ادامه محکومیت‌های بین المللی حمله به ضاحیه بیروت

سوریه و روسیه با صدور بیانیه‌ای، حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت را محکوم کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: به دنبال حمله جنگنده‌های صهیونیستی به شش ساختمان در ضاحیه جنوبی بیروت و هدف قرار دادن مقر فرماندهی حزب الله لبنان، کشورهای مختلف جهان از جمله  سوریه، روسیه این اقدام خشونت بار رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

وزارت امور خارجه سوریه ادامه جنایات اسرائیل و هدف قرار دادن خانه‌های مسکونی در حومه جنوبی بیروت را به شدیدترین الفاظ محکوم و تاکید کرد: اصرار بر این جنایات غیرانسانی، کل منطقه را به سوی نتایج خطرناکی پیش می‌برد.

وزارت امور خارجه و اتباع خارجی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی به جنگ وحشیانه خود علیه کشورهای منطقه در فلسطین، لبنان و سوریه ادامه می‌دهد وبار دیگر مرتکب جنایت جدیدی شده است.

وزارت امور خارجه سوریه  افزود: سوریه با شدیدترین الفاظ تمامی این جنایات جاری را محکوم می کند و تاکید دارد که اصرار رژیم صهیونیستی بر ریختن خون و ارتکاب انواع جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت اقدامی مذموم است که منجر به کشمکش و کشاندن کل منطقه به سمت تشدید تنش خطرناکی خواهد شد که پیش بینی نتایج آن دشوار است.

وزارت امور خارجه در پایان بیانیه خود گفت: سوریه سکوت جهانیان در برابر جنایت این رژیم علیه بشریت را که در دهه‌های گذشته مانند آن را شاهد نبوده‌ایم، محکوم کرد و بر حق مردم منطقه برای دفاع از کشور تاکید کرد.

روسیه نیز، امروز حملات اسرائیل به لبنان را به شدت محکوم کرد و گفت: رژیم صهیونیستی با این حملات حاکمیت لبنان را نقض کرده و خشونت بیشتر را در منطقه خاورمیانه افزایش می دهد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: مسکو به شدت حملات اسرائیل را که حاکمیت لبنان را نقض می‌کند، محکوم می‌کند.

وی هشدار داد که منطقه خاورمیانه امروز بار دیگر در آستانه یک جنگ بزرگ است.

لاوروف بر لزوم توقف فوری چرخه خشونت قبل از اینکه اوضاع کاملاً از کنترل خارج شود، تاکید کرد و گفت: چیزی که برخی از مردم واقعاً می‌خواهند و در تلاش برای برانگیختن یک جنگ بزرگ هستند.

وزیر امور خارجه روسیه خطاب به نمایندگان آمریکا گفت: اکنون انتخاب پیش روی واشنگتن است  یا اینکه به مانع تراشی ادامه دهد و یا خواستار پایان دادن به جنگ شود.

وی گفت: با حمایت کامل شما از اسرائیل نمی توان به سرعت و به طور موثر به این جنگ پایان داد.

کد خبر 1783205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha