اجرای ۲۱۶ طرح راهبران شغلی محرومان در خراسان‌جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: در نیمه اول امسال ۲۱۶ طرح از طریق راهبران شغلی شروع به فعالیت کردند و کارفرمایان با بکارگیری مددجویان موفق به اعطای تسهیلات شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی‌اکبر نخعی امروز دوشنبه (۹ مهر) در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که طرح راهبران شغلی راهبردی برای توانمندسازی محرومان است اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی امداد برای مشارکت فعالان کسب و کار و کارآفرینان در توانمندسازی اقشار نیازمند جامعه طرح راهبری شغلی و بکارگیری اقشار نیازمند در طرح کارفرمایی است.

وی با اشاره به این که در نیمه اول امسال ۲۱۶ طرح از طریق راهبران شغلی شروع به فعالیت کردند، افزود: کارفرمایان با بکارگیری تعدادی از مددجویان این نهاد موفق به اعطای تسهیلات شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی ادامه داد: کارآفرینان افراد خلاقی هستند که از فرصت‌ها و منابع موجود بهترین بهره‌برداری و برای خود و افراد دیگری اشتغال ایجاد می‌کنند.

نخعی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات کارفرمایی و راهبری شغلی باعث رشد اقتصادی مشاغل کوچک که بیشتر ستون فقرات اقتصاد هستند و از طرفی باعث توسعه کشور، ایجاد رفاه، شناخت فرصت‌های مناسب و افزایش تولید می‌شود که این امر موجب افزایش اشتغال و بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی افراد به کار گرفته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کارآفرینان و راهبران در اجتماع سبب پویایی و افزایش بهره‌وری شده و در سطح اجتماع ارزش کار را افزایش می‌دهند و روحیه سعی و تلاش در بدنه جامعه هدف را بالا می‌برند.

نخعی افزود: گام نهادن خیران و کارآفرینان در این مسیر نه تنها اجر معنوی و اخروی عظیمی در بر خواهد داشت بلکه سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی نیز با ارائه بسته‌های تشویقی که شامل پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما به مدت ۲ سال( تا سقف ۲۳ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار) پس از اطمینان واریز حق بیمه بکار گمارده شده توسط کارفرما و با اعطای تسهیلات کارفرمایی به ازای هر نفر از مددجویان به کارگیری شده مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان حداکثر تا سقف ۴ میلیارد تومان بابت هر کارگاه از تسهیلات بانکی بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 1783583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha