اجرای ۱۸ کلان برنامه استانی همزمان با هفته ملی کودک در استان مرکزی

منصوری با اشاره به برنامه های گسترده در هفته ملی کودک، گفت: ۱۸ کلان برنامه استانی همزمان با هفته ملی کودک در استان مرکزی اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، احسان منصوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، امروز در نشست خبری هفته ملی کودک، با اشاره به اینکه این هفته از ۱۴  مهر ماه آغاز می شود، گفت: در استان مرکزی نیز همزمان با سراسر کشور برنامه های مختلفی برگزار می شود.


 مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، با بیان اینکه هفته ملی کودک فرصت مناسبی است تا حقوق کودکان را بررسی کنیم، اضافه کرد: باید حساسیت زایی داشته باشیم تا سازمان‌های مختلف به حوزه کودکان ورود کنند.  

وی شعار هفته ملی کودک را «برای کودکان، برای آینده» دانست و گفت: مخاطبین این هفته، کودکان، والدین، مربیان و فعالان حوزه کودک و نوجوان هستند و باید با فرهنگ سازی به ایجاد فضای اجتماعی موثر در حوزه کودکان بپردازیم.

منصوری جلب توجه بیشتر نسبت به اهمیت دوران کودکی، هم افزایی دستگاه‌های دولتی نسبت به این حوزه، ارتقا آگاهی و دانش جامعه نسبت به نیازهای کودکان، معرفی سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه کودکان، آگاهی بخشی توجه بیشتر قانون گذاران نسبت به قوانین حوزه کودک را از اهداف هفته ملی کودک دانست.

وی با اشاره به اینکه استانداری مرکزی، سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اراک، ادارات کل آموزش و پرورش، استاندارد، میراث فرهنگی، فراجا، بهزیستی، ستاد اقامه نماز، حوزه هنری و دانشگاه علوم پزشکی در این هفته ما را یاری خواهند کرد، گفت: با تلاش کنیم با برنامه ریزی جامع گفتمان تحول آفرین در حوزه تعلیم و تربیت ایجاد کنیم.

منصوری همچنین به برگزاری ۱۸ کلان برنامه به صورت استانی اشاره کرد و ادامه داد: ویژه برنامه ما در هفته کودک، جشنواره کودک است که به مدت ۶ روز در فرهنگسرای شهر برگزار می‌شود.  

وی خاطر نشان کرد: در این جشنواره، غرفه‌های عکاسی، سفالگری، نقاشی، بازی‌های محیطی، مشاوره، بازی و سرگرمی و... برپا می‌شود.


مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی برگزاری پارامان کودک در شهرستان‌های استان را از جمله برنامه های این هفته دانست و اضافه کرد: برگزاری نشست تخصصی با موضوع رفتارهای آسیب رسان و کنوانسیون حقوق کودک، همچنین نشست ادبی و اختتامیه جشنواره استانی مشاعره را از جمله برنامه های هفته کودک دانست.

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: اکران فیلم‌های کودک در ۴۵ مرکز ثابت کانون در شهرستان‌های استان، برگزاری نمایشگاه کتاب، مسابقه و نمایشگاه عکس کودک، تقدیر از فعالان حوزه کودک، عیادت از کودکان بستری در بیمارستان‌ها و کودکان بی‌سرپرست، تهیه بسته‌های فرهنگی برای کودکان مناطق محروم، تقدیر از کودکان شهدا، پیاده روی خانوادگی و مسابقه پرواز با بادبادک‌ها و کارناوال عروسک‌ها از دیگر برنامه‌هاست.


منصوری همچنین به برگزاری یادواره شهدای کودک و نوجوان در شهرستان فراهان اشاره کرد و گفت: در تمامی برنامه‌ها به نوعی از کودکان مظلوم فلسطین و لبنان یاد خواهیم کرد.

کد خبر 1783696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha