واکنش شخصیت‌ها به شهادت سید مقاومت

شخصیت‌های مختلف دینی، سیاسی اعم از مراجع عظام تقلید، علما و بزرگان و مقامات لشکری و کشوری در پی شهادت جانسوز «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان با صدور پیامی فقدان آن شهید وارسته مقاومت را به امت اسلام تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان: در پی شهادت جانگداز «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان، جمعی از مراجع تقلید و آیات عظام، علما و بزرگان پیام تسلیتی را در رثای این واقعه صادر کردند که در ادامه می خوانید:

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی: پرچم مقاومت همواره سرافراز خواهد ماند

پیام آیت الله مکارم شیرازی به سیدحسن نصرالله / مسلمانان به هر نحو ممکن جبهه مقاومت را یاری کنند

آیت‌الله العظمی «ناصر مکارم شیرازی» در پی شهادت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان پیامی صادر کرد. متن این پیام تسلیت به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً»

خبر شهادت عالم مجاهد و عبد صالح خدا، دبیر کل فقید حزب الله، جناب حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله (رضوان الله تعالی علیه)، قلوب تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را غرق در ماتم و عزا نمود.

شهادت مجاهدان راه خدا نه شکست و نه ذلت؛ بلکه تمنای قلبی و بالاترین پاداش و نعمت الهی برای آنان است.

در طول این سال‌ها مردم لبنان و فلسطین و امت اسلام مدیون فرماندهی حکیمانه او در جنگ با دشمن صهیونیستی بود و هرگز رشادت‌های مخلصانه او را فراموش نخواهند کرد و پرچم مقاومت همواره سرافراز خواهد ماند و دشمن به آرزوی خود نخواهد رسید، چرا که این مسیر، رزمندگان و مخلصین فراوانی دارد که با تأسی به سیدالشهدا علیه السلام و عزمی راسخ‌تر راه شهدای بزرگ خود را پیموده و با نصرت الهی، صهیونیست خون‌خوار را زبون و ذلیل خواهد کرد، إن‌شاء‌الله.

اینجانب شهادت سید مقاومت را به پیشگاه حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) و رزمندگان مقاوم حزب الله و مردم غیور و علمای سرافراز لبنان و عموم مسلمانان آزادی‌خواه به‌خصوص خاندان معزّز ایشان تبریک و تسلیت گفته و علوّ درجات وی و صبر و اجر بازماندگان و پیروزی هرچه سریع‌تر محور مقاومت و نابودی صهیونیست جنایتکار و شکست و ذلت دشمنان اسلام و مستکبران عالم را از درگاه الهی مسألت دارم.

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی: بی شک گروهای مقاومت خصوصاً حزب الله عزیز راه این شهید، که محو صهیونیست است‌ را ادامه خواهند

پیام تسلیت آیت الله نوری همدانی

همچنین آیت‌الله العظمی «حسین نوری همدانی» نیز در رثای شهادت حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان پیام تسلیتی صادر کرد که متن این پیام در ادامه می آید:

«بسم الله الرحمن الرحیم
«فَلْیُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالْآخِرَةِ وَمَن یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا»

رژیم نامشروع صهیونیستی این‌باره نیز دست به جنایتی عظیم زد و علاوه بر کشتار بی‌رحمانه مردم بی دفاع، شخصیتی بزرگ و مجاهدی نستوه و انسانی مقاوم؛ جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای سید حسن نصرالله «رضوان الله تعالی علیه» را به شهادت رساند. البته شهادت نهایت آرزوی آن شخصیت بزرگ بود و سالیان متمادی در پی این سعادت بود، اما این رژیم با این عمل وحشیانه زمینه نابودی و محو خود را فراهم نمود، بی شک گروهای مقاومت خصوصاً حزب الله عزیز راه این شهید، که محو صهیونیست است‌ را ادامه خواهند و همه ملت های آزاده در سراسر جهان از آنها حمایت خواهند نمود و بر همه مسلمانان جهان فرض و لازم است در این مسیر کمک نمایند و همانطور که رهبر معظم انقلاب مرقوم داشته‌اند از حزب الله لبنان بعنوان محور مقاومت حمایت کامل داشته باشند و ان‌شاءالله خللی در عزم راسخ جبهه مقاومت ایجاد نخواهد گردید.

اینجانب شهادت این روحانی مجاهد؛ سید حسن نصرالله و دیگر شهدای اخیر لبنان بویژه سردار سرافراز شهید نیل فروشان را به همه مسلمانان، و به خانواده معظم شهدا و به رهبری معظم انقلاب تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ یَنصُرۡکُمۡ وَیُثَبِّتۡ أَقۡدَامَکُمۡ
حسین نوری همدانی
قم المقدسه»

آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی: آن شخصیت مبارز سالیان زیادی از عمر خویش را در راه مقابله با رژیم منحوس و حمایت از مردم ستمدیده گذراند

آیت الله شبیری زنجانی

این گزارش می افزاید: متن پیام تسلیت آیت‌الله‌ شبیری زنجانی در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

﴿وَسَیعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ ینْقَلِبُونَ﴾

جنایت بزرگ رژیم سفاک و متجاوز در به خاک و خون کشیدن تعداد زیادی از مردم مظلوم و بی‌پناه لبنان و به شهادت رساندن دبیرکل محترم حزب الله جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان (رحمة الله علیهم) بسیار اسفناک است.

آن شخصیت مبارز و پرتلاش سالیان زیادی از عمر خویش را در راه آزادی و مقابله با رژیم منحوس و دستگیری و حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده گذراند.

ضمن عرض تسلیت این مصیبت دردناک، از خداوند متعال مسألت داریم در ظل عنایت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جامعه مؤمنین را از شر اشرار و دسیسه‌های معاندین اسلام عزیز در امان بدارد و نصرت و عزت را برای مسلمین مقدر فرماید.

۲۴ ربیع الأول ۱۴۴۶
دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی

آیت‌الله سید محمد سعیدی: رژیم سفاک اسرائیل با جنایات مکرری که مرتکب می‌شود راه نابودی خویش را هموارتر و جبهه مسلمین را علیه خود منسجم‌تر و مصمم‌تر می‌کند

پیام آیت الله سعیدی

آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) نیز در پیامی شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«انا لله و انا الیه راجعون» و «انا من المجرمین منتقمون» 

شهادت سید مقاومت، سرباز وفادار ولایت، حاج سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان که در خط مقدم مبارزه با دشمنان خدا جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و جهادی مقدس را برای نابودی رژیم جنایت‌کار صهیونیستی مدیریت می‌کرد دل‌های همه آزادگان جهان را مملو از اندوه و سینه‌هایشان را مملو از آتش انتقام کرده است.

شهید نصرالله راهی را آغاز کرد که خداوند وعده پیروزی آن را داده است و ادامه این مسیر به دست غیور مردان جبهه مقاومت از لبنان گرفته تا سوریه و عراق و یمن و ایران با قدرت پیموده خواهد شد و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای امر کردند سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد.

رژیم سفاک و درنده‌خوی اسرائیل با جنایات مکرری که مرتکب می‌شود تنها راه نابودی خویش را هموارتر و جبهه مسلمین را علیه خود منسجم‌تر و مصمم‌تر می‌کند و امروز خشمی که علیه آن رژیم در قلوب مسلمین جهان شکل‌گرفته است هر لحظه امکان لبریزشدن دارد و سیل خروشانی به راه خواهد انداخت که اثری از صهیونیست در جهان باقی نخواهد گذاشت.

اینجانب از جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها این شهادت بزرگ و همچنین شهادت دیگر سرداران جبهه مقاومت از جمله سردار عباس نیلفروشان را به پیشگاه حضرت بقیةالله ارواحنافداه و مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و ملت شریف ایران به‌ویژه خانواده این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم و درجات متعالیه را برایشان از پیشگاه خداوند مسئلت دارم.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها

سید محمد سعیدی

آیت‌الله سیستانی: نصرالله رهبری کم‌نظیر در دهه‌های اخیر بود

آیت الله سیستانی:نصرالله رهبری کم نظیر در دهه‌های اخیر بود

این گزارش می افزاید: دفتر آیت الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالی‌قدر عراق در بیانیه ای اعلام کرد:با کمال تأسف و تأثر خبر شهادت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله و جمعی از برادرانش در مقاومت لبنان و ده‌ها غیرنظامی بی گناه در کشتار غم انگیز ارتش دشمن اسرائیلی در ضاحیه جنوبی بیروت را دریافت کردیم.

در این بیانیه آمده است: این شهید بزرگوار الگوی رهبری بود که در دهه های اخیر کمتر دیده می شود، او با آزادسازی سرزمین لبنان نقش برجسته ای در پیروزی بر اشغالگران اسرائیل ایفا کرد و با هر آنچه در توان داشت عراقی ها را در آزادسازی کشورشان از دست تروریست های داعش حمایت کرد. او در حمایت از مردم مظلوم فلسطین نیز مواضع قاطعی داشت تا اینکه زندگی گرانبهای خود را بهای آن داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما تسلیت عمیق و همدردی عمیق خود با ملت شریف لبنان و تمامی مردم مظلوم دیگر در این مصیبت بزرگ و ضایعه بزرگ را اعلام می کنیم و  از درگاه خداوند متعال برای آن فقید غفران و رضوان و رحمت واسعه مسئلت داریم. خداوند او را با پیامبر و اهل بیت  در اعلی علیین محشور کند و به خانواده‌اش و همه عزاداران صبر و آرامش دهد. انا لله و انا الیه راجعون.

مشاور و دستیار مقام معظم رهبری: سید حسن نصرالله هماهنگونه که وعده الهی بوده برای همیشه زنده است

پیام تسلیت مشاور و دستیار رهبری به مناسبت شهادت دبیر کل حزب الله لبنان

«محمد مخبر» مشاور و دستیار مقام معظم رهبری، نیز در پیامی شهادت سید مقاومت را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرمانده بزرگ جبهه حق علیه باطل به آرزوی دیرینه خویش رسید و اکنون او نماد دیگری برای جهان اسلام و همه مبارزان جبهه مقاومت و آزادگان سراسر دنیا برای مردانگی و آزاده خواهی در طول تاریخ است.

سید حسن نصرالله از همان زمانی که رهبری حزب الله لبنان را به دست گرفت و جانشین دبیرکل شهید آن شد، می دانست که روزی اینچنین و نه در بستر مرگ و بیماری به لقاء پروردگار خویش خواهد رفت. او چون مجاهدی نستوه و فرمانده ای مقتدر سالها در مقابل جانیان صهیونیست ایستاد و ضربات متعددی به پیکره پوشالی آنها وارد آورد و بارها تا مرز شهادت پیش رفت و در این مسیر حتی شهادت فرزند و نزدیک ترین یارانش نیز او را ذره‌ای از تحقق آرمان آزادی قدس متزلزل نساخت. او در طول یکسال گذشته نیز همچون پدری مهربان همواره نگران فلسطین و غزه بود و نگذاشت رژیم سفاک صهیونیستی بی محابا و بدون نگرانی به کشتار و نسل کشی خود در آن منطقه ادامه دهد.

رژیم نامشروع و اشغالگر قدس با اقدام رذیلانه اخیر، بیش از پیش درنده‌خویی خود را بر همگان اثبات کرد و نشان داد که این غده سرطانی و حامیانش برای نیل به اهداف نامشروع خود از هیچ اقدام غیرانسانی و غیراخلاقی دریغ نخواهد کرد. بی‌شک خون پاک این شهید بزرگوار، موجب تقویت جبهه مقاومت و تثبیت پیروزی بزرگ مردم دلیر لبنان، فلسطین و غزه خواهد شد و به فضل خداوند متعال، آرمان آزادی فلسطین روز به روز درخشنده‌تر و قابل دسترس‌تر خواهد بود.

سید حسن نصرالله هماهنگونه که وعده الهی بوده برای همیشه زنده است و در قلب های ما خواهد ماند. پرچم او هیچ گاه بر زمین نمی ماند و جهادگران حزب خدا این بیرق را تا زمان نصرت الهی در برابر دیدگان صهیونیست های کودک کش پای برجا نگه می دارند.

از صمیم قلب پیام تبریک و تسلیت خود را تقدیم رهبری معظم انقلاب اسلامی، ملت ایران، جریان مقاومت اسلامی در سراسر جهان و به ویژه لبنان عزیز ، حزب الله سرافراز و خانواده معزز شهید نصرالله ابراز می دارم و یقین دارم خون پاک این شهید به سقوط ذلیلانه صهیونیست ها شتاب خواهد داد.

محمد مخبر

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: راه این شهید عزیز پر قدرت تر از گذشته ادامه خواهد یافت

واکنش شخصیت‌ها به شهادت سید مقاومت

همچنین آیت الله «صادق آملی لاریجانی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پیامی صادر کرد که متن آن در ادامه می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ 

شهادت اسطوره مقاومت شهید سرافراز و پرافتخاراسلام " سیدحسن نصرالله" در جنایت اخیر رژیم سفاک صهیونیستی ، گر چه برای او رسیدن به آرزوی دیرین و وصال به ساحت نورانی معبود بود و لکن برای امت اسلامی و همه آزادگان جهان غمی جانکاه است.

جنایت های رژیم سفاک صهیونیستی با حمایت همه جانبه آمریکا و غرب، این بار علیه مردم بی دفاع  لبنان در حالی صورت می گیرد که  سازمان های به اصطلاح بین المللی و حقوق بشری با بی توجهی وسکوت خود  بر ادامه جنایت ها مهر تایید می زنند. 

سران این رژیم جعلی بر این خیال باطل اند که با کشتار و ترور می توانند درخانه عنکبوتی خویش در آرامش باشند اما قطعا تجاوزگری های این رژیم خون آشام در یکسال گذشته علیه زنان ،کودکان و مردم بی دفاع غزه و جنایت های اخیر در لبنان، موجب بیداری آزادی خواهان و ظلم ستیزان و تقویت بیش از پیش محور مقاومت تا نابودی کامل این رژیم خواهدشد . 

رژیم صهیونیستی تصور می کند با سیاست شکست خورده خود در غزه می تواند به ساختار مردمی و مستحکم حزب الله آسیب وارد کند، اما قطعاً همه‌ نیروی های مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن خواهند بود و باذن الله تعالی این غده سرطانی را از منطقه محو خواهند کرد. 

اینجانب با تبریک و تسلیت شهادت "سید مقاومت ، عزیز جهان اسلام سیدحسن نصرالله" به حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، ملت مقاوم لبنان و بویژه همرزمان محور مقاومت و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، تردیدی ندارم که راه این شهید عزیز پر قدرت تر از گذشته ادامه خواهد یافت و مسیر نابودی رژیم خونخوار صهیونیستی هموارتر خواهد شد و از مردم مسلمان و آزاده کشورهای جهان و بویژه کشورهای اسلامی نیز انتظار است که با وحدت خود و کمک همه جانبه  به جبهه مقاومت مانع ادامه توحش این جریان اسلام ستیز شوند . و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم.

صادق آملی لاریجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام 

رئیس مجلس شورای اسلامی: سید حسن نصرالله تا آخرین نفس پاسدار آرمان‌های بلند اسلام و ارزش‌های انسانی بود

پیام قالیباف در پی شهادت سید حسن نصرالله

»نحندباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی شهادت جانسوز سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان را به شرح ذیل تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم
 
من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلاً
 

پناه بی‌پناهان و سید مقاومت، محبوب قلب مستضعفان جهان، رهبر فداکار و مجاهد خستگی‌ناپذیر، دبیرکل صادق، شجاع، جانفدا و پرهیزکار حزب‌الله لبنان برادر دوست‌داشتنی و فرمانده رشید اسلام ابوالشهید جناب آقای سید حسن نصرالله (قدّس الله نفسه الزّکیه) به دست باند جنایتکار و اشغالگر صهیونیستی مظلومانه به شهادت رسید.     
 
رحمت خدا بر آن عالم ربّانی و لعنت و نفرین ابدی تاریخ بر تبهکاران خون‌آشام صهیونیست که دستشان به خون پاک‌ترین بندگان خدا آغشته است و وجود منحوسشان بزرگترین لکۀ ننگ تاریخ بشریت است. حامیان ددمنش صهیونیست‌ها و در رأس آنها رژیم آمریکا با پشتیبانی همه‌جانبه، تسلیح و حمایت بی حد و مرز از این تبهکاران بین‌المللی در تمام‌ خون‌های ریخته‌شده اعم از خون زنان و کودکان مظلوم و آوارگان و بی‌پناهان شریک هستند و چهرۀ خبیث خود را بیش از گذشته برای تمام مردم جهان آشکار می‌کنند. 
 
شهید سید حسن نصرالله در راه هدف مقدس و الهی خود که دفاع از اسلام و مقابله با ظلم و تجاوز و آزادی قدس شریف بود به شهادت رسید و تا آخرین نفس در جهانی آکنده از ظلم و جنایت و تزویر و فریب، پاسدار آرمان‌های بلند اسلام و ارزش‌های انسانی بود.
 
به او که عمر شریف خویش را صرف مبارزه‌ای مقدس کرد و در نهایت به فیض شهادت و سعادت ابدی نائل آمد، غبطه می‌خورم. شهید سید حسن نصرالله در عمر پربار و پر برکت خود دستاوردهای بی‌شماری در راه عقب راندن دشمن صهیونیست و تأمین امنیت ملت لبنان و رفع اشغال از آن سرزمین به دست آورد و مسیر آزادی قدس شریف را با هوشمندی و درایت تسهیل کرد؛ او در زمان تهاجم وحشیانۀ نیروهای تکفیری به مردم منطقه، بزرگترین یار و یاور زنان و کودکان و مظلومان بود و دشمن تکفیری را از تعدی و تجاوز به بی‌پناهان مسلمان یا غیر مسلمان بازداشت.
 
این شهید عالی مقام، الگوی نسل آیندۀ مجاهدان و باورمندان به آرمان مقاومت در سراسر جهان خواهد ماند. راه پرافتخار او که همان راه انبیاء و اولیاء الهی و عموم عدالت‌طلبان و ظلم‌ستیزان جهان بود توسط یاران و دوستداران و شاگردانش در تمام دنیا ادامه خواهد یافت.
 
به تعبیر رهبر معظم انقلاب، سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان، حزب الله سرافراز رقم خواهد زد و همانگونه که ایشان ایستادن در کنار مردم لبنان و حزب‌الله و یاری دادن آنها را بر همۀ مسلمانان فرض دانستند، ملت مقاوم و سربلند ایران نیز همچون گذشته و با تمام توان در این مسیر در کنار ملت مظلوم و عزیز لبنان خواهد ایستاد و راه روشن آن شهید را ادامه خواهد داد؛ ما به لطف و یاری خدا، تا همیشه هم‌سنگر و هم‌رزم مردم مظلوم و مقاوم غزه و لبنان در میدان نبرد خواهیم بود.
 
شهادت مظلومانۀ شهید سید حسن نصرالله (رضوان الله تعالی علیه) را که پاداش مجاهدت مخلصانه و مستمر آن  حکیم مبارز بود به ساحت بقیة الله الأعظم، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، ملت شریف لبنان و ملت‌های مسلمان منطقه و عموم آزادی‌خواهان جهان به ویژه جوانان عزیز و مجاهد و تاریخ‌ساز و پاکباز و مخلص حزب الله لبنان و خانوادۀ مکرم و معزز ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم و رحمت بی‌دریغ الهی را برای ایشان مسئلت می‌کنم. 
 
محمد باقر قالیباف

وزیر کشور: تربیت‌شدگان مکتب مقاومت راه این شهید بزرگوار را ادامه خواهند داد

پیام وزیر کشور در پی شهادت سیدحسن نصرالله

بر پایه این گزارش: «اسکندر مومنی» وزیر کشور در پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

متن پیام وزیر کشور این شرح است: 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

﴿وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ﴾

شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به‌ دست رژیم فاسد صهیونیستی، اگر چه این رهبر مجاهد را به آرزوی دیرینه‌اش رساند اما دوستداران و علاقه‌مندان به جبهه مقاومت، مسلمانان و آزادگان جهان را به سوگ نشاند.

این شهید بزرگوار بیش از سی سال از عمر پر برکت خویش را به رهبری جبهه مقاومت اسلامی لبنان و مبارزه با رژیم صهیونیستی گذراند، آرمان فلسطین را خط مشی اصلی مقاومت لبنان قرار داد و رنج مردم فلسطین را رنج خود می‌دانست.

اخراج اشغالگران صهیونیست از لبنان، پیروزی در جنگ سی‌وسه روزه و نیز برافراشته نگاه داشتن پرچم پر افتخار مقاومت در منطقه، از جمله دستاوردهای آن شهید بزرگوار است.

اینجانب شهادت سید مقاومت و جمعی از یارانش را به حضرت ولیعصر(عج) و رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)، جبهه مقاومت و تمامی مسلمانان و آزادی خواهان دنیا تبریک و تسلیت عرض می کنم.

بی تردید به مدد الهی، تربیت‌شدگان مکتب مقاومت، راه این شهید بزرگوار و مسیر پر قدرت حزب‌الله در مقابله با رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی را ادامه خواهند داد.

وزیر امور خارجه: سید حسن نصرالله، سید مقاومت و فخر امت اسلامی/خون پاک شهدای مقاومت زمینه ساز پیروزی نهایی و آزادی قدس شریف از لوث جنایتکاران صهیونیست

 پیام تسلیت سید عباس عراقچی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه نیز طی صدور پیامی شهادت مظلومانه دبیر کل حزب الله لبنان را تسلیت گفت. متن این پیام در ادامه می آید:

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلا
 
سید حسن نصرالله، سید مقاومت و فخر امت اسلامی، به خیل شهیدان راه شرافت و ایستادگی در برابر ظلم و جنایت اشغالگران آدم کش پیوست. این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی رهبران و فرماندهان حزب‌الله را به شهادت می رساند ولی شجره طیبه مقاومت از حیات و رشد باز نمی ایستد. 
 
در مکتب اسلام، «شهادت» خود شاهدی است بر حقانیت آرمان و انگیزه ای است برای ادامه مسیر و محرکی است برای جذب مجاهدان. ندیدند که خون شهید سید عباس موسوی چگونه باعث تحکیم بیشتر حزب‌الله شد؟ اکنون باید با وحشت نظاره‌گر تاثیر خون سید حسن نصرالله بر گسترش بیش از پیش مقاومت باشند.شهادت گوارایش باد و رهش پر رهرو.
 
اینجانب شهادت سید مقاومت و جمعی از یارانش به دست رژیم سفاک و منفور صهیونیستی را به مقام معظم رهبری، امت اسلامی و مردم منطقه، مردم مقاوم و فهیم لبنان و ایران و همه اجزا و ارکان محور مقاومت تبریک و تسلیت عرض می کنم. بی تردید خون پاک شهدای مقاومت زمینه ساز پیروزی نهایی و آزادی قدس شریف از لوث جنایتکاران صهیونیست خواهد بود. انشاالله. 
 
وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیم

رئیس قوه قضاییه: حزب‌الله قهرمان در مسیر مقاومت، استوارتر و راسخ‌تر، طی‌طریق خواهد کرد

پیام تسلیت حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای

حجت الاسلام «غلامحسین محسنی اژه ای» رئیس قوه قضاییه نیز با صدور پیامی شهادت جانسوز سید حسن نصرالله را تسلیت گفت. متن پیام وی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مِّنَ ٱلۡمُؤمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُوا مَا عَٰهَدُواْ اللَّهَ عَلَیۡهِ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدِیلࣰا

با تألم و تأثر و حزن و اندوه بسیار خبر مصیبت‌بار فقدانی بزرگ و شهادت برادر عزیز، روحانی مجاهد و نستوه و رهبر شجاع و فداکار حزب‌الله لبنان حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سید حسن نصرالله بدست رژیم جنایتکار صهیونیستی را دریافت کردیم. قلم در دست گرفتن و سخن گفتن در رثای سید حسن شهید، حقیقتاً سخت و صعب است؛ وداع با این متعلّم ممتاز و برجسته‌ی مکتب سرخ عاشورا جانگداز و جگرسوز است؛ امروز روز عزای بزرگ جهان اسلام است؛ این شهادت باعظمت و این عاقبت، موجب غبطه همه آزادگان عالم است.

سید حسن شهید اکنون در جوار رحمت بی‌کران الهی، متنعم است و همراه با سایر شهدای والامقام محور مقاومت میهمان خوان مولایش حضرت سیدالشهدا (ع) است.

رحمت و رضوان خداوند بر این سید عالیقدر و مخلص و شجاع باد که سالها در مسیر حق و یاری مظلومان، مجاهدت مخلصانه کرد و دهه‌ها با صهیونیست‌های غاصب و خون‌آشام، نبردی همه‌جانبه و هوشمندانه و سلحشورانه داشت و به کرّات این جنایتکاران را به وادی شکست‌های مفتضحانه کشاند، به نحوی که امروز موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر رو به اضمحلال و ازاله است.

این روحانی جلیلی القدر که نمونه‌ی اعلایی از تربیت‌شدگان اسلام ناب بود؛ لحظه لحظه‌ی عمر مبارک خود را به جهاد در راه خدا گذرانید و علم و عمل و صدق و درایت و فداکاری را توأم کرد و سرانجام در راه هدف الهی و مقدس خود که دفاع از اسلام و مقابله با ظلم و تجاوز بود به شهادت رسید و به سعادت ابدی نائل آمد.

اگر چه داغ وداع با سید مقاومت، سید حسن نصرالله عزیز، این سلاله پاک رسول‌الله (ص) و این عبد صالح که بهره‌مند از فضائل کثیر بود، سخت و جانکاه است، اما به کوری چشم دشمن صهیونیستی و حامیان مستکبر این رژیم جنایت‌پیشه، حزب‌الله قهرمان در مسیر مقاومت، استوارتر و راسخ‌تر، طی‌طریق خواهد کرد و به حول و قوه الهی، بر برگه‌ی انحطاط و انقراض صهیونیست‌های انسان‌نما، توشیح نهایی را ثبت خواهد کرد.

قدر متیقّن، خون سید مقاومت و همراهان مظلومش، مبارزه‌ی حق‌طلبانه رزمندگان محور مقاومت و مردم لبنان و فلسطین را بر ضد اشغالگران صهیونیست، عمق بیشتری خواهد بخشید و راه سید حسن شهید توسط یاران و هم‌سنگرانش و ملت مسلمان و مظلوم لبنان و فلسطین با اقتدار تا زوال صهیونیست‌های غاصب ادامه خواهد یافت.

اینجانب این شهادت افتخارآمیز را که پاداش خداوند به جهاد مستمر آن انسان مخلص و فداکار بود به پیشگاه حضرت بقیه‌الله‌الاعظم ارواحنافداه و محضر مبارک مقام معظم رهبری و امت اسلام و ملت لبنان، خانواده معزز ایشان، به جوانان پاک و عزیز مقاومت به ویژه حزب‌الله و ارادتمندان آن شهید بزرگوار تبریک و تسلیت می‌گویم و رحمت و فضل واسعه الهی را برای ایشان مسئلت می‌‎نمایم.

والسلام علی عبادالله الصالحین

غلامحسین محسنی اژه‌ای

تولیت آستان مقدس مسجد جمکران:  پرچم مقاومت همواره سرافراز خواهد ماند

 آیت الله اجاق نژاد ( تولیت مسجد مقدس جمکران )

همچنین حجت الاسلام «سید علی اکبر اجاق نژاد» تولیت آستان مقدس مسجد جمکران شهادت دبیر کل حزب الله لبنان را در پیامی به شرح ذیل تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم
ومِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً

خبر شهادت عالم مجاهد و عبد صالح خدا،فرمانده شجاع و نستوه و دلاور مردان و رزمندگان راه آزادی قدس  جناب حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله (رضوان الله تعالی علیه)، قلوب تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را غرق در ماتم و عزا نمود و باعث اندوه فروان گردید 

شهادت مجاهدان راه خدا نه تنها پایان راه نیست بلکه پاداش سالها مجاهدت خالصانه بوده و خون این عزیزان پیروزی جبهه مقاومت را به اذن الله تعالی به ارمغان خواهد آورد .پرچم مقاومت همواره سرافراز خواهد ماند و دشمن به آرزوی خود نخواهد رسید، چرا که این مسیر، رزمندگان و مجاهدان  بسیاری دارد که با تأسی به حضرت اباعبدالله الحسین سیدالشهدا علیه السلام (ع) و عزمی راسخ‌تر راه شهدای بزرگ خود را پیموده و با نصرت الهی، صهیونیست خون‌خوار را زبون و ذلیل خواهد کرد.

اینجانب شهادت سید مقاومت و سرداران سرافراز سپاه پاسداران عزیز و شجاع  را به پیشگاه  مقدس حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف ، نائب داغدار و بر حقش مقام معظم رهبری مدظله العالی ، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه ، فرماندهان و رزمندگان جبهه جهانی مقاومت ، مردم مقاوم و استوار لبنان و فلسطین و همه عاشقان شهادت و آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.  

فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ
والسلام علیکم و رحمة الله

سید علی اکبر اجاق نژاد 
تولیت آستان مقدس مسجد جمکران

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران: شهید سیدحسن نصرالله سالها در برابر ظلم و استکبار مقاومت کرد

پیام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت سید حسن نصرالله

حجت الاسلام «سید رمضان موسوی مقدم» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با صدور پیامی شهادت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان را تسلیت گفت. متن پیام وی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِیلِ وَالْقُرْآنِ  وَمَنْ أَوْفَی بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ  فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُمْ بِهِ  وَذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ

در طول تاریخ پرشکوه اسلام، مردانی پا به میدان جهاد گذاشته‌اند که با ماندن در مسیر مقاومت، عهد خود را با خداوند ثابت کرده‌اند؛ و همچون کوهی استوار در برابر دشمنان اسلام ایستاده‌اند. اینان نماد پایداری ایمان و اراده‌ای راسخ هستند. سید مقاومت، شهید سید حسن نصرالله، نمونه‌ای از این مردان دلیر است؛ مجاهدی نستوه و اسطوره ای جاودان در صحنه مقاومت. او سال‌ها در برابر ظلم و استکبار مقاومت کرد، و به فضل خدا  با شهادت خویش آغازی نوین بر نصرت الهی را رقم زد.

این شهادت، نقطه عطفی است که به پیروزی‌های بزرگ‌تر وعده می‌دهد. آموزه های مکتب حضرت امام خمینی (ره) و راهبردهای امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، ما را رهنمون می کند که راه مقاومت ادامه‌دار است و شهادت سید مقاومت،  نوری خواهد بود که مسیر را برای رسیدن به پیروزی نهایی بر رژیم پلید صهیونیست روشن می‌سازد.

رزمندگان جبهه مقاومت سال‌هاست که همچون یاران وفادار ابا عبدالله الحسین (ع) با ایمان و استواری در میدان‌های نبرد ایستاده‌اند. هر شهید آنان، چراغی است که در تاریکی جهان فروزان‌تر می‌شود.  شهادت رادمرد الهی که‌ عمری چوبه دار خویش را بر دوش کشیده و درجستجوی دستیابی به چنین مقامی بود به آرزوی قلبی خود رسید. بی تردید ازدست‌دادن این مجاهد فی سبیل الله داغ بزرگی بر دل می نشاند،ولی به گواه تاریخ جنایتکاران و ستمکاران پایانی محتوم برای عمر سراسر نکبت خود رقم زده اند.

جهان اسلام و آزادگان عالم خون‌خواه این قهرمان بزرگ هستند و نابودی دشمنان وعده قطعی خداوند است. پایان ظلم اسرائیل و آمریکا نزدیک است، به حول و قوه الهی.

این شهادت جان‌سوز را از طرف خانواده معظم شهدا و ایثارگران ارجمند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و خادمین آنان به محضر مبارک حضرت ولی‌عصر (عج)، امام المسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و رزمندگان جبهه مقاومت، تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و امت اسلام را به صبر و مقاومت دعوت می‌کنم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور: سید حسن نصرالله مردمی از تبار مقاومت و سربلندی بود

سردار جلالی

سردار «غلامرضا جلالی»  رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در پیامی شهادت دبیر کل حزب الله لبنان را تسلیت گفت. متن این پیام در ادامه می آید:

«اِن تَنصُرُوا اللَهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم».

سید حسن نصرالله، فرزند آزاده و غیور لبنان، مردی از تبار مقاومت و سربلندی بود. او کسی بود که شجاعانه در برابر زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی ایستاد و برای دفاع از خاک پاک لبنان و جبهه مقاومت، جان خود را در طبق اخلاص نهاد. نصرالله نه تنها رهبری بود که به راه اسلام انقلابی و عاشورا وفادار ماند، بلکه، چون شعله‌ای فروزان، روحیه انقلابی را در دل مردم و جوانان لبنان و منطقه زنده نگه داشت.

این مرد بزرگ که مکتب عاشورا را چراغ راه خود قرار داده بود، با ایمان راسخ و اراده‌ای پولادین به دفاع از حق و عدالت پرداخت. نصرالله زنده است مادامی که مکتب عاشورا و روح انقلابی جبهه مقاومت زنده‌اند، و پرچم جهاد او بر فراز قلوب مؤمنین برافراشته است.

بی شک مقام والای شهادت، اجری عظیم است که خداوند به پاس مجاهدت‌های بی‌بدیل به او عطا کرده است.

 شهادت سید حسن نصرالله، نه پایان راه، بلکه آغازگر مسیری نوین برای مقاومت حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت است. گو اینکه با شهادت سردار قاسم سلیمانی نیز این مسیر متوقف نشد. رژیم صهیونیستی با این جنایت، بزرگ‌ترین حماقت خود را مرتکب شد، چرا که خون این شهید، نهال مقاومت را آبیاری می‌کند و حزب‌الله، دوباره از این خون تازه متولد خواهد شد.

راه نصرالله ادامه دارد و از دل این شهادت، پیروزی‌های بزرگ‌تری به بار خواهد آمد. این شهادت به مثابه نوری است که به زودی شعاعش جهانی خواهد شد و استکبار جهانی و رژیم گرگ صفت صهیونیستی را به زانو در خواهد آورد.

درود خدا بر روح پاک شهید شهدای جبهه مقاومت به ویژه شهید والامقام سید حسن نصرالله و راه پرفروغش که تا همیشه تاریخ، برای آزادگان و حق‌طلبان چراغ هدایت خواهد بود.

این ضایعه را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ولی امر مسلمین جهان و همه علاقه‌مندان جبهه مقاومت تسلیت عرض می‌کنم.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: خون پاک سید حسن نصرالله و شهدای مقاومت، نهال استقامت را قوی‌تر و آزادی قدس شریف را تسریع خواهد کرد

پیام تسلیت رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پی شهادت سید حسن نصرالله

همچنین حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور نماینده، ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پیامی شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

باسمه تعالی

«إنّ الّذین قالوا ربّنا اللّه ثمّ اسْتقاموا تتنزّل علیْهم الْملائکة ألاّ تخافوا و لاتحْزنوا و أبْشروا بالْجنّة الّتی‏ کنْتمْ توعدون» (فصلت: ۳۰)

بار دیگر باند جنایتکار و رژیم بزدل و کودک‌کش صهیونیستی، خون پاک چند تن دیگر از فرماندهان غیور و سربازان جبهه مقاومت را به زمین ریخت و این بار، مجاهد بزرگ و سید شجاع جبهه مقاومت و جهان اسلام، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، به قافله شهدا پیوست. این حادثه تلخ و غم‌بار، داغی عظیم بر دل مقاومت اسلامی گذاشته و یادآور خوی وحشیانه و ستمگرانه رژیم اشغالگر قدس است که همواره در تلاش است تا با ایجاد ترس و وحشت، ملت‌های مسلمان و مقاوم را به زانو درآورد.

شهادت این مرد بزرگ و رهبر بی‌بدیل جبهه مقاومت را به ساحت مقدس صاحب الزمان (عج)، محضر رهبر معظم انقلاب آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، تمامی ملت ایران، لبنان، مردم مقاوم غزه و فلسطین و تمام نیروهای جبهه مقاومت تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم. بی‌گمان، شهادت سرداران رشید نه تنها خللی در عزم و اراده نیروهای مقاومت وارد نخواهد کرد، بلکه بر همبستگی و قدرت جبهه مقاومت در برابر ظلم و ستم صهیونیستی می‌افزاید.

رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی که پس از شکست‌های پیاپی در برابر رزمندگان مقاومت، از هیچ جنایتی دریغ نکرده است، اکنون با هدف قرار دادن رزمندگان حزب‌الله و مردم بی‌دفاع لبنان و فلسطین، در تلاش است تا اراده مقاومت را بشکند. اما همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، «صهیونیست‌ها کوچک‌تر از آن‌اند که به ساخت مستحکم جبهه مقاومت صدمه وارد کنند.»

در این برهه حساس تاریخی، با توکل به خداوند متعال و با صبر و استقامت در برابر این جنایات، با اعتماد به وعده‌های الهی و  آموزه‌های وحیانی به یقین پیروزی نهایی از آن مقاومت خواهد بود و جنایتکاران به‌زودی به سزای اعمال خود خواهند رسید؛ و خون پاک سید حسن نصرالله و تمامی شهدای مقاومت، نهال استقامت را قوی‌تر و آزادی قدس شریف و نابودی رژیم صهیونیستی به لطف الهی را تسریع خواهد کرد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

رئیس بنیاد ایران‌شناسی: سید حسن نصرالله مزد مجاهدت‌های سراسر اخلاص خویش را با شهادت دریافت کرد

واکنش شخصیت‌ها به شهادت سید مقاومت

دکتر «محمد حسین رجبی‌دوانی» رئیس بنیاد ایران‌شناسی با صدور پیامی شهادت سید شهیدان مقاومت و اسوه شجاعت و مجاهدت شهید سید حسن نصرالله را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح ذیل است:

سید و سالار مقاومت اسلامی، اسطوره جهاد خستگی‌ناپذیر مظلومان و مستضعفان، سلالة‌الزهرا سلام‌الله علیها سید حسن نصرالله پس از عمری درخشان و سراسر مبارزه با استکبار و رژیم خونخوار صهیونیستی به شهادت رسید و به اجداد طیبین و طاهرینش پیوست. رژیم سفّاک غاصب فلسطین، پس از یک‌سال کشتار و نسل‌کشی و تخریب دیوانه‌وار در غزه با حمایت همه‌جانبه سردمداران دیوسیرت آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان، و در ادامه زیر پا نهادن همه مرزهای شرف و انسانیت و حتی قوانین بین‌المللی خود ساخته قدرت‌های زورگو، و در پی چندین ماه تجاوز و جنایت در لبنان، با ده‌ها تن بمب‌های اهدایی آمریکای جنایتکار، مقرّ حزب‌الله سرافراز را هدف قرار داد و سید جلیل‌القدر مقاومت را به شهادت رسانید. 

در پیام رئیس بنیاد ایران‌شناسی تاکید شده است، شهید والامقام سید حسن نصرالله که سلام خدا و انبیاء و ملائک و اولیاء الهی بر او باد، به آرزوی دیرین خود رسید و همراه با شهیدان بلند آوازه جبهه مقاومت حاج رضوان‌ها، حاج قاسم‌ها، ابومهدی‌ها و اسماعیل هنیه‌ها به لقای خدای خویش شتافت. برای سید حسن نصرالله مرگ در بستر زیبنده نبود، او که خود ابوالشهید بود، باید مزد مجاهدت‌های سراسر اخلاص خویش را با شهادت دریافت می‌کرد. 

در بخش دیگری از این پیام آمده است: بنیاد ایران‌شناسی شهادت این بزرگمرد رهرو صدیق راه حضرت سیدالشهدا سلام‌الله علیه را به ساحت مقدس حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه و عجل‌الله تعالی فرجه و نائب آن حضرت، آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی و جبهه مقاومت در سراسر جهان به‌ویژه شیعیان مظلوم لبنان تبریک و تسلیت عرض می‌کند. از خداوند جبّار منتقم، تحقق وعده قطعی او  «وَقَضَیْنَا إِلَی بَنِی إسْرائِیلَ فِی الْکِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الأرْضِ مَرَّتَیْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیرًا ﴿4﴾ فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّیَارِ ۚ وَکَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا ﴿٥﴾ » را به‌زودی زود و به دست بندگان با صلابت و با ایمانش، مسئلت داریم. 

وی در پایان از مسئولان کشوری و لشکری مجدانه درخواست نموده‌است تا بر مبنای فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا که ایستادن در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز و یاری آنان در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم را بر همه مسلمانان «فرض» دانسته‌اند، ترتیبی اتخاذ کنند تا این مهم از ایران اسلامی محقق گردد.

این خبر بروزرسانی می شود...

کد خبر 1783266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha