راه اندازی اتاق رصد جمعیت در شهرستان طبس

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به فراهم شدن مقدمات راه اندازی اتاق رصد جمعیت در شهرستان طبس طی یک ماه آینده گفت: وظیفه اصلی اتاق رصد جمعیت پایش ازدواج و موالید در سراسر استان و شهرها به صورت هدفمند است.

فهمیه زنگویی-مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: اتاق رصد جمعیت خراسان جنوبی در خردادماه امسال راه اندازی شده است و می بایست این مهم در دیگر شهرستان ها نیز راه اندازی شود.

وی با اشاره به فراهم شدن مقدمات راه اندازی اتاق رصد جمعیت در شهرستان طبس طی یک ماه آینده افزود: وظیفه اصلی اتاق رصد جمعیت پایش ازدواج و موالید در سراسر استان و شهرها به صورت هدفمند است.   

زنگویی بیان کرد: هدف این است که در محلات و دهستان ها، مهمترین مشکلات و اولویت ها را شناسایی کنیم و گروه های مردمی را به سمت حل این مشکلات با کمک های نهادهای دولتی و حاکمیتی سوق دهیم. 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اتاق رصد به دنبال این است که به حل مشکلات در زمینه فرزندآوری و جمعیت بپردازد، تصریح کرد: ایجاد ارتباط بی واسطه بین گروه های مردمی و نهادهای دولتی یکی دیگر از اهداف این اتاق به صورت هدفمند در زمینه جمعیت است که در این راستان هویت بخشی به گروه های مردمی را در دستور کار داریم. 

وی عنوان داشت: یکی دیگر از رسالت ها در اتاق رصد جمعیت، بحث تربیت کنشگر فعال جمعیتی در استان است که در این زمینه اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای سرحلقه های جمعیتی کرده ایم. 

زنگویی با تاکید بر اینکه مهمترین مشکل شهرستان های خراسان جنوبی بحث ازدواج است، گفت: ازدواج، پایه گذار جمعیت است و تا سال ۱۴٠۷ علاوه بر کار بر روی بحث ازدواج باید به بحث جمعیت توجه ویژه ای در متولدین دهه های ۶٠ و ۷٠ داشته باشیم. 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در این زمینه باید مشوق های دولت ادامه پیدا کند و وام های فرزندآوری واقعی تر شود، گفت: اکنون ۱۳ هزار نفر در صف انتظار وام فرزندآوری در استان داریم. 

زنگویی اظهار کرد: ورود و فعالیت حلقه های میانی یکی دیگر از راه های افزایش جمعیت است و تا زمانی که تغییر گفتمان ایجاد نشود کسی به فکر فرزندآوری نخواهد بود. 

وی با بیان اینکه فرزندآوری و عدم اقبال به داشتن فرزند یک موضوع فرهنگی است، افزود: فرهنگ اگر در این زمینه عوض شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و نیازمند یک نوع تغییر نگرش هستیم که جز با گفتمان حل نخواهد شد. 

کد خبر 1783095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha