تبلیغ و تبیین برای رفع شبهه درباره دفاع از غزه و لبنان بخشی از تکلیف آحاد جامعه است

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان امام خامنه‌ای مبنی بر لزوم کمک به جبهه مقاومت به شیوه‌های مختلف؛ تبلیغ و تبیین برای دفع شبهات مربوط به دفاع از غزه و لبنان را بخشی از تکلیف آحاد جامعه است.

آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با اشاره به شهادت سیدحسن نصرالله با بیان اینکه مسئله شهادت برای اولیای خدا عجیب نیست زیرا در تمام عمر انتظار آن را داشتند و از این رو برای آنان سعادت ابدی است؛ افزود: این شهادت‌ها خون تازه در رگ‌های ملت و فضای جدیدی ایجاد می کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمنان فکر می‌کنند او را از بین بردند در حالیکه آثار و فکر ایشان در نسل‌ها باقی می ماند گرچه در صحنه جنگ فرماندهی مبارز و مجاهد، پرچمدار مقاومت، رهبری مدبر و عالمی فرزانه را از دست دادیم اما این که دشمن خیال کند ضربه اساسی وارد کرده، اینطور نیست.

وی خاطرنشان کرد: خود شهید سیدحسن نصرالله گفته بود ساختار حزب‌الله به گونه‌ای طراحی شده که اگر همه رهبران آن هم به شهادت برسند، به سرعت نیروهای دیگری جایگزین می‌شوند.

آیت‌الله شیخ‌بهایی تصریح کرد: پس هیچوقت نمی‌توانند با جدا کردن یک شاخه از درخت تنومند آن را نابود کنند کما اینکه انقلاب ما نیز نمونه‌های فراوانی از این ترورها و شهادت‌ها داشته اما فوری جایگزین شدند؛ کما اینکه در دوران دفاع مقدس گاهی در یک روز تا ۳۰۰ نفر شهید تشییع می‌شد اما انقلاب بالنده‌تر شد.

وی یادآور شد: البته باید نسبت به کوتاهی و غفلت و اعتماد بی‌جا به سیاست دشمن دقت نظر داشته باشیم و اشکالات خود را بگیریم که خدا نیز وعده نصرت و یاری داده است و ظهور نیز زمانی اتفاق می‌افتد که همه دل‌ها و فکرها آماده پذیرش حق و اطاعت از رهبر الهی و همراهی کردن با صدق باشد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بخشی از بیانات امام خامنه‌ای در ۲۶ شهریورماه امسال که از یک واجبِ قطعی سخن گفتند و فرمودند «امروز به نظر من یکی از واجبات قطعی، حمایت از مظلومان غزّه و فلسطین است هر کس هر جور می‌تواند؛ یکی می‌تواند پول بدهد، یکی می‌تواند سلاح بدهد، یکی می‌تواند کمک سیاسی بکند، یکی می‌تواند تبلیغ کند، در منبر، در نماز جمعه مطلب را بیان کند؛ اگر چنانچه ما از این تکلیف سرپیچی کنیم، قطعاً مسئول خواهیم بود»؛ اظهار کرد: در این رابطه چند وظیفه را می‌شود مشخص کرد.

وی افزود: اول اینکه رهبری فرمودند مسلمانان به هر شکل می‌توانند به لبنان و مقاومت کمک کنند؛ این کمک برای نیروهای نظامی و مستقیم در جنگ با کار نظامی و... است اما برای سایر مردم، جهات مختلفی برای کمک وجود دارد که یکی کمک مالی از طریق دفتر مقام معظم رهبری و مراجعه به بخش پرداخت وجوهات در سایت ایشان است.

آیت‌الله شیخ‌بهایی اضافه کرد: مسئله بعدی جهاد تبیین است؛ تبیین هم برای خود انسان مهم است که ریشه مسائل را بشناسد و علت‌ها را بداند و هم در حد توان چهره به چهره و یا در فضای مجازی و در قالب فیلم و عکس و شیوه‌های هنری مسئله را روشن کند.

وی در همین رابطه بر تحلیل واقعیات مرتبط و پاسخ به ابهامات برای گرفتار نشدن در تله شبهات تأکید و بیان کرد: بدون تبلیغ و تبیین بخشی از کار لنگ است زیرا مسئله اساساً در ذهن بخشی از جامعه تعریف شده نیست و اهمیت قصه را متوجه نیستند چون اخبار را دنبال نمی‌کنند لذا انسان باید این مسائل را بگوید که پیامبران هم دائم در حال گفتن بودند و خطبه‌های نهج‌البلاغه و احادیث معصومین همه در واقع سخن گفتن است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه تبیین باید به گونه‌ای باشد تا کسی درباره دفاع از فلسطین و لبنان شبهه نداشته باشد؛ بیان اهمیت موضوع در مدارس، مساجد و... را ضروری خواند.

وی وظیفه بعدی را حضور پررنگ با شعارهای پرمحتوا در تجمعات مربوطه دانست و گفت: در روزهایی که عزای عمومی اعلام شده باید نشان عزاداری مشخص باشد و وظیفه بعدی برگزاری مجالس دعا و استغاثه همراه با پرداختن به تحلیل مسائل است.

کد خبر 1783638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha