ضرورت تشکیل اتاق فکر در زمینه آسیب شناسی نماز

معاون استاندار کهعگیلویه و بویراحمد گفت: باید به صورت تخصصی اتاق فکر در زمینه نماز تشکیل و ضمن شناسایی آسیب‌ها، راهکارهایی کارشناسی شده و لازم را برای اجرا ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «مرادعلی پیوند» امروز در دومین نشست ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: می‌توان بیشتر در زمینه نماز کار کرد که بخشی متوجه استانداری، بخشی دبیرخانه بوده که باید فعال شود و مدیران نیز باید فعال‌تر باشند.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه منش، دستور و تاکید مقام معظم رهبری این است که اگر کار فرهنگی را مردمی نکنیم، کار به نتیجه نمی‌رسد، گفت: اگر مردم در مساجد و محلات پای کار نباشند، کار به درستی پیش نمی‌رود و باید ببینیم مردم چگونه پای کار نماز می‌آیند.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید در زمینه ترویج فرهنگ نماز تلاش شود، افزود: مساجد ما هم اکنون با ۱۰ درصد از ظرفیت توان خود در حال تلاش هستند و نمازگزار دارند و باید ببینیم مشکل از کجاست.

پیوند ادامه داد: شاید نیاز باشد از علمای علوم اجتماعی و ارتباطات استفاده کنیم، شاید نیاز باشد در مساجد از ظرفیت اساتید، هنرمندان و سایر افراد برای جذب مردم استفاده کرد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نسل امروز احساس می‌کنند که در بسیاری از مسائل جلوتر از ما بوده و شاید در برخی مسائل نیاز به نماز و سایر کارها نداشته باشند.

وی یادآور شد: باید راهکار علمی برای مواجهه با ترویج فرهنگ نماز ارائه شود، ضمن اینکه از ظرفیت فضای مجازی می‌توان در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نماز استفاده کرد.

پیوند گفت: ستاد اقامه نماز تنها برای اقامه نماز در ادارات نیست، بلکه باید تلاش کرد که با راه اندازی اتاق فکر و ایده ضمن رصد آسیب‌ها، راهکارهای لازم را نیز ارائه دهد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نیازمند راه‌اندازی اتاق رصد در ادارات و محلات در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ نماز هستیم، افزود: اگر نماز راه افتاد، بسیاری از مسائل و مشکلات به حداقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه باید به صورت تخصصی اتاق فکر در زمینه نماز تشکیل و ضمن شناسایی آسیب‌ها، راهکارهایی کارشناسی شده و لازم را برای اجرا ارائه دهد، افزود: ستاد اقامه نماز گزارش عملکرد دستگاه‌ها را ارائه دهد تا استانداری در زمینه کم کاری‌ها ورود لازم را داشته باشد.

پیوند از دستگاه‌ها و نهادها خواست تا جشنواره «فجر تا فجر» را جدی بگیرند، یادآور شد: دستگاه‌هایی که فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهند باید مستندسازی لازم را نیز داشته باشند و فعالیت‌ها را در سامانه سجاده به ثبت برسانند.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای اتاق فکر می‌توان از عناصر فعال و زبده در زمینه نماز و آسیب شناسی کارها و همچنین ارائه راهکارهای عملی استفاده کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر انجام کارها به صورت محله محوری تاکید دارند، باید تلاش کرد از ظرفیت مردم در محلات به بهترین نحو استفاده کرد.

کد خبر 1783727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha