آیین افتتاحیه طرح محله محوری،مسجد بنیان در اراک آغاز شد

طرح محله محوری، مسجد بنیان، امروز با حضور جمعی از مسئولان همراه با برگزاری کارگاه آموزشی شوراهای محله در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، علیرضا محمودی، شهردار کلانشهر اراک، در آیین افتتاحیه طرح محله محوری مسجد بنیان، ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت، سید حسن نصرالله و آرزوی توفیق برای بازماندگان شهدا و همه ملت های آزاده و آزادی خواه و ایران اسلامی، گفت: تلاش همه مسئولان و دستگاه هایی که در این طرح محل محوری فعالیت دارند، جای تقدیر دارد و انشالله بتوانیم با برنامه‌ریزی زندگی شهری درست طرح محل محور رو سامان بدیم.

وی با اشاره به اینکه طرح محله محور (که مسجد بنیان بومی شده ایرانی اسلامی آن است) یکی از شاخه های علم برنامه ریزی در سراسر دنیا است، افزود: طرح محله محور مسجد بنیان با آمیزه‌های اسلامی ایرانی ما آمیخته شده و برنامه‌ریزی منطقه ای و محلی را بر اساس آموزه های دینی ما و مسائل معنوی ما رقم می‌زند.


این مقام مسئول با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی احیای کارکردهای مساجد، بیان کرد: ما در مسجد می‌توانیم کلیه فعالیت های اجتماعی و غیر اجتماعی و شاید سیاسی خودمون رو رقم بزنیم همونطور که حضرت امام هم از ابتدای انقلاب این جمله معروف را داشتند که مساجد سنگر هستند و این سنگرها باید حفظ شوند.


 شهردار اراک با بیان اینکه انقلاب اسلامی نیز برنامه ها و فعالیت های محله محور و مسجد بنیان را داشت، اظهار داشت: قبل از اینکه انقلاب به پیروزی برسد در مساجد محورها و گروه های امنیتی تشکیل شده بودند که بتوانند امنیت محله را برقرار کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: در آن زمان برنامه ها با محوریت مساجد انجام می شد و امنیت را در هر محله‌ای به مسجد آن محل و ساکنین آن محلات سپرده شده بودند.

وی با اشاره به اینکه مسجد بنیانی یا مسجد محوری و توجه به مسجد را هم در کلام معصومین هم در کلام بزرگانمان در انقلاب داشته و دارند، دامه داد: سعی شده که انشالله در این طرح همونطور که در شهرها و کلان شهرهای بزرگ ایران اجرا و به ظهور رساندن ما هم بتوانیم با بومی‌سازی‌ در شهر اراک این کار رو انجام دهیم.


 محمودی با اشاره به تلاش ها و زحماتی که در راستای اجرای این طرح کشیده شده، گفت:  الحمدالله امروز به این نتیجه و به این جایگاه رسیدیم که بتونیم این طرح را آغاز کنیم.

وی با اشاره به استقبال مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد در این طرح بیان کرد: کانون های مساجد سطح اراک ضمن اعلام آمادگی در این طرح حضور و مشارکت دارند.

کد خبر 1783892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha