ایران در چهارمین جشنواره هنرهای اسلامی به میزبانی پاکستان شرکت می‌کند

چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی با همکاری خانه فرهنگ ایران، مؤسسه یونس امره ترکیه و سازمان ایوان علم و فن، از ۲۵ تا ۲۸ آبان‌ماه جاری در سه مکان مهم شهر لاهور پاکستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ۲۸ آبان ماه (۱۸ نوامبر) به عنوان «روز جهانی هنر اسلامی» نامگذاری شده است که در چهلمین نشست کنفرانس عمومی یونسکو در سال ۲۰۱۹ برگزار شده است. هدف این روز افزایش آگاهی از میراث هنری گذشته و معاصر جهان اسلام و تأثیر فرهنگ و هنر اسلامی در تمدن است.

به همین منظور، چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی با همکاری خانه فرهنگ ایران، مؤسسه یونس امره ترکیه و سازمان ایوان علم و فن، از ۲۵ تا ۲۸ آبان‌ماه جاری در مجتمع هنری الحمرا، قلعه لاهور و موزه لاهور پاکستان برگزار می‌شود.

این جشنواره به هنرهای اسلامی از جمله خوشنویسی، نقاشی، موسیقی سنتی و ورکشاپ‌های متنوع اختصاص دارد و هدف آن ارتقای آگاهی در خصوص میراث هنری جهان اسلام و تأثیر آن در تمدن بشری است.

ایران و ترکیه به عنوان دو قطب اصلی هنری این جشنواره حضور خواهند داشت و هنرمندان از سایر کشورهای منطقه نیز در این رویداد شرکت خواهند داشت. همچنین، آثار برندگان دوره‌های قبلی مسابقات بین‌المللی خوشنویسی ایرسیکا نیز در این جشنواره به نمایش گذاشته خواهند شد.

عرفان قریشی، رئیس انجمن خوشنویسان پاکستان و مدیر مؤسسه هنر و فرهنگ اسلامی با حضور در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور با اصغر مسعودی، مسئول خانه فرهنگ کشورمان درباره برگزاری جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی گفت‌وگو کرد.

قریشی اظهار داشت: با توجه به استقبال بی‌نظیر شهروندان لاهور در سال‌های گذشته، امسال سطح برگزاری جشنواره بسیار گسترده‌تر خواهد بود.

مسعودی نیز در خصوص گسترش این جشنواره نسبت به سال‌های گذشته خوشحالی خود را بیان کرد و گفت: امسال ما قصد داریم علاوه بر خوشنویسان ایرانی، دو گروه تئاتر و هنرمندان صنایع دستی از جمله میناکاری و فیروزکوب را برای مشارکت در جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی از ایران دعوت کنیم.

وی افزود: ایران دارای منحصر به فردترین و قدیمی‌ترین فنون هنری در هر رشته‌ی هنری است که آن را به یکی از پرطرفدارترین کشورهای هنری جهان تبدیل کرده است.

ایران در چهارمین جشنواره هنرهای اسلامی به میزبانی پاکستان شرکت می‌کند

کد خبر 1783754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha