حقوق قانونی و شرعی جانباختگان حادثه معدن طبس مراعات شود/ هرگونه اظهارنظر باعث اخلال در امر تحقیقات بازپرس می شود

حجت الاسلام موحدی آزاد با بیان اینکه حقوق قانونی و شرعی جانباختگان حادثه معدن طبس مراعات شود، گفت: هر گونه اظهارنظری در مورد این حادثه مصلحت نیست و سبب ایجاد اخلال در امر تحقیقات بازپرس می شود و برای کمک به بازپرس نباید هیچ اظهار نظری شود که چه کسی مقصر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد موحدی آزاد امروز شنبه (۷ مهر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: به منظور افتتاح دادگاه های صلح، بازدید از دادسرای مرکز استان و بررسی وضعیت اقدامات حادثه معدن طبس به خراسان جنوبی سفر کرده ایم. 

دادستان کل کشور با بیان اینکه یکی از تکالیف قوه قضاییه، گسترش عدالت است، افزود: تامین آزادی های مشروع و احیای حقوق عامه و پیشگیری از دیگر تکالیف قوه قضاییه است و در خصوص بحث پیشگیری اقدامات بسیاری انجام شده است. 

وی در ادامه گفت: صرفا پیشگیری از ناحیه قوه قضاییه قابل تحقق نیست. پیشگیری یک امر علمی و پژوهشی است و نیاز به ابزار و امکانات زیاد و همراهی همه بخش های دولتی و مردمی در بخش های مختلف دارد. 

حجت الاسلام موحدی آزاد با اشاره به بحث حادثه معدن طبس عنوان کرد: این حادثه، چهارمین یا پنجمین موردی است که طی یکسال گذشته اتفاق افتاده است و در مازندران، سمنان و شازند اراک و طبس شاهد این اتفاق بودیم. 

دادستان کل کشور ادامه داد: دلایل رخداد این حوادث باید دقیق بررسی شود و همه ما مسئولیت در زمینه بررسی و علت یابی و پیشگیری از این حوادث بر عهده داریم و باید یک فکری در این خصوص شود. 

وی با بیان اینکه اظهارنظر در مورد چگونگی حادثه معدن طبس و میزان قصور در آن به هیچ وجه امکان ندارد، افزود: اظهارنظر قطعی را بازپرس پرونده انجام خواهد داد و باید دلایل و مدارک و مستندات را جمع کند و به بررسی با کمک نظرات کارشناسان بپردازد. 

حجت الاسلام موحدی آزاد در ادامه گفت: به منظور اینکه کارها دقیق تر و با سرعت پیش برود یک تیم مشورت حقوقی تشکیل شده است و همواره در مسائل مهم این اقدام را انجام می دهیم. 

دادستان کل کشور اظهار داشت: اکنون هر گونه اظهارنظری، مصلحت نیست و سبب ایجاد اخلال در امر تحقیقات بازپرس می شود و برای کمک به بازپرس نباید هیچ اظهار نظری شود که چه کسی مقصر است. 

وی در پایان تاکید کرد: حقوق جانباختگان حادثه معدن طبس به تمام باید مراعات شود و این کار در اولویت قرار گرفته است و حقوق قانونی و شرعی انان باید به خانواده جانباختگان مستند شود.

کد خبر 1783161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha