کاهش ۵۰ درصدی مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳

تعداد مهاجران یهودی به سرزمین‌های اشغالی نسبت به سال قبل از آن از زمان آغاز جنگ اسرائیل در غزه ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « palestinechronicle»، بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، از زمان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در اکتبر سال گذشته میلادی، تعداد مهاجران یهودی که به اسرائیل نقل مکان کرده‌اند نسبت به سال قبل از آن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وب سایت عبری «Walla»  اعلام کرد که در طول جنگ جاری حدود ۳۱ هزار یهودی از بیش از ۱۰۰ کشور مختلف به اسرائیل نقل مکان کردند که کاهش ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن که حدود ۴۶ هزار مهاجر جدید وارد سرزمین‌های اشغالی شده‌اند، داشته است.

بر اساس گزارش‌های دریافت شده، نزدیک به دو سوم از مهاجران جدید تنها در شش شهر ساکن شده‌اند که نتانیا، تل‌آویو، حیفا، اورشلیم، بت یام و اشدود انتخاب‌های برتر هستند.

در گزارش اورشلیم پست آمده است که کاهش مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی در اوایل ماه جاری در جلسه کمیته عالی کنست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعضای کنست در این نشست اذعان کردند که حمله اسرائیل به غزه و جنگ در سرزمین‌های اشغالی به کاهش تقاضابرای مصاحبه های مهاجرتی کمک کرده است.

در این گزارش آمده است: بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت داشته ‌اند، برنامه های خود را به دلیل نگرانی‌های امنیتی به تعویق انداخته‌اند.

این در حالی است که اسرائیل با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری است، در بحبوحه تداوم تهاجم وحشیانه خود به غزه با محکومیت بین المللی مواجه شده است.

اسرائیل در حال حاضر در دادگاه بین‌المللی دادگستری به دلیل نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها از زمان آغاز جنگ ویرانگر غزه در هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ پرونده دارد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه، تاکنون ۴۱ هزار و ۶۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و ۹۶ هزار و ۳۵۹ نفر نیز زخمی شده‌اند.

سازمان‌های فلسطینی و بین‌المللی می‌گویند که اکثر کشته‌شدگان و زخمی‌ها زنان و کودکان هستند.

حمله اسرائیل همچنین منجر به آوارگی اجباری نزدیک به دو میلیون نفر از سراسر نوار غزه شده است و اکثریت قریب به اتفاق آوارگان مجبور به ورود به شهر متراکم جنوبی رفح در نزدیکی مرز با مصر شده‌اند که بزرگ‌ترین مهاجرت دسته جمعی از زمان واقعه نکبت سال ۱۹۴۸ به شمار می‌آید.

کد خبر 1783735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha