اولین حمله اسرائیل به محدوده شهری بیروت/ 3 رهبر فلسطینی به شهات رسیدند

«جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» اعلام کرد که سه تن از رهبران فلسطینی در حمله اسرائیل به منطقه «کولا» در شهر بیروت به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «japantimes»، «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» صبح امروز (دوشنبه ۹ مهر) اعلام کرد که سه تن از رهبران فلسطینی در اولین حمله اسرائیل به منطقه «کولا» در شهر بیروت به شهادت رسیدند.

به گفته جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، رهبران فلسطینی در اولین حمله در محدوده شهر به شهادت رسیده‌اند، زیرا اسرائیل در حال تشدید خصومت‌ها علیه متحدان ایران در منطقه است.

 شاهدان عینی گفتند که در این حمله بمب‌های پرتاب شده به طبقه بالایی یک ساختمان آپارتمانی در منطقه «کولا» واقع در در پایتخت لبنان اصابت کرد.

هنوز هیچ اظهارنظر فوری از سوی ارتش اسرائیل درباره این حمله منتشر نشده است.

حملات روزافزون اسرائیل علیه نیروهای حزب‌الله در لبنان و اعضای جنبش حوثی در یمن این نگرانی را برانگیخته است که نبردهای خاورمیانه از کنترل خارج شده است.

«جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» از جمله گروه‌هایی است که در جنگ با رژیم صهیونیستی مشارکت دارد.

رژیم صهیونیستی روز یکشنبه پس از تایید شدن خبر شهادت دبیر کل حزب‌الله، حملات هوایی حوثی‌ها در یمن و ده‌ها مقر حزب‌الله در سراسر لبنان آغاز کرد.

وزارت بهداشت تحت کنترل حوثی‌ها اعلام کرد که در حملات هوایی به بندر حدیده یمن که اسرائیل آن را پاسخی به حملات موشکی حوثی‌ها می‌داند، حداقل چهار نفر کشته و ۲۹ نفر زخمی شدند.

در لبنان نیز مقامات گفتند که حداقل ۱۰۵ نفر در حملات هوایی روز یکشنبه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرده است که بیش از یک هزار لبنانی در دو هفته گذشته به شهادت رسیده و شش هزار نفر هم زخمی شده‌اند.

دولت لبنان همچنین اعلام کرده است که یک میلیون نفر یعنی حدود یک پنجم جمعیت در پی حملات رژیم صهیونیستی خانه های خود را ترک کرده اند.

تشدید بمباران اسرائیل طی دو هفته باعث کشته شدن تعدادی از مقامات ارشد حزب الله از جمله سید حسن نصرالله، دبیر کل این جنبش شده است.

پهپادهای اسرائیلی روز یکشنبه بر فراز بیروت پرواز کردند و انفجارهای شدید حملات هوایی جدید در اطراف پایتخت لبنان طنین انداز شد. خانواده‌های آواره شب را روی نیمکت‌ها در خلیج زیتونی، مجموعه‌ای از رستوران‌ها و کافه‌ها در ساحل بیروت سپری کردند.

بسیاری از حملات اسرائیل در جنوب لبنان، جایی که مقرهای حزب الله در آنجا واقع شده و یا در حومه جنوبی بیروت انجام شده است.

به نظر می رسد حمله روز دوشنبه در منطقه کولا اولین حمله در محدوده شهر بیروت باشد. ساکنان این منطقه می گویند سوری‌های ساکن جنوب لبنان که از بمباران اسرائیل فرار کرده بودند، برای روزها زیر یک پل در این محله خوابیده بودند.

آمریکا خواستار حل و فصل دیپلماتیک درگیری در لبنان شده است و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا می توان از یک جنگ همه جانبه در خاورمیانه جلوگیری کرد، گفت که این کار باید انجام شود.

کد خبر 1783577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha