لزوم ایجاد انگیزه در میان عمره گزاران

در سومین جلسه روحانیون کاروان‌های عمره‌گزار در مدینه تاکید شد ایجاد انگیزه در میان زائران، وظیفه خادمان فرهنگی کاروان‌ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در نشست روحانیون کاروان‌های معتمرین ایرانی در مدینه منوره، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمحمد صرامی فروشانی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه ، از  روحانیون کاروان ها خواست که به ایجاد انگیزه در میان زائران اهتمام ورزند.

وی بر اهمیت نقش روحانیون در ترغیب زائران به بهره‌برداری هرچه بیشتر از سفر معنوی عمره تاکید کرد و یادآور شد: روحانیون کاروان ها با بیان نکات مثبت و آثار معنوی زیارت، زائران را به تجربه‌ای عمیق‌تر و پربارتر از این سفر تشویق کنند.

وی افزود: آشنایی زائران با قوانین و مقررات کشور عربستان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در این زمینه اطلاعات لازم را به زائران منتقل کنند تا سفر آن‌ها با آرامش و امنیت بیشتری همراه باشد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام قائمی مسئول فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه‌های فرهنگی زائران پرداخت.

وی به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که برای ارتقاء تجربه معنوی زائران طراحی شده است، پرداخت و بر اهمیت اجرای این برنامه‌ها در غنای سفر زائران تأکید کرد.

مسئول فرهنگی بعثه با اشاره به نقش برنامه‌های فرهنگی در ایجاد فضایی معنوی و آموزنده برای زائران، به معرفی کارگاه‌ها، جلسات آموزشی و برنامه‌های زیارتی که به منظور تقویت ارتباط زائران با معارف دینی و فرهنگی برگزار می‌شود، پرداخت.

گفتنی است این برنامه‌ها به زائران کمک می‌کند تا علاوه بر زیارت، از آموزه‌های دینی و فرهنگی بهره‌مند شوند و تجربه‌ای پربارتر از سفر خود داشته باشند.

این نشست به عنوان فرصتی برای تبادل نظر و برنامه‌ریزی بهتر برای سفر زائران ایرانی به سرزمین وحی تلقی می‌شود

کد خبر 1783243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha