تسلیت الوفاق و ائتلاف ۲۴ فوریه بحرین برای شهادت سید حسن نصرالله

گروه های لبنانی شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله تسلیت گفتند و ائتلاف جوانان انقلاب ۲۴ فوریه خواستار برپایی راهپیمایی خشم و برافراشتن پرچم عزا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرآة البحرین، در پی اعلام شهادت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، شیخ حسین الدیهی، دبیرکل الوفاق با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله گفت: او رهبری بی‌نظیر، قهرمانی بی‌باک و شجاعی تزلزل‌ناپذیر بود  که گام او با حکمت انبیا و بصیرت ائمه اطهار ترسیم شد، آن گونه که پس از عمری سرشار از بخشش و جهاد در راه خدا به عنوان شهیدی بزرگ سربلند کرد.

الدیهی در حساب خود در پلتفرم ایکس نوشت:  شهید سید حسن نصرالله، با کلمات و حضور خود راه را برای ما روشن کرد و به عنوان نماد جاوید مقاومت و پایداری و یاری مستضعفان تبدیل شد. او نوری بود که به ما الهام می داد و در قلوب ما امید می کاشت هرچقدر هم تاریکی شدید بود. یاد او در قلب و ذهن ما زنده خواهد ماند و در هر دانه خاکی که برای آن جنگیدیم، نقش بسته است.

 وی ادامه داد: اگر سید مقاومت رفت، پرچمی که او برافراشته است، هرگز فرو نمی‌افتد و مشعل هدایت مجاهدان در راه‌های مبارزه می‌ماند و دستان فرزندان دلاورش آن پرچم را با تمام اراده و استواری به دوش می‌کشند.

الدیهی ادامه داد: رفتن او پایان راه نبود، بلکه شروعی دوباره برای مسیری است که تا تحقق پیروزی کامل و شکست همه نیروهای بی عدالتی و ظلم متوقف نخواهد شد.  صدای او همچنان در قلب ما خواهد بود و ایمان و شجاعت او منبع الهام همه کسانی خواهد بود که راه مقاومت را پیمودند.

وی در پایان گفت: پیروزی که سید فقید ما به آن اعتقاد داشت، در دست کسانی خواهد بود که در پای عزم و ایمان او پرورش یافتند.

سید طاهر الموسوی، یکی از رهبران جمعیت الوفاق در بیانیه دیگری شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله را تسلیت گفت و تاکید کرد: فقدان او زلزله ای برای همگان است و امروز روز سختی است و امت اسلامی شخصیت کم نظیری را در این زمان از دست دادند.

الموسوی او را رهبری توصیف کرد که مسیر تاریخ را تغییر داد، معادلات دشوار را تغییر داد و امید را در مظلومان، محرومان و مستضعفان شعله ور کرد.

وی نوشت: شخصیت این رهبر شهید در ویژگی‌های علمای بزرگوار  قهرمانان تاریخی و مبارزان عظیم و صاحب نظران پیش رو در سیاست و اندیشه و اخلاق متجلی شد.

الموسوی تاکید کرد: او یکی از بزرگ‌ترین معلمان شرافت و کرامت و حکمت و شجاعت زمانه خود بود و خواهد بود.

ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه در بحرین در بیانیه ای به اسم خود و ملت بحرین، شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان  را به ولی‌عصر(عج) و آیت الله سید علی خامنه ای و محور مقاومت و ملت پایدار لبنان و خانواده اس تسلیت گفت و تاکید کرد: این شهادت بزرگ را او تبریک می گویم و نامش با نام قدس «شهید در راه قدس» گره خورده است.

این ائتلاف نوشت: جبهه مقاومت حزب‌الله لبنان در عبور از این مرحله با قدرت موفق خواهد شد و خواسته شهید سید حسن نصرالله با سرنگونی رژیم غاصب و آزادی قدس و نماز در مسجد الاقصی محقق می شود.

این ائتلاف برای شهادت سید نصرالله در کشور عزای عمومی اعلام کرد و مردم بحرین را به تظاهرات خشم علیه این جنایت صهیونیستی-آمریکایی فراخواند و از همه مناطق و روستاها خواست تا اجتماعات عزاداری باز کنند و پرچم‌های عزا در منازل و معابر عمومی نصب کنند.

کد خبر 1783314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha