اعتصاب عمومی در اسپانیا علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی

بیش از ۲۰۰ اتحادیه کارگری و سازمان غیردولتی در اسپانیا اعتصاب عمومی ۲۴ ساعته را با عنوان «اعتصاب علیه نسل کشی و اشغال فلسطین» آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، بیش از ۲۰۰ اتحادیه کارگری و سازمان غیردولتی در اسپانیا اعتصاب عمومی ۲۴ ساعته را با عنوان «اعتصاب علیه نسل کشی و اشغال فلسطین» آغاز کردند.

به عنوان بخشی از این اعتصاب سراسری، تظاهراتی در پایتخت مادرید و سایر شهرهای بزرگ مانند بارسلونا و بیلبائو برگزار شد و دانشجویان دانشگاه به نشانه همبستگی کلاس‌های خود را متوقف کردند.

اتحادیه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد با بیان اینکه حملات اسرائیل به غزه غیرقابل تحمل شده استاز دولت اسپانیا خواستند که فورا روابط دیپلماتیک، تجاری و نظامی با اسرائیل را قطع کند تا از مشارکت این رژیم در پاکسازی قومی اسرائیل جلوگیری کند.

اتحادیه‌ها تظاهرات مختلفی را از جمله تظاهرات در کارخانه‌های تولید تجهیزات نظامی و در مقابل مقر وزارت خارجه در مادرید، برگزار کردند.

«کارمن آرنایز»، دبیر فعالیت‌های اجتماعی در کنفدراسیون عمومی کار که رهبری اعتصاب را بر عهده داشت، اظهار داشت: ما این اقدام را با حمایت بسیاری از سازمان‌های غیردولتی برای پاسخ به خواسته‌های کارگران فلسطینی سازماندهی کردیم.

 او تاکید کرد: بزرگترین اقدامی که ما به عنوان اتحادیه های کارگری می توانیم انجام دهیم اعتصاب عمومی است و این اعتصاب را نمادین و در عین حال قابل توجه خواند.

آرنایز با محکوم کردن اسرائیل به دلیل نقض کامل قوانین بین المللی و حقوق بشر گفت: پیامی که ما می خواهیم به دولت اسپانیا و جهان ارسال کنیم این است که همه روابط با اسرائیل را قطع کنند.

وی همچنین از کنترل صادرات تسلیحات به اسرائیل و سرمایه گذاری در بهداشت، آموزش و خدمات اجتماعی به جای سلاح حمایت کرده و بر لزوم برگزاری تظاهرات جهانی در حمایت از فلسطین تاکید کرد.

دبیر فعالیت‌های اجتماعی در کنفدراسیون عمومی کار گفت: لازم است از کشتار غیرنظامیان از جمله هزاران زن و کودک و از ورود به یک دور باطل که گویی طبیعی است، جلوگیری شود.

وی از ممنوعیت تظاهرات حمایت از فلسطین در چندین کشور اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا و آمریکا انتقاد کرد و آنها را فاشیسم توصیف کرد.

آرنایز با اشاره به حادثه اخیر در آلمان که در آن کودکی به دلیل حمل پرچم فلسطین با خشونت مواجه شد، چنین ممنوعیت هایی را رسوایی خواند.

وی تصریح کرد: ممنوعیت حق اعتراض و آزادی بیان یک معضل بزرگ به ویژه برای اروپا است که مدعی است در این زمینه رهبر جهانی است.

این مقام مسئول تاکید کرد: انتظار دارم جامعه مدنی در اروپا که فکر می‌کنم با چنین ممنوعیت‌ها و خشونت‌هایی موافق نیست، واکنش نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد که ممنوع کردن تظاهرات علیه نسل کشی چیز وحشتناکی است.

اسرائیل با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری است به حمله وحشیانه خود به غزه ار روز هفتک اکتبر سال گذشته میلادی ادامه داده است.

به گفته مقامات بهداشتی محلی، بیش از ۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر که بیشتر آنها زن و کودک هستند در این حملات به شهادت رسیده و بیش از ۹۶ هزار  نفر زخمی شده اند.

حملات اسرائیل تقریبا کل جمعیت غزه را در بحبوحه محاصره مداوم که به کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو منجر شده ، آواره کرده است.

رژیم صهیونیستی همچنین به دلیل اقدامات خود در غزه در دادگاه بین المللی دادگستری با اتهام نسل کشی مواجه است.

کد خبر 1783091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha