تاکید سازمان همکاری اسلامی بر اهمیت ائتلاف بین‌المللی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین

سازمان همکاری اسلامی بر اهمیت راه اندازی ائتلاف بین المللی برای تشکیل کشور فلسطین در سرزمین‌های اشغالی با هدف احقاق حقوق مسلّم فلسطینی‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « selangorjournal»، سازمان همکاری اسلامی بر اهمیت راه اندازی ائتلاف بین المللی برای تشکیل کشور فلسطین در سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد.

«حسین ابراهیم طه»، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از همه کشورها خواست برای احقاق حقوق فلسطینی‌ها که در رنج حاصل از نداشتن یک کشور مستقل به سر می‌برند و هدف جنایت‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند به این ابتکار تاریخی بپیوندند.

بر اساس این طرح یک شبکه حفاظت سیاسی برای چشم انداز راه حل دو کشوری مطابق با قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های آن تشکیل می‌شود که متضمن تعهد به حمایت از تلاش‌هایی با هدف پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی و دستیابی به صلح عادلانه، همه جانبه و پایدار در منطقه است.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از کشورهایی که کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند درخواست کرد به اجماع بین‌المللی به نمایندگی از ۱۴۹ کشور که فلسطین را به رسمیت می‌شناسند، بپیوندند و از حق این کشور برای عضویت کامل در سازمان ملل متحد حمایت کنند.

وی تصریح کرد که عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل  مشروعیت و موقعیت سیاسی و حقوقی آن را افزایش می‌دهد.

«حسین ابراهیم طه» افزود: این امر به تحقق حقوق مسلم فلسطینی‌ها از جمله حق تعیین سرنوشت آنها و تاسیس کشور مستقل آنها در داخل مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی بیت المقدس کمک می‌کند.

کد خبر 1783661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha