جمعی از روسای پژوهشگاه‌های حوزه علوم انسانی اسلامی در کشور پیام تسلیتی را در پی شهادت جانسوز سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان صادر کردند.

به گزارش گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان: در پی شهادت جانگداز «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان، روسای چند پژوهشگاه ضمن صدور پیام تسلیت، مراتب تاسف و تألم خود را نسبت به این جنایت ددمنشانه اعلام کردند.

پیام تسلیت حجت‌الاسلام «سعیدی روشن» رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در پی شهادت سیدحسن نصرالله

حجت الاسلام محمدباقر سعیدی روشن

بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ (آل عمران: ۱۶۹)

روح پاک مجاهد راستین راه خدا و پشتیبان ستم دیدگان سیدحسن ‌نصرالله  پس از یک عمر جهاد بی وقفه به معبود پیوست. رژیم امریکای پلید و گرگ زخم آلود خونخوار اسرائیل با انبوه بمب های پیشرفته و هواپیماهای فوق مدرن آمریکایی در اتاق های شیطانی خود تصمیم به نابودی نصرالله گرفتند. این ضایعه بزرگ را به حضرت ‌بقیةالله‌الأعظم عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و مراجع‌ عظام‌ خاصه رهبرحکیم ‌انقلاب اسلامی و همه مسلمانان و مجاهدان غیور تسلیت عرض می کنم.

رژیم غاصب اسرائیل و حامیان آن به ویژه شیطان بزرگ بدانند که شهادت آغاز یک راه بی پایان است. شهیدان راه خدا زندگان واقعی هستند که خونشان کاخ ستمگران را ویران می کند و حیات و حرکتی بالنده در جامعه مومنان می آفریند.

اینک ای مجاهدان قوی پنجه، ای امیران و فرماندهان جبهه مقاومت، ای سیاست مداران و تصمیم سازان مسلمان در تعقیب دشمن سستی مورزید و تردید نکنید و بر نصرت خدای حاضر و قادرمطلق  مطمن باشید: «وَلَا تَهِنُواْ فِی ٱبۡتِغَآءِ ٱلۡقَوۡمِۖ إِن تَکُونُواْ تَأۡلَمُونَ فَإِنَّهُمۡ یَأۡلَمُونَ کَمَا تَأۡلَمُونَۖ وَتَرۡجُونَ مِنَ ٱللَّهِ مَا لَا یَرۡجُونَۗ وَکَانَ ٱللَّهُ عَلِیمًا حَکِیمًا» (نساء، ۱۰۴) و سخن امام پرهیزگاران حضرت علی بن ابی طالب (ع) را بر گوش جان سپارید که فرمود: اگر کوهها متزلزل شوند، تو پایدار بمان. دندانها را به هم بفشر و سرت را به عاریت به خداوند بسپار و پایها، چونان میخ در زمین استوار کن و تا دورترین کرانه های میدان نبرد را زیر نظر گیر و صحنه های وحشت خیز را نادیده بگیر و بدان که پیروزی وعده خداوند سبحان است. (نهج البلاغه، خطبه، ۱۱) «یَـٰٓأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُوٓاْ إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ یَنصُرۡکُمۡ وَیُثَبِّتۡ أَقۡدَامَکُمۡ» (محمد، ۷)

پیام تسلیت حجت‌الاسلام «نجف لک‌زایی» رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نجف لک زایی میهمان برنامه ضیافت می شود

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إلیه راجِعُون

مردی دیگر از قبیلة بزرگِ نور، اهالی «رِجَالٌ لَا تُلْهِیهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَیْعٌ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ» (نور/۳۷) و مردی از زمرة «فَمِنهُم مَّن قَضَی نَحبَهُۥ وَمِنهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدِیلا» (احزاب/۲۳)، که یاری‌گر دینِ خدا و حامی مظلومان و مستضعفان بود، از میان ما رفت؛ اما چون او شهید است به فرموده خدای سبحان: «وَلَا تَقُولُواْ لِمَن یُقتَلُ فِی سَبِیلِ ٱللَّهِ أَموَتُ بَل احیاء وَلَکِن لَّا تَشعُرُونَ» (بقره/۱۵۴) شاهد است بر آن‌چه که ما پس از او می‌کنیم.

سیدحسن نصرالله را می‌گویم؛ عالمی مجاهد، مؤمنی سیاست‌مدار، پارسایی زاهد، کنش‌گری بابصیرت و حکمت و متمسّک به ولایت توحیدی، احیاگر و اقامه‌کنندة دینِ خدا در جهانِ پر از تلاش و تکاپو برای حذف حقّ و حقیقتِ توحیدی از زندگی‌ها.

شهادت اجر سال‌ها مقاومت و ایثار و مجاهدت او بود که خدا نصیبش کرد و خدا به بندگانِ خوب و مخلصِ خود پاداش نیکو و بلکه نیکوترین پاداش‌ها را می‌دهد.

از بزرگ‌ترین ویژگی‌های سیدحسن نصرالله، که نتیجة ارتقای معنوی وجودی او و قابل مشاهده برای همه در تمامی این سال‌ها بود، این است که ویروسِ ترس از طاغوت، استکبار و در یک کلام، دشمنانِ اسلام و به‌ویژه اشغال‌گرانِ زبون و باند تبهکار تروریست و آدم‌کشِ صهیونی، هیچ‌گاه وارد جان او نشد و در نتیجه مصداق آیة شریفه «إِنَّ ٱللَّهَ یُحِبُّ ٱلَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِۦ صَفّا کَأَنَّهُم بُنیَان مَّرصُوص» (صف/۴) قرار گرفت. خدایش غریق رحمت فرماید و با شهیدان کربلا محشور نماید.

شهادت این مردِ خدا را به آقا و مولایمان حضرت بقیه‌الله الاعظم(ارواحناه فداه)، نایبِ برحقّش امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقلید، همة امت اسلام بویژه، جبهه مقاومت در برابر نظام صهیونی و سلطه‌ستیزان در سطح جهان تسلیت عرض می‌کنم.

خدایا به ما هم توفیق عنایت فرما تا از همراهان این قافلة خیر و حقیقت و فضیلت و شهادت باشیم.

پیام تسلیت پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله

پیام تسلیت روسای پژوهشگاه‌ها در پی شهادت «سید حسن نصرالله»

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
شهادت جانگداز شهید سید حسن نصرالله، رهبری دانشمند و مصلح که سال‌ها در عرصه‌های جهاد و مقاومت اسلامی علیه استبداد و ظلم جهانی پیشگام بود، جامعه علمی و فرهنگی جهان اسلام را در سوگ فرو برد. شهید سید حسن نصرالله با تکیه بر اندیشه‌های عمیق دینی و تاریخی، به عنوان یک شخصیت فکری و علمی، الگوی جاودانه‌ای از ایستادگی در برابر ظلم و استکبار ارائه داد.

این شخصیت بزرگ نه تنها به عنوان یک رهبر سیاسی بلکه به عنوان یک نماد فرهنگی و اجتماعی در جهان اسلام شناخته می‌شود. نقش برجسته او در تقویت مبانی مقاومت و دفاع از حقوق مظلومان، باعث شد تا وی به یکی از شخصیت‌های محبوب و مؤثر در تاریخ معاصر تبدیل شود. شهید مجاهد سید حسن نصرالله همواره بر اهمیت همبستگی ملت‌ها در برابر چالش‌های مشترک تأکید کرده و به‌عنوان یک رهبر، با سخنانش الهام‌بخش نسل‌ها بوده است.

شهادت این رهبر شجاع، اگرچه خسارتی بزرگ است، اما خون پاک او منشأ الهام برای نسل‌های آینده مقاومت خواهد بود. پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم ضمن عرض تسلیت به رهبر معظم انقلاب اسلامی و جامعه دانشگاهیان کشور، از درگاه خداوند متعال برای روح بزرگ آن شهید علو درجات مسئلت دارد.
 

کد خبر 1783656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha