دانشگاه فرهنگیان به یک دانشگاه جامع با استقلال بیشتر تبدیل می‌شود

حقی گفت: دانشگاه فرهنگیان در استان لرستان با تصویت ۳ دانشکده و ۹ گروه آموزشی آماده می شود برای تبدیل‌شدن به یک دانشگاه جامع با استقلال بیشتر که ظرفیتی خوبی برای استان در جذب و بکارگیری نخبگان در قالب عضو هیئت علمی و پوشش تعداد بیشتری دانشجو و کادر معلمی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، دکتر احمد حقی، امروز در اولین جلسه هیِئت امنای دانشگاه فرهنگیان اظهارداشت: در این جلسه تصمیمات خوبی گرفته شد دانشگاه در جایگاه ویژه ای از اهمیت برخوردار است اما متاسفانه مشکلات زیادی از لحاظ ساختاری، زیربنایی و عمرانی مواجه است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان با بیان اینکه برای تامین معلیمن مورد نیاز استان پذیرای ۸۶۰ دانشجوی جدیدالورود هستیم، افزود: کل دانشجویان ما در سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ دانشجو بودند که بار سنگینی بر دوش دانشگاه فرهنگیان است و باید برنامه ریزی کنیم با همت و کمک مسئولین مشکلات را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص جذب داوطلبان جدیدالورود مساله ای به وجود آمده بود، ادامه داد: توانستیم با افزایش ۱۶۸ نفر ظرفیت و رسیدگی به این موضوع بتوانیم مشکلات داوطلبان را حل کنیم و ممکن است در آینده تکمیل ظرفیتی در همین آزمون ۱۴۰۳  را داشته باشیم که باید با برنامه ریزی و آماده کردن زیرساخت ها مشکلات را حل کنیم و برخی ساختمان ها نیاز به تخریب و توسعه دارند در این راستا اقدامات لازم را انجام دهیم.  

دکتر حقی یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان در استان لرستان با تصویت ۳ دانشکده و ۹ گروه آموزشی آماده می شود برای تبدیل شدن به یک دانشگاه جامع با استقلال بیشتر که ظرفیتی خوبی برای استان در جذب و بکارگیری نخبگان در قالب عضو هیئت علمی و  پوشش تعداد بیشتری دانشجو و کادر معلمی داشته باشیم.

وی به کمبود فضای خوابگاهی اشاره کرد و گفت: در راستای اجاره خوابگاهی اعتبارات تامین شده و تجهیزات مورد نیاز خریداری شده است و در اختیار دانشجویان قرار می گیرد،  برای میان مدت مصوب شد بخشی از فضایی که در اختیار آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها می باشد و بلااستفاده است در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد که برای ترم های بعدی آماده کنیم.

دکتر حق گفت: برای بلند مدت نیز مصوب شد طرحی جامع تدوین شود اگر لازم باشد زمینی به دانشگاه اختصاص داده شود جهت ساخت پردیس های دانشگاه این اتفاق رخ بدهد و یا زمین هایی که در کنار پردیس های فعلی وجود دارد در اختیار دانشگاه قرار بگیرد و در بلند مدت مشکلات دانشگاه در این زمینه برطرف می شود.

کد خبر 1783222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha