«مفاهیم و گزاره‌های علوم انسانی با نگاه تحولی» روانه بازار نشر شد

کتاب «مفاهیم و گزاره های علوم انسانی با نگاه تحولی» تقریری از دستاوردهای گروهی از اساتید رشته‌های علوم انسانی دانشگاه شیراز و برخی از اندیشمندان دیگر از سوی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی منتشر شد.

به گزارش گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان: کتاب «مفاهیم و گزاره‌های علوم انسانی با نگاه تحولی» تقریری از دستاوردهای گروهی از اساتید رشته‌های علوم انسانی دانشگاه شیراز و برخی از اندیشمندان دیگر به همت پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی منتشر شد.

بر پایه این گزارش: کتاب «مفاهیم و گزاره‌های علوم انسانی با نگاه تحولی» تقریری از دستاوردهای نزدیک به یک دهه از گروهی از اساتید رشته‌های علوم انسانی دانشگاه شیراز و برخی از اندیشمندان دیگر است که از طریق مباحثه علمی، با روش‌شناختی و تأمل در منابع علمی و دینی به دست آمده است.

پیش‌فرض کتاب آن است که تحول علوم انسانی در گرو تحول در روش‌شناسی و تحول در روش‌شناسی در گرو «بسط و یا تحول در منطق علم» است. تحول در «منطق علم»، قبل از هر چیز نیازمند مفاهمه بر روی مفاهیم کلیدی است که شکل‌دهنده و قوام‌بخش چنین منطقی است. این کتاب در واقع مفاهیم و گزاره‌هایی را ارائه می‌نماید که هر یک از آنها می‌تواند مبنای بحث و گفتگو در بین علاقه‌مندان به بحث‌های تحول در علوم انسانی قرار گیرد.

«مفاهیم و گزاره‌های علوم انسانی با نگاه تحولی» روانه بازار نشر شد

کد خبر 1783792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha