محاکمه فعال فرانسوی برای فراخوان «انتفاضه در پاریس»

فعال برجسته فرانسوی حامی فلسطین در روز ۲۳ اکتبر در دادگاه کیفری پاریس به اتهام تحریک عمومی به نفرت در پی فراخوانش برای «انتفاضه در پاریس» محاکمه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « middleeastey»، فعال برجسته فرانسوی طرفدار فلسطین در روز ۲۳ اکتبر (چهارشنبه دوم آبان) در دادگاه کیفری پاریس به اتهام تحریک عمومی به نفرت در پی فراخوانش برای «انتفاضه در پاریس» محاکمه خواهد شد.

«الیاس ایمزالن» به دلیل اقداماتی که ادعا می‌شود تحریک به ارتکاب جنایت است، بازداشت شده است.

او تحت نظارت قضایی قرار گرفته و به دلیل تحریک عمومی به نفرت یا خشونت بر اساس قومیت، ملت، نژاد یا مذهب پس از اظهاراتی که در تظاهرات حمایت فلسطین در پایتخت فرانسه در ۸ سپتامبر بیان کرد، محاکمه خواهد شد.

در جریان مراسمی که در پاریس برگزار شد، ایمزالین از جمعیت پرسید: آیا ما آماده رهبری انتفاضه در پاریس و در محله هایمان هستیم؟

او افزود: مسیر رهایی از پاریس شروع می شود. به زودی بیت المقدس آزاد می شود و ما می توانیم در مسجد الاقصی نماز بخوانیم.

ایمزالین در ادامه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و امانوئل مکرون، همتای فرانسوی اش را به همدستی در جنگ اسرائیل علیه غزه متهم کرد.

وی در این باره گفت: نسل‌کشی همدستانی دارد و به طور قع روسای جمهوری فرانسه و آمریکا از همدستان اصلی این نسل‌کشی هستند.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرده است که فعال برجسته فرانسوی حامی فلسطین بر اساس قانونی که بر چندین جرم از جمله تحریک به نفرت یا خشونت علیه یک فرد یا گروهی از افراد به دلایل ملت، نژاد یا مذهب خاص آنها تمرکز دارد، محاکمه خواهد شد.

کد خبر 1783097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha