متولیان ظرفیت قانون را برای اعتلای موقوفات فعال کنند

حجت الاسلام رستمی با تاکید بر اینکه از ظرفیت قانون در راه اعتلای موقوفات استفاده کنید، گفت: از همکاران در ادارات تحقیق سراسر کشور می خواهم با اخوت کارهارو پیش ببریم ممکن است اختلاف سلیقه باشد اما با همکاری امید است بیش از پیش در اجرای نیت موفق باشیم.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، حجت الاسلام نصرت الله رستمی، مدیرکل تحقیق و حسابرسی سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در همایش متولیان موقوفات که امروز هفتم مهر در هتل ارم برگزار شد، گفت: امروز بشریت در حال ورق زدن یکی از ننگین ترین برهه های تاریخی است، شاهد کشتار مردم بی دفاع و شهروندان لبنان و غزه بدست دژخیمان رژیم نامشروع اسرائیل هستیم که قلوب انسانیت را جریحه دار کرده است.

وی اظهار کرد: دردناک تر از کشتاری که صورت گرفته، سکوت جوامع اسلامی و سکوت سازشکارانه سران کشورهای اسلامی است. این کشتارها موجب ضرر مادی و کشته شدن رزمندگان جبهه مقاومت شده اما اعتقاد ما به وعده پرودگار که فرمود: "رَبَّنَا إِنَّکَ جَامِعُ النَّاسِ لِیَوْمٍ لَا رَیْبَ فِیهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا یُخْلِفُ الْمِیعَادَ" پروردگارا، محققا تو تمام مردم را در روزی که هیچ شبهه در آن نیست جمع سازی، و هرگز خدا نقض وعده خویش نخواهد کرد. از قبل بیشتر شده است.

حجت الاسلام رستمی با ارائه آماری از تعداد متولیان و موقوفات غیر متصرفی، گفت: تعداد متولیان ۹ هزار و ۵۸۲ نفر است که ۸۸۲۵ نفر متولی موقوفات و ۷۶۴ نفر نیز متولی تکایا، مساجد، مدارس و ... هستند، تعداد مفاصاحساب که صادر شده نیز بیش از ۲۰ هزار مورد است.

وی افزود: در رابطه با وظایفی که قانون و وقفنامه برای متولیان مقرر کرده در حوزه حفظ عین، ایجاد درآمد و اجرای نیت است. در حکم انتصاب بنده در باره تکریم ارباب رجوع، مخصوصا متولیان موقوفات تذکر داده شده که در اولویت قرار گیرد و بنده هم مکلف هستم با رویه جدید و با روحیه اخوت در خدمت عزیزان باشم و از همکاران در ادارات تحقیق سراسر کشور می خواهم با اخوت کارهارو پیش ببریم ممکن است اختلاف سلیقه باشد اما با همکاری امید است بیش از پیش در اجرای نیت موفق باشیم.

مدیرکل تحقیق و حسابرسی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه از ظرفیت قانون در راه اعتلای موقوفات استفاده کنید، تصریح کرد: متولیان برای موقوفه باید برنامه ریزی داشته باشند. پیشنهاد می شود از مفاصاحساب استفاده کنند تا از معافیت مالیاتی برخوردار شوند هر موقوفه ای که بودجه دارد سه ماه آخر هر سال، متولی موظف است برنامه هزینه و درآمد را پیش بینی کند.

کد خبر 1783250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha