عدم وجود قانون مدون در زمینه دفاع از حقوق عامه

حجت الاسلام موحدی‌آزاد با اشاره به اینکه یکی از کارهای مهم که در سند تحول قوه قضاییه به آن اشاره شده بحث دفاع از حقوق عامه است، گفت: اما هنوز قانون مدونی در این زمینه نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد امروز شنبه(۷ مهر) در آیین افتتاح دادگاه‌های صلح استان اظهار کرد: یکی از کارهای مهم که در سند تحول قوه قضاییه به آن اشاره شده بحث دفاع از حقوق عامه است.

وی افزود: اما هنوز قانون مدونی در این زمینه نداریم که اقداماتی صورت گرفته که به سمت پیشگیری و آسان‌سازی رسیدگی‌ها است و یکی از موارد مهم در این مقوله بحث ایجاد دادگاه‌های صلح است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه یکی از اهداف سند تحول بحث کیفرزدایی و قضازدایی بوده است، ادامه داد: اگر قانون دادگاه‌های صلح را اجرا کنیم خیلی می‌تواند برای مردم منفعت داشته باشد.

حجت‌الاسلام موحدی‌آزاد با بیان اینکه رسیدگی‌های تخصصی جزو رسالت‌های دادگاه صلح است، گفت: مراجعه مستقیم به قاضی و نظارت بر کیفیت سازش، استفاده از نیروهای باتجربه در صلح و سازش از دیگر مزایای دادگاه‌های صلح است.

وی در ادامه کاهش اطاله رسیدگی به پرونده‌ها را از دیگر مزایای افتتاح دادگاه صلح ذکر کرد و افزود: شوراهای حل اختلاف در کنار دادگاه صلح به قاضی کمک خواهند کرد و دادگاه صلح می‌تواند در ساعات غیر اداری یا در روزهای تعطیل نیز به دعاوی رسیدگی کند.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمود که از هر قطره خون شهید که به زمین می‌ریزد انسان‌های مصمم‌تری به وجود می‌آید، گفت: امروز اگر می‌بینیم انسان‌های بسیاری در غزه و فلسطین به شهادت می‌رسد افراد دیگر جایگزین آنان خواهد شد تا شاهد نابودی اسرائیل باشیم.

وی ادامه داد: امروز غزه و لبنان زنده‌تر از همیشه خواهد ماند همانطور که ایران زنده‌تر از همیشه است.

حجت‌الاسلام موحدی‌آزاد بیان کرد: امام خمینی(ره) فرمود: «‏‏هر روز ما در جنگ برکتی داشته‌ایم که در همه صحنه ها از آن بهره جسته‌ایم. ما انقلاب‌مان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ایم، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‌ایم، ما در جنگ، پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زدیم، ما در جنگ، دوستان و دشمنان‌مان را شناخته‌ایم، ما در جنگ به این نتیجه رسیده‌ایم که باید روی پای خودمان بایستیم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، ما در جنگ ریشه‌های انقلاب پر بار اسلامی‌مان را محکم کردیم، ما در جنگ حس برادری و وطن‌دوستی را در نهاد یکایک مردمان بارور کردیم، ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرت‌ها و ابرقدرتها سالیان سال می‌توان مبارزه کرد، جنگ ما کمک به افغانستان را به دنبال داشت، جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت.»

وی با بیان اینکه جنگ ما موجب شد که ‏‏‏تمامی سردمداران نظام‌های فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند، عنوان کرد: این ذلت و ترس است که اسرائیل و امریکا با بمب‌های چندتنی بر سر مردم غزه و لبنان می‌ریزد اما همه تلاش‌های اسرائیل مذبوحانه می‌باشد و پایان عمرش نزدیک است.

کد خبر 1783146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha