۳۵ درصد از دعاوی دادگستری خراسان جنوبی به محاکم صلح ارجاع شد

عبداللهی گفت: ۳۵ درصد از پرونده‌های وارده به دادگاه‌های عمومی و حقوقی خراسان جنوبی به سمت دادگاه صلح رفته است لذا باید اهتمام جدی و لازم برا برای این محاکم انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدجعفر عبداللهی امروز شنبه (۷ مهر) در آیین افتتاح دادگاه‌های صلح استان اظهار کرد: متعاقب ابلاغ اجرای قانون شوراهای حل اختلاف، دادگستری استان خراسان جنوبی کارهای مقدماتی برای اجرای این قانون را فراهم کردیم که یکی اطلاع‌رسانی و تنویر اذهان مخاطبان و مجریان این قانون بود لذا اولین جلسه را سه ماه قبل با روسا و دادستان‌ها برگزار کردیم و مساعدت و همراهی آنان به منظور اجرای این قانون را مطالبه کردیم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به مرور الزامات این قانون و اطلاع‌رسانی این قانون از طریق اصحاب رسانه به مردم، گفت: استان خراسان جنوبی به عنوان یکی از سه استان پایلوت (سمنان، زنجان و همدان) برای اجرای این قانون نبود اما وقتی قانون باید اجرا باشد بحث پایلوت معنا ندارد لذا پیگیری اجرای این قانون در استان شدم.

وی ادامه داد: از ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ در همه بخش‌ها دادگاه صلح راه‌اندازی شد و تا پایان شهریورماه هزار و ۹۲۷ فقره پروند به محاکم صلح در استان ارجاع شده که ۵۱۸ فقره پرونده مختومه شده است.

عبداللهی بیان کرد: ۳۳ درصد پرونده‌های ارجاعی به دادگاه‌های صلح مربوط به دعاوی کیفری‌ و ۶۷ درصد پرونده‌ها مربوط به دعاوی حقوقی بوده است.

وی در ادامه افزود: ۳۵ درصد از پرونده‌های وارده به دادگاه‌های عمومی و حقوقی استان به سمت دادگاه صلح رفته است لذا باید اهتمام جدی و لازم برا برای این محاکم انجام دهیم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه به محض ایجاد محاکم صلح لحظه‌ای کار مردم را با چالش مواجه نکرده‌ایم، تصریح کرد: تدبیر لازم را در مورد پرونده‌های موجود در دادسراها و شوراهای حل اختلاف به عمل آوردیم تا از انباشت پرونده به مراجع اجتناب شود.

کد خبر 1783148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha