کرد: هدف قرار دادن ضاحیه جنوبی، مملو از غیرنظامیان، وحشیگری بی‌سابقه است.

دراین بیانیه آمده است: دشمن اسرائیل بدون حمایت نامحدود غرب و آمریکا به این راه ادامه نمی داد.

محمد عبدالسلام ، سخنگوی رسمی انصارالله تاکید کرد: مطمئن هستیم که ناامیدی دشمن بیشتر خواهد شد و شکست حتمی در انتظار اوست و این رژیم  را در آستانه انقراض قرار می دهد.

محمد عبدالسلام نیز تاکید کرد: هیستری بمباران ضاحیه جنوبی، میزان ناامیدی و سرخوردگی دشمن را در برابر صلابت مقاومت اسلامی نشان می دهد.

وزیر امور خارجه عربستان در نشست شورای امنیت، درباره حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت گفت: منشأ درگیری، جنگ غزه است که باید متوقف شود و جنگ چیزی را حل نمی کند.

ارتش اسرائیل امروز اعلام کرد: مقر فرماندهی مرکزی حزب‌الله در حومه جنوبی بیروت و شش ساختمان دیگر را بمباران کرد و با خاک یکسان شدند که در نتیجه آن تاکنون دو نفر شهید و ۷۶ نفر زخمی شدند. این حمله خشونت‌بارترین حملات در روزهای اخیر از آغاز تشدید تنش‌ها بوده است.

کد خبر 1783086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha