پیوند مستحکم «مسجد، مدرسه، خانه» در ۹۰ مسجد استان کهگیلویه و بویراحمد

حجت الاسلام مصباح نژاد گفت: در ۹۰ مسجد طرح پیوند «مسجد، مدرسه، خانه» برگزار می‌شود و به لطف الهی دانش آموزان نقش خود را به درستی ایفا کرده و به مساجد متصل می‌شوند.

حجت الاسلام«ناصر مصباح نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: اقامه نماز محصول و ثمره تلاش صالحان در روی زمین است که اگر به درستی اقامه شود، سایر معروفات و فضایل ترویج پیدا می‌کند.

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شاخص ارزیابی همه مدیران باید اهتمام به امر نماز باشد، گفت: آموزش و پرورش استان سال گذشته ۱۳ پیش اجلاسیه نماز را در شهرستان‌ها برگزار کرد.

وی برگزاری این اجلاسیه‌ها را دانش آموز محوری دانست و افزود: برنامه «زنگ نماز» نیز در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه وزیر جدید آموزش و پرورش نیز اهتمام جدی به نماز اول وقت، نماز جماعت و باشکوه و همچنین برنامه‌های نماز را در دستور کار دارد.

حجت الاسلام مصباح نژاد ضمن تاکید بر اینکه مدرسه برای آموزش و پرورش مهم ترین سنگر فرهنگی است، بیان کرد: مدیران مدارس نیز ملزم به اقامه نماز در مدارس هستند و اگر مدارس اصلاح و قوی شوند، قطعاً تحول فرهنگی در جامعه رخ خواهد داد.

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد صحیح خوانی نماز دانش آموزان و تشکیل میز نماز در مدرسه را یادآور شد و ادامه داد: سال گذشته در زمینه تجهیز نمازخانه‌های مدارس با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان ۱۰ هزار متر مربع موکت بین بیش از ۱۲۰ مدرسه توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۵۴ متر فرش سجاده‌ای با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان خریداری و در اختیار مدارس قرار گرفت، یادآور شد: اقامه نماز در مدارس استان با حضور ۵۰۳ امام جماعت روحانی انجام می‌شود.

حجت الاسلام مصباح نژاد خاطرنشان کرد: برای بحث معرفت افزایی نسبت به نماز، ترویج و توسعه فرهنگ نماز ما نیازمند حمایت هستیم و اعتبارات آموزش و پرورش برای انجام رسالت ناکافی است.

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فلسفه اجلاسیه‌های نماز جریان سازی برای نماز است که با همکاری ستاد اقامه نماز استان برگزاری دوره‌های آموزشی نماز برای مدیران، معلمان پایه سوم و پایه هشتم، خانواده و اولیا بسیار ارزشمند است.

وی گفت: اگر بخواهیم جریان فرهنگ سازی در مدارس شکوفا شود، باید به لحاظ مالی و اعتباری آموزش و پرورش استان تقویت شود تا این سازمان بتواند اجلاس دانش آموزی نماز را به درستی در استان برگزار کند.

حجت الاسلام مصباح نژاد گفت: دانش آموزانی که در زمینه بحث نماز نقش ایفا می‌کنند باید مورد تشویق قرار گیرند، ضمن اینکه دانش آموزان فعال قرآنی نیز شناسایی و از آنها تجلیل خواهد شد.

مدیر دفتر قرآن و اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد با حمایت مالی استانداری بتوان امسال اجلاسیه دانش آموزی نماز را با همکاری سایر دستگاه‌ها به بهترین نحو برگزار کرد تا بتوان یک جریان سازی فرهنگی برای اقامه نماز در مدارس صورت گیرد.

وی افزود: سه هزار و ۱۸ مدرسه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که در هزار و ۸۰ مدرسه نماز به صورت جماعت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مصباح نژاد گفت: در ۹۰ مسجد طرح پیوند «مسجد، مدرسه، خانه» برگزار می‌شود و به لطف الهی دانش آموزان نقش خود را به درستی ایفا کرده و به مساجد متصل می‌شوند.

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طرح پیوند با نماز جمعه در دستور کار قرار دارد و در قالب این طرح دانش آموزان نیم ساعت قبل از اقامه نماز جمعه، با امام جمعه ارتباط برقرار می‌کند و ضمن گفتگو، در نماز جمعه شرکت می‌کند.

کد خبر 1783940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha