محفل انس با قرآن به یاد شهید هاشمی نژاد

دبیر ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمین قرآنی خراسان رضوی گفت: همزمان با فرارسیدن چهل و سومین سالگردشهادت جوانمرد فاضل حجت السلام والمسلمین هاشمی نژاد، محفل انس با قرآن باشکوهی به یاد ایشان و با حضور فعالان قرآنی در مسجد پیام اعظم(ص) بلوار امامت مشهد برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدموسی سلطانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: ۷ مهر ماه سالروز شهادت حجت الاسلام و المسلمین سیّد عبدالکریم هاشمی نژاد روحانی فاضل و مجاهدی و از مفاخر مشهدالرضاست که پس از سال‌ها جهاد و مبارزه به وسیله نارنجکی که یکی از منافقین منفجر کرد به شهادت رسید.

وی افزود: همزمان با فرارسیدن چهل و سومین سالگردشهادت جوانمرد فاضل حجت السلام والمسلمین هاشمی نژاد، محفل انس با قرآن باشکوهی به یاد ایشان و با حضور فعالان قرآنی در مشهد برگزار خواهد شد.

 امام جماعت مسجد پیامبر اعظم(ص) ادامه داد: در این مراسم که امروز شنبه ۷ مهرماه همزمان با نماز مغرب‌وعشا در مسجد پیامبراعظم (ص) برگزار می شود فرزند شهید سید جواد هاشمی نژاد به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

دبیر ستاد مردمی تکریم و نکوداشت مفاخر و خادمین قرآنی خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: اساتید بزرگی همچون حاج حمید شاکرنژاد و حاج حمید حق طلب نیز در این محفل قرآنی به قرائت آیاتی چند از کلام وحی خواهند پرداخت.

گفتنی است، مسجد پیام اعظم(ص) در بلوارامامت مشهد، امامت ۳۲، چهارراه دوم سمت چپ واقع شده است.

سید عبدالکریم هاشمی نژاد (۱۳۶۰-۱۳۱۱ش) عالم، نویسنده و از روحانیون مبارز انقلاب اسلامی در مشهد بود. وی مبارزه با رژیم پهلوی را از سال ۱۳۴۲ش آغازو تا پیروزی انقلاب ادامه داد و پس از انقلاب دبیر حزب جمهوری اسلامی در مشهد شد. هاشمی نژاد با رای مردم مازندران به عنوان نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی انتخاب شد.  مناظرۀ دکتر و پیر، درسی که حسین علیه‌السلام به انسان‌ها آموخت و راه سوم بین کمونیزم و سرمایه‌داری از مشهورترین آثار اوست. هاشمی‌نژاد ۷ مهر ۱۳۶۰ش هم زمان با شهادت امام جواد (ع) در محل دفتر حزب جمهوری اسلامی مشهد طی یک عملیات انتحاری به شهادت رسید.

کد خبر 1783196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha