تبدیل مسجد دارالایمان به پایگاه قرآن با عزم بانوان

بانوان مسجدی با حضور در کلاس‌های قرآنی کانون فرهنگی هنری مسجد دارالایمان سنندج علاوه بر یادگیری قرآن، پیشتاز و کمک‌حال در اجرای طرح قرآنی «هر مسجد یک پایگاه قرآن» هستند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، نامش دارالایمان است و از در و دیوارش نور ایمان می‌درخشد، صدایی که از پنجره‌هایش شنیده می‌شود تکرار آیات قرآنی است و دورهمی‌هایی که در این محل برگزار می‌شود رنگ کلام خدا است.

اینجا مسجد دارالایمان است، مسجدی که به یمن راه‌اندازی کانون ایمان محل برگزاری کلاس‌های قرآنی شده و اعضای کانونش را بانوانی تشکیل می‌دهند که با عشق و علاقه قرآن را فرا می‌گیرند.

تعدادی از اعضای این کانون را دختران نوجوان تشکیل می‌دهد و تعدادی را مادرانی که شوق یادگیری قرآن را داشته و دارند و عده‌ای را بانوانی که حتی سواد خواندن ندارند اما شرکت در کلاس‌های قرآنی برایشان روزنه‌ای برای آموختن‌ از جنس کتاب الهی شده است.

مربی می‌خواند «بسم الله الرحمن الرحیم» و بانوان مسجدی تکرار می‌کنند و با علاقه وافر و از عمق وجود آیه آیه قرآن را می‌خوانند تا چراغ راه سعادت دنیا و اخرت را برای خود روشن نگه دارند.

روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن کریم در این کانون هر هفته به مدت سه روز برپاست و بانوان سر ساعت و به موقع حضور می‌یابند تا آیه و سووره حدیدی از قرآن کریم بیاموزند، اینها جملات مربی قرآن کانون فرهنگی هنری ایمان سنندج است که علاقه وافر بانوان عضو این کانون را عامل برپایی روزانه کلاس‌های قرآن کریم می‌داند.

بانوان مسجدی پیشتاز در یادگیری قرآن کریم/نور قرآن در کانون فرهنگی ایمان می‌درخشد

عایشه زندی بیان کرد: کلاس‌های قرآن را نمی‌شود با هیچ آموزشی عوض کرد چرا که حس معنوی و آرامشی را به فراگیرانش القا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سه روز در هفته شامل روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه کلاس‌های قرآنی در این کانون دایر است، ادامه داد: در ایام تابستان و در راستای اجرای طرح «مسجد، کانون نشاط» کلاس‌های قرآنی در مسجد دارلایمان تشکیل شد و اکنون همچنان با استقبال پرشور بانوان مسحدی این کلاس‌ها ادامه دارد.

عایشه زندی مدیر و مربی کانون فرهنگی هنری ایمان مسجد دارلایمان شهر سنندج تصریح کرد: کانون ایمان  فرصتی برای بانوان فراهم کرد تا بتوانند اوقات فراغت خود را در ایام تابستان غنی کنند اما تلاش بانوان برای تداوم این کلاس‌ها موجب شد تا این دوره‌ها در طول سال تداوم یابد.

وی معتقد است تربیت بانوان قرآنی می‌تواند منجر به شکل گیری خانواده‌ای قرآنی و متدین در جامعه شود و دریچه‌های معنویت را بروی جامعه بگشاید.

مربی کانون فرهنگی هنری ایمان مسجد دارالایمان سنندج اضافه کرد: اگر بانوان که مادران و همسران و دختران جامعه را تشکیل می‌دهند به سمت کلاس‌های قرآنی و فعالیت‌های مسجدی سوق یابند قطعا شاهد تربیت فرزندانی صالح، سالم و با ایمان خواهیم بود.

وی یادآور شد: در شرایطی که روستاها و یا محلات حاشیه شهرها از بسیاری فضاها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری دور هستند کانون‌های فرهنگی هنری مساجد توانسته بسیاری از خلاء‌های فرهنگی را پر کند و زمینه فعالیت علاقمندان به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی را در مساجد فراهم نماید.

زندی خاطر نشان کرد: تقویت فعالیت‌های کانون‌های مساجد امروز نیازمند همراهی مسوولان است تا با تجهیز و بروزرسانی کانون‌های مساجد راهی برای حضور بیشتر اهالی روستاها و محلات حاشیه شهرها در مساجد فراهم کنند.

وی تصریح کرد: کانون‌های مساجد براساس رسالتی که بر عهده دارند می‌توانند علاوه بر کلاس‌های قرآنی با انجام فعالیت‌های هنری، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی برنامه‌هایی متناسب با ذائقه افراد متفاوت در سنین مختلف برگزار کند و در این راستا نقش بانوان مسجدی در جذب سایر اعضای خانواده به سمت مساجد موثر است.

به نظر می‌رسد حضور بانوان در عرصه های مختلف از جمله کلاس‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌تواند علاوه بر یادگیری تجارب جدید، در محیط خانواده و حتی جامعه زمینه‌ساز تقویت فعالیتهای قرآنی و فرهنگی باشد و نور ایمان و معنویت را از مساجد به منازل و جامعه منتقل کند.

کد خبر 1783339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha