زنگ عاطفه‌ها تجلی همدلی نوجوانان

نواختن زنگ جشن عاطفه‌ها در مدارس استان اصفهان علاوه بر اینکه گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند است، همدلی نوجوانان با همدیگر را متجلی ساخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، زنگ جشن عاطفه‌ها برای جمع آوری کمک‌های مردمی در بیش از پنج هزار مدرسه استان اصفهان همزمان با سراسر کشور نواخته شد و فرصتی شد تا دانش آموزان برای رفع نیاز هم‌نوعان خود مشارکت کنند.

جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای رفع نیاز دانش آموزان نیازمند از مردادماه در سراسر استان اصفهان با مشارکت مراکز نیکوکاری انجام شده و زنگ عاطفه‌ها فرصتی برای مشارکت همدلانه نوجوانان و دانش آموزان با همدیگر بود.

نواختن زنگ جشن عاطفه‌ها در مدارس استان اصفهان علاوه بر اینکه گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند است، همدلی نوجوانان با همدیگر را متجلی ساخت که این موضوع چاره ساز بسیاری از مشکلات بوده و جامعه به چنین منشی نیاز دارد.

دانش آموزان با همراهی خانواده‌های خود گره‌گشای مشکلات دیگر دوستان خود شدند و همین موضوع مسیر علم و دانش را تسهیل کرده و به اعتلای جامعه کمک می کند چرا که ایجاد بستر برای تحصیل نوجوانان و جوانان کشور می‌تواند فرصت‌های پیشرفت را فراهم کند.

بسیاری از دانش آموزان تحت حمایت، توانسته‌اند در دانشگاه‌ها تحصیل کنند و سهم بالایی در شرکت های خصوصی و نهادهای دولتی داشته باشند و به جامعه خود کمک کنند که همین پیشرفت‌ها را مدیون حمایت های خیرین می دانند.

زنگ عاطفه‌ها تجلی همدلی نوجوانان

تهیه ۲۵ هزار بسته لوازم التحریر

معاون مشارکت مردمی کمیته امداد استان اصفهان گفت: ۲۵ هزار بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند تهیه شده و در بین آنان توزیع شده است.

علی اخلاقی با بیان اینکه برای تهیه این لوزام تحصیلی دانش آموزان نیازمند ۹۰ میلیارد ریال هزینه شده، افزود: خیرین به صورت نقدی و غیرنقدی در این امر مشارکت داشته‌اند که توانسته اول مهر چاره ساز مشکلات خانواده های یتیم دار و نیازمند باشد.

وی ادامه داد: در طول سال تحصیلی نیز دانش آموزان به کمک خیرین نیاز دارند تا به واسطه آن روند آموزشی را طی کنند و دچار مشکل نشده و در مقابل سایر دوستان خود عزت نفس داشته باشند.

اخلاقی خاطرنشان کرد: نیاز دانش آموزان نیازمند تنها لوزام التحریر نبوده و آنان  به کمک هزینه های آموزشی، کیف و کفش نیز نیاز دارند.

زنگ عاطفه‌ها تجلی همدلی نوجوانان

فعالیت ۵۸۰ خیریه استان اصفهان در امر دانش آموزی

مراکز نیکوکاری در سراسر استان اصفهان در حوزه های عمومی و تخصصی فعالیت دارند اما این نهادهای مردمی در رفع نیاز دانش آموزان همکاری دارند که بعضی از این مراکز در حوزه آموزشی، بعضی پرورشی و فرهنگی و برخی هم در عرصه بهداشت و درمان آنان کمک می کنند.

فعالیت مراکز نیکوکاری در مساجد توانسته در احیا کارکرد این مراکز دینی و جذب خیرین با حمایت هیات امنا و روحانیون نقش پررنگی داشته باشد.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان در این خصوص گفت: خیرین با محوریت مراکز نیکوکاری مساجد به دانش آموزان نیازمند کمک کرده اند.

حجت الاسلام مجتبی کوچک زاده با بیان اینکه در مساجد فارغ از مراکز نیکوکاری به رفع نیاز اهالی محل کمک می کنند و این موضوع توسط جوانان و هیات امنا مسجد دنبال می شود.

وی یادآورشد: مردم نیز در این امر با متولیان همراهی داشته اند و این دسته از اقدامات از نظر شرعی و دینی مورد توجه قرار دارد.

زنگ عاطفه‌ها تجلی همدلی نوجوانان

لزوم فرهنگ سازی همدلی از مدارس

آموزش فرهنگ همدلی، گذشت و ایثار در بین نسل‌های جدید از سنین کودکی باید آموزش داده شود که مدارس بستری برای انتقال چنین مفاهیمی است.

جشن عاطفه ها از جمله کارهایی است که دانش آموزان در یک جریان فرهنگی، در امر خیر و نیاز جامعه مشارکت می کند و می آموزد که چطور در رفع نیازهای جامعه کمک کند.

کارشناس فرهنگی با اشاره به نیازها و دغدغه های اجتماعی جامعه گفت: در فرآیندهای زندگی اجتماعی فراگیری آموزه های اخلاقی لازم است که این اقدام فارغ از کلاس و سخنرانی باید صورت بگیرد.

صادقی صالحی با بیان اینکه ایجاد بستر برای کمک کردن فرزندان لازم است، تصریح کرد: جشن عاطفه ها در مدارس در همین راستا صورت می‌گیرد.

وی اذعان داشت: ایجاد درک اجتماعی و شناخت در بین کودکان و نوجوانان باعث می‌شود این امر در ذهن آنان ماندگار و در بزرگسالی هم ادامه پیدا کند.

کد خبر 1783550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha