رتبه نخست طرح «مسجد کانون نشاط ۲» به آذربایجان غربی رسید

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی گفت: کانون های استان امسال در اجرای طرح ملی «مسجد، کانون نشاط ۲» رتبه یک کشوری را کسب کرده‌اند.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: یکی از اتفاق‌هایی که از سال ۱۴۰۱ در کانون های مساجد استان ریشه پیدا کرد این بود که در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همگاران شروع به ذائقه‌شناسی دهه های مختلف کردند و این امر باعث شد که اجرای برنامه ها منسجم‌تر و با کیفیت بهتر انجام گیرد.

وی  با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۷۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان فعال هستند، گفت: ۱۰۶ هزار نوجوان عضو این مراکز بوده که بالای ۸۰ درصد این افراد نوجوان بوده و فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری انجام می دهند.

رضایی ادامه داد: از این تعداد کانون ۴۵۰ مورد اهل سنت و بیش از ۷۰۰ کانون روستایی هستند که نقش بسزایی در شکوفایی استعدادها و توان افزایی نوجوانان روستایی دارد.

وی افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی امسال در اجرای طرح ملی «مسجد، کانون نشاط ۲» رتبه یک کشوری را کسب کرده که اتفاق بسیار بزرگ و مهمی در استانی که تلفیقی از شیعه و سنی هستند، است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی با اشاره به معیارهای انتخاب این موفقیت، بیان کرد: رصد سامانه بچه‌های مسجد، تعداد اعضای ثبت شده، حضور در برنامه‌های جانبی مثل برگزاری دوره‌ها و تعداد بازدید از کانون‌ها توسط ستاد استانی از جمله ویژگی هایی هستند که در کسب رتبه نخست کشور توسط استان آذربایجان‌غربی در طرح «مسجد کانون نشاط ۲» موثر بودند.

شناسایی ۹۰ کانون برای اجرای طرح طراوت در آذربایجان غربی

وی در ادامه با اشاره به طرح «طراوت»، گفت: یکی از طرح های مسجد محوری و ماحصل طرح ملی «مسجد، کانون نشاط دو» است که با همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد و شهرداری ها در سطح استان برگزار خواهد شد.

رضایی ادامه داد: این طرح با هدف ارتباط گیری، مهارت افزایی، ارتباط نوجوانان با مساجد و خادمان مساجد و گروه های مختلف برنامه ریزی شده است. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: در سطح استان تا به امروز ۹۰ کانون در شهرهای خوی، میاندوآب، مهاباد و ارومیه برای اجرای طرح «طروات» شناسایی شده است و یکی از مهمترین اهداب این طرح ایجاد شور و نشاط در بین نوجوانان در کنار مدرسه است.

وی افزود: این طرح با مفهوم «مهر تا مهر» هم نامیده می شود که کنار بچه ها بوده و ما سعی کردیم از ظرفیت‌های مختلف در سطح استان استفاده کنیم تا با هم افزایی در حوزه مسجد گام برداریم و نوجوانان و جوانان را با اجرای برنامه‌های مختلف جذب مسجد کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: طرح طراوت می تواند نقطه قوتی برای فعالیت های فرهنگی و هنری ما در جامعه باشد.

کد خبر 1783685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha