تشکیل هیأت اندیشه‌ورز برای تشکیل امت اسلامی

هشتاد و پنجمین نشست کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی با حضور رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین به منظور بررسی عملیات و چالش‌های اربعین ۱۴۰۳ و برنامه ریزی و ارائه راهکار در موسم آینده برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، هشتاد و پنجمین نشست کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی با حضور رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین بمنظور بررسی عملیات و چالش های اربعین ۱۴۰۳ و برنامه ریزی و ارائه راهکار در موسم آینده با حضور اعضا و نمایندگان کمیته ها و نهادهای مختلف فعال در اربعین امروز درسالن جلسات بعثه مقام معظم رهبری در تهران  برگزار شد.


در این نشست اعضا و نمایندگان دستگاههای فعال در حوزه اربعین در خصوص فعالیت های صورت گرفته دراربعین ۱۴۰۳ و چالش ها گزارش دادند و پیشنهادات و راهکارهای مورد نظر خود برای هم افزایی بیشتر میان دستگاهها و رفع مشکلات و تقویت نقاط قوت را بیان کردند.   


حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در این نشست در سخنانی با تقدیر از تلاش ای صورت گرفته، تصریح کرد: امسال در حوزه های حمل و نقل، تدارکات، اسکان، پشتیبانی، مشارکت های مردمی و... ساماندهی خوبی صورت گرفت و با همکاری ستادها ، گروههای مردمی ، موکب داران و کمیته مشارکت های مردمی اتفاقات بسیار خوبی در این عملیات سنگین و بزرگ رقم خورد.


وی با اشاره به سختی ها و دشواری های توسعه زمانی درخدمات رسانی به زائران و تاثیرات آن در بخش های مختلف افزود: با این حال با هماهنگی و مفاهمه بیشتر با طرف های ایرانی و عراقی تدابیر خوبی اندیشیده شد و این تلاش ها موجب گردید که مراسم اربعین به خوبی برگزار شود. البته این به معنای آن نیست که مشکلات و چالش هایی وجود نداشت که باید با برنامه ریزی مناسب درصدد رفع آن بود.


وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در موضوع تشکیل امت اسلامی افزود: دراین ارتباط یک هیئت اندیشه ورزشکل یافته و کارگروههای جداگانه هم تشکیل خواهیم داد. اربعین فرصت بسیار مناسبی برای حرکت به این سمت ، فعالیت های بین المللی و تعامل و هماهنگی با شخصیت های کشورهای مختلف است و نگاه حوزه های فرهنگی، نخبگان و رسانه باید به این سمت جلب شود.

تشکیل هیأت اندیشه‌ورز برای تشکیل امت اسلامی


 
حجت الاسلام والمسلمین احمدی همچنین در حاشیه هشتاد و پنجمین نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین درگفتگویی با اشاره به اقدامات ارزنده دولت در چند سال گذشته در زمینه ایجاد زیرساخت ها و ارائه خدمات مختلف به زائران اربعین گفت: امروز برای ماندگاری هر چه بیشتر اربعین ارائه خدمات را باید به سمت و سوی دیگری سوق داد و در این راستا دولت چهاردهم می تواند توجه بیشتری به حوزه های رسانه، هنر، فرهنگی و مطالعاتی داشته باشد و به این عرصه ها کمک کند.


وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درموسم اربعین برای آگاهی بخشی در خصوص وضعیت مردم مظلوم و بی دفاع غزه و فلسطینیان ادامه داد: بحث مقاومت و جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی از مسائلی است که فعالان عرصه اربعین حسینی به آن پرداخته و ایفای نقش می نمایند.


رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین همچنین به حضور داوطلبانه مردم  در انجام بسیاری از فعالیت های فرهنگی اربعین اشاره کرد و لزوم توجه ویژه به ظرفیت های باقی مانده در این عرصه را خواستار شد.


وی با اشاره به حضور گسترده بانوان و خانواده ها در پیاده روی اربعین افزود: بخش های کودک و بانوان در این آیین معنوی از مواردی است که بیش از این باید مورد توجه و حمایت فرهنگی قرار گرفته  و برای آن برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.

تشکیل هیأت اندیشه‌ورز برای تشکیل امت اسلامی

کد خبر 1783857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha