آشنایی با ادبیات دنیا، لازمه مخابره پیام انقلاب به جهانیان است

به گفته حاج علی اکبری، داستان و ادبیات کودک و نوجوانان در دنیای امروز به جهت متغیرهای تاثیرگذار در زندگی از اهمیت بالایی برخودار است؛ اگر بخواهیم پیام خود را به دنیا مخابره کنیم، ضمن تسلط بر ادبیات خود، باید با ادبیات دنیا آشنا باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، اصغر حاج علی اکبری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در آیین افتتاحیه کارگاه داستان نویسی در مرکز آموزش امام صادق(ع) با تسلیت شهادت شهادی مقاومت ضمن تشریح عملکرد قرارگاه شهید آوینی در استان زنجان گفت: طرح نشاط و تعالی مسجد و محله یکی از طرح های این قرارگاه است که در ۹ محور به همت کانون های مساجد استان زنجان اجرا می شود.

وی یکی از محورهای این طرح را محور ادبیات و داستان نویسی خواند و گفت: این محور توسط کانون فرهنگی هنری جوانان منتظر ظهور زنجان و با هدف توانمندسازی بچه های مسجد در عرصه داستان نویسی و نویسندگی اجرا می شود.

آشنایی با ادبیات دنیا، لازمه مخابره پیام انقلاب به جهانیان است

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب چند وجهی است، گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مذهبی نیست که با هدف از بین بردن طاغوت ایجاد شده باشد.

وی با بیان اینکه پیام انقلاب اسلامی ایران، انسان سازی، تعالی و جهانی شدن است، گفت: یکی از وجوه این جهانی شدن، مهارت آموزی است.

آشنایی با ادبیات دنیا، لازمه مخابره پیام انقلاب به جهانیان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به افتخارات ایران در عرصه داستان نویسی گفت: شما با یادگرفتن این مهارت ها، پا جا پای آنها می گذارید تا ارزش ها و معنویت و گفتمان را در قالب های متعالی معرفی کنید.

به گفته حاج علی اکبری، داستان و ادبیات کودک و نوجوانان در دنیای امروز به جهت متغیرهای تاثیرگذار در زندگی از اهمیت بالایی برخودار است؛ اگر بخواهیم پیام خود را به دنیا مخابره کنیم، ضمن اینکه بر ادبیات خود تسلط داریم، باید با ادبیات دنیا آشنا باشیم.

وی خطاب به بچه های مسجد ادامه داد: فعالیت های شما جنبه مهارتی و معنوی دارد؛ مهارتی به این دلیل که در کارگاه های آموزشی می آموزید و معنوی به این دلیل که به مساجد متصل هستید، از اینرو معنویت و مهارت دو بالی است که بچه های مسجد را به سمت تعالی حرکت می دهد.

آشنایی با ادبیات دنیا، لازمه مخابره پیام انقلاب به جهانیان است

مدیر کانون فرهنگی هنری جوانان منتظر ظهور در زنجان نیز در سخنانی با بیان اینکه این کانون محور ادبیات و داستان نویسی طرح «نشاط و تعالی مسجد و محله» از سری برنامه های قرارگاه شهید آوینی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: از آنجائیکه این کانون در زمینه شناسایی جوانان مستعد در حوزه نویسندگی با تجربه است تلاش شد تا در محور داستان نویسی طرح نشاط و تعالی مسجد و محله جوانان علاقمند به حوزه داستان نویسی شناسایی شد.

وی با یادآوری اینکه شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی عضو انجمن «قلم جوان» خواهند شد، تصریح کرد: دوره آموزشی برای متقاضیان نویسندگی ۲ روزه و در موضوعات آموزش مقدمات نوشتن، پیشینیه نویسندگی، نویسندگی خلاق، رویدادنویسی، یادداشت نویسی، سوژه یابی، پردازش و داستان کوتاه برگزار می شود.

حجت الاسلام صحبت لو ادامه داد: این کارگاه آموزشی ویژه بچه‌های مسجد روزهای پنج‌شبنه و جمعه ۱۲ و ۱۳ مهرماه در مرکز آموزش امام صادق(ع) زنجان برگزار می شود.

کد خبر 1784151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha