شهادت ۱۷ هزار کودک فلسطینی در یک سال گذشته!

مقامات فلسطین اعلام کردند که حدود ۱۷ هزار کودک فلسطینی در جنگ ادامه‌دار اسرائیل در نوار غزه از اکتبر گذشته تاکنون به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « middleeastmonitor»، مقامات فلسطین اعلام کردند که حدود ۱۷ هزار کودک فلسطینی در جنگ ادامه‌دار اسرائیل در نوار غزه از اکتبر سال گذشته تاکنون به شهادت رسیده‌اند.

«اسماعیل الثوابطا»، رئیس دفتر رسانه‌های دولتی غزه در این باره گفت: حدود ۲۵ هزار و ۹۷۳ کودک فلسطینی اکنون بدون یکی از والدین یا هر دوی آنها به دلیل حملات اسرائیل در غزه زندگی می کنند.

او گفت که حداقل ۱۶ هزار و ۸۵۹ کودک از جمله ۱۷۱ نوزاد در حملات رژیم صهیونیستی از روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به شهادت رسیده‌اند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) بارها هشدار داده است که کودکان غزه وحشت‌های غیرقابل تصوری را تحت حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی تحمل کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی به حملات وحشیانه خود به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی علیرغم قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری شده بود، ادامه داده است.

به گفته مقامات بهداشتی ، نزدیک به ۴۲ هزار نفر از آن زمان تاکنون به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنها زنان و کودکان بوده و بیش از ۹۶ هزار نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

حمله رژیم صهیونیستی تقریبا کل جمعیت این سرزمین را در میان محاصره مداوم که منجر به کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو شده است، آواره کرده است.

رژیم صهیونیستی به دلیل اقدامات خود در غزه در دادگاه بین المللی دادگستری با اتهام نسل کشی مواجه است.

کد خبر 1783590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha