جوانان را در مساجد برای دفاع از اسلام و روزهای سخت آماده کنیم

سردار جباری با بیان اینکه ممکن است روزهای سختی پیش رو داشته باشیم؛ بر استفاده از ظرفیت مساجد برای تربیت جوانان به منظور دفاع از اسلام و انقلاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار ابراهیم جباری در مراسم دومین سالگرد شهید سیدحمیدرضا هاشمی، فرمانده اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان که در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ به شهادت رسید؛ بینش، معرفت، بصیرت و ... را از ویژگی‌های اخلاقی شهید سیدحمیدرضا هاشمی برشمرد و افزود: جرعه‌ای از عنایت علوی و فاطمی به این شهید رسیده بود که این روحیات والا و شجاعت، توانمندی و قابلیت و زحمات طولانی در سپاه و سیستان و بلوچستان داشت.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه او نگاه عارفه‌ای داشت و نسبت به رهبری می‌گفت صدها رزمنده مثل ما شهید بشود اما خمی به ابروی رهبری وارد نشود؛ ادامه داد: اگر در طول تاریخ انقلاب به فرمایشات آسمانی امامین انقلاب عمل می‌کردیم خیلی جلوتر بودیم و مشکلات ما کم و اقتدار ما بیشتر بود و مشکلات اقتصادی نداشتیم و مردم در آسایش و رفاه بیشتر زندگی می‌کردند.
وی افزود: اما به امور دیگر مشغول شدیم و وظایف سنگین و خطیری که به عهده ما بود، به درستی انجام ندادیم؛ رهبری فوق طاقت خود وظایف رهبری را به احسن وجه انجام داده اند؛ ما طلبکار از ولایت و رهبری نیستیم که بدهکار ایشان و اسلام و اهل بیت و امامین انقلاب و خانواده شهدا هستیم.
سردار جباری تاکید کرد: باید با ثبات قدم، وحدت و همدلی در وسط میدان ارزش‌ها و کار و تلاش و مجاهدت حضور یابیم و وظیفه خود را انجام بدهیم و
باید برای تربیت جوانان وقت بگذاریم.
وی یادآور شد: جوانان ما با هدایت شهید حاج قاسم سلیمانی چند هزار کیلومتر آن طرف‌تر از ایران از عزت اسلام و انقلاب و تمامیت ارضی کشور دفاع و اژدهای هفت‌سر داعش را منکوب کردند تا حکومت شام و عراق تشکیل نشود و گرفتار نشویم اما هنوز قدر شهدای دفاع از حرم را نمی دانیم.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: شهدای امنیت مانند شهید هاشمی در مظلومیت و غربت و دور از خانواده در مرزها با دشمنان اسلام و عوامل اجنبی که چشم به آب و خاک ما داشتند ایستادند و مقاومت کردند و صحنه های بی بدیلی از تلاش و مجاهدت خلق کردند که این صحنه‌ها نباید پنهان بماند و باید در قالب و اشکال گوناگون و برنامه‌های مختلف بیان و تفسیر و منتقل شود که یکی از برنامه‌ها سالگرد شهادت است اما کافی نیست.
وی دستگاه‌های فرهنگی، صدا و سیما و... را در خصوص ترویج فرهنگ دفاع مقدس مورد سوال قرار داد و گفت: امروز جامعه و جوانان ما به این تفکر و فرهنگ حاج قاسم و سیدحسن و شهیدان و آشنایی با مکتب شهیدان نیاز دارند؛ در مقابل جنگ شناختی که باورهای جوانان و اعتقادات آنها را آماج حملات سخت و سنگین قرار داده و آنها را از ارزش‌ها دور می کند باید شبانه روز کار کنیم.
سردار جباری متذکر شد: اگر این فرنگ و اندیشه ناب را به نسل جوان منتقل نکنیم، در حق شهیدان جفا کردیم و کرمان استان مقاومت و مجاهدت است و باید شبانه روز تلاش کنیم و کارهای سطحی و جزئی انجام ندهیم.
وی با اشاره به مطالبه امام خامنه‌ای مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن اظهار کرد: اگر جامعه با قرآن مانوس شود، دشمن نمی‌تواند در عزم و اراده او تاثیر بگذارد؛ اگر در کشور دو میلیون حافظ تربیت کرده بودیم، نورانیات این افراد مدرسه، دانشگاه و جامعه را متحول می کرد.  
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همین رابطه با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های فرهنگی در تربیت حافظان قرآن گفت: چه زمانی باید به فرمایشات رهبری گوش کنیم؟ شهید سلیمانی شرط ضروری موفقیت را اطاعت از ولایت فقیه می‌دانستند.
وی صداقت و اخلاص در عمل را رمز پیروزی خواند و با افزودن این مطلب که این خصوصیات در وجود شهید هاشمی موج می زد و باید از او درس بگیریم؛ در بخش پایانی سخنانش رجوع به مسجد برای حصول موفقیت‌های بزرگ را خاطرنشان کرد و گفت: باید به مساجد برگردیم و جوانان و نوجوانان را جذب کنیم که هر که اینگونه عمل کرده موفق شده است.
سردار جباری بر آموزش نسل جوان و نوجوان در بستر مسجد تاکید و بیان کرد: باید جوانانی در مکتب شهیدان تربیت و برای دفاع از اسلام و انقلاب آماده کنیم زیرا ممکن است روزهای سختی پیش رو داشته باشیم لذا ایمان مهمترین عامل تحرک رزمنده است و وقتی به منبع اصلی قدرت متصل شد از چیزی نمی‌ترسد و روح ایمان باید در جامعه دمیده شود.

کد خبر 1784157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha