فهم و قرائت مشترک در حوزه آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: با بررسی سمن‌های فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی زنان و خانواده  و مراکز سیاست گذار، متاسفانه قرائت و فهم مشترکی بین آنها دیده نشد و از نظر من بزرگترین آسیب این است که همه کسانی که مدعی هستند در این حوزه متولی رفع آسیب‌ها باشند، به فهم و قرائت مشترک نرسیدند.

سکینه سادات پاد در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: شهید رئیسی توجه ویژهای به حوزه آسیب‌های اجتماعی داشتند و این اولین بار بود که یک رئیس جمهور در تریبون رسمی خود به حوزه آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان پرداختند و از این منظر شهید رئیسی بخاطر توجه به این موضوع کار بسیار بزرگی کردند.

وی افزود: چند مسئله در حوزه آسیب‌های اجتماعی زنان بسیار مهم است. اول اینکه حاکمیت سهم بزرگی برای حل این آسیب‌ها دارد اما تعریف حاکمیت در کلان‌شهرها و استان ها متفاوت بود.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی یادآور شد: با بررسی سمن‌های فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی زنان و خانواده  و مراکز سیاست گذار، متاسفانه قرائت و فهم مشترکی بین آنها دیده نشد و از نظر من بزرگترین آسیب این است که همه کسانی که مدعی هستند در این حوزه متولی رفع آسیب‌ها باشند، به فهم و قرائت مشترک نرسیدند.

پاد تصریح کرد: حقوق آزادی‌های اجتماعی در واقع ذیل فصل سوم قانون اساسی است که طیفی از حقوق مردم را در بر می‌گیرد. اگر بخواهیم حقوق را معنی کنیم شامل حق بر مسکن، حق آموزش مبتنی بر عدالت، حق آزادی بیان، حق برپایی اجتماعات، حریم خصوصی و ... است.

وی عنوان کرد: به لحاظ اسناد بین المللی ما یک جهش خیره‌کننده در ریشه‌کن کردن بی‌سوادی بعد از انقلاب داشته‌ایم اما اشکال جدی این است که صرفا بر سواد تاکید کرده‌ایم و متاسفانه محتوای آموزشی ما مبتنی بر انقلاب، مبتنی بر زیست بوم خودمان ارتقا پیدا نکرد و بنظر من معضلات و آسیب‌های اجتماعی که اکنون با آن مواجه هستیم، ریشه در همین مورد دارد.

این فعال حوزه زنان خاطر نشان کرد: تبیین به معنای بزرگ‌نمایی و نشان دادن رشد و آگاهی نیست و باید در کنار گفتن آنها، نگاه آسیب‌شناسانه داشته باشیم تا دستاوردها برای مردم باورپذیر و خطاهای مسئولین در تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات با کمترین خطا انجام شود.

کد خبر 1783186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha