پروژه ۶۰۰ واحدی غدیر اراک نیازمند مشارکت متقاضیان است

عسگری با اشاره به عدم مشارکت متقاضیان در پرداخت هزینه های اعلام شده، گفت: آورده متقاضیان سبب پیشرفت پروژه ۶۰۰ واحدی غدیر اراک است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، علی عسگری، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی، در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از پروژه ۶۰۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن غدیر در کوی کوثر اراک، گفت: اتمام این پروژه نیازمند مشارکت متقاضیان است چرا که عدم همکاری آنها و عدم پرداخت هزینه های اعلام شده سبب توقف کار توسط پیمانکار می شود.


وی با اشاره به اعتراض متقاضیان به مبلغ اعلام شده در طرح ۶۰۰ واحدی غدیر و بهای تمام شده این پروژه افزود: ۳۴۷ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی، حاضر به واریز وجه نیستد و بیش از چهار ماه است که با خودداری از پرداخت وجه در روند اجرای پروژه مشکل ایجاد کرده اند.  

عسگری با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همواره در تلاش است تا واحدها را با تخفیف برای متقاضیان آماده کند، ادامه داد: ما در راستای خانه دار شدن اقشار مختلف به ویژه دهک های پایین و کم برخوردار تلاش می کنیم و تمام توان خود را برای اعمال تخفیف و پایین آوردن قیمت نهایی برای متقاضیان بکار گرفته ایم.


 این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه در اسفند ماه ۱۳۹۹ پروانه ساخت این طرح، صادر و عملیات اجرایی آن اردیبهشت سال ۱۴۰۰ آغاز شده است، اظهار داشت: این پروژه در سه فاز تعریف شد که مقرر بود در فاز اول ۲۱۶ واحد، فاز دوم ۲۰۴ واحد و فاز سوم ۱۸۰ واحد انجام شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه به طور میانگین هر متقاضی تاکنون چهار میلیارد ریال واریزی داشته است، بیان کرد: ۲۱۶ واحد فاز اول این طرح در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مابقی نیز از ۸۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.

وی با بیان اینکه قیمت هر مترمربع علی‌الحساب ۱۱۷ میلیون ریال  تعیین شده این، ادامه داد: پروژه ۲۱۶ واحدی نیز تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی همچنین با بیان اینکه در راستای قانون جهش مسکن تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد و بنیاد مسکن متعهد ساخت مسکن شد، ادامه داد: در این راستا ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، ۲۰۰ هزار واحد مسکن ویژه شهرهایی با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر و ۲۰۰ هزار مسکن نیز در راستای اجرای جهش تولید مسکن در حوزه بنیاد مسکن قرار گرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در حیطه بنیاد مسکن قرار دارد، ادامه داد: تأمین زمین برعهده راه و شهرسازی است و بعد از تأمین زمین بنیاد مسکن وارد مرحله ساخت می‌شود.

کد خبر 1783666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha