۲۵۰ برنامه به بهانه دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید مازندران برگزار شد

سردار مسلمی از ۲۵۰ برنامه به بهانه دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید مازندران ویژه اقشار مختلف خبر داد و گفت: هزار سری جهیزیه، ۴۰ هزار بسته معیشتی و ۱۸ هزار بسته لوازم التحریر ذیل این اجلاسیه توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،   سردار سیاوش مسلمی- فرمانده سپاه کربلا در دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید دیارعلویان خط شکن که در ورزشگاه سردار شهید قاسم سلیمانی ماهفروجک برگزار شد،   ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای این خطه از شمال کشور و شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان مالک اشتر جبهه مقاومت اظهار کرد: شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت دل ملت آزادی خواه را به درد آورد اما راه این شهید والامقام با قوت درحال تداوم است.
وی به اقتدار موشکی ایران اسلامی در عملیات وعده صادق ۲ در پی تنبیه اسرائیل و همدستان این رژیم منحوس و جعلی اشاره کرد و گفت: ترور فرمانده شجاع و دلاور حزب الله، چشم و چراغ جبهه مقاومت و از سربازان آخرالزمانی بقیة الله (عج) که به دست سفاک ترین باند تروریستی صهیونیستی و با همدستی و پشتیبانی غرب و به‌ویژه شیطان بزرگ، آمریکا، نه تنها دل‌های مردم شهیدپرور مازندران و آزادگان، مظلومان و مستضعفان جهان را به درد و خشم آورد، بلکه عزم و اراده ما را برای مقابله با این غده سرطانی دوچندان ساخته است و عملیات وعده صادق ۲به فرماندهی رهبری موجبات شادی مردم آزادی خواه که از ترور شهید نصرالله اندوهگین شده بودند را فراهم آورد.

سردار مسلمی با بیان اینکه شهدا در معرکه نبرد با لبیک به فرمان امام زمان حضرت امام خمینی رحمت الله علیه حافظ ارزش های اسلام و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند، افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام در خط مقدم جبهه های نبرد علیه بعثیان صف آرایی نموده و امنیت و اقتدار را برای ملت به ارمغان آوردند.
وی با بیان اینکه مردم شریف و ولایتمدار مازندران در طول تاریخ همواره نقش بی بدیلی در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی ایفا نمودند، گفت: به فرموده رهبری زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا موجب زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی می شود.
سردار مسلمی با بیان اینکه دبیر خانه دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید دیارعلویان با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، تجلیل از تکریم خانواده های معظم شهدا، ترویج سبک زندگی شهدایی و ... با تشکیل ۲۱کمیته تخصصی برای اجرای ۲۵۰برنامه در ۹محور اصلی راه اندازی شد، ادامه داد: سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت در راستای دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید دیارعلویان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مازندران- قائم شهر،   باحضور ۱۰۵ ناشر برپاشد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در این نمایشگاه کتاب اولین نمایشگاه کتاب مجازی نیز افتتاح شده، افزود: ۶۵ غرفه عفاف و حجاب با عنوان فردخت در این نمایشگاه جانمایی شده است.

سردار مسلمی از جانمایی ۳۰غرفه عرضه صنایع دستی خبر داد و گفت: ۱۵غرفه نیز محصولات فرهنگی و نوشت افزار ایرانی اسلامی عرضه خواهند کرد.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه تا ۱۳مهرماه دائر است، یادآورشد: علاقه‌مندان برای بازدید و خرید از این نمایشگاه می توانند روزانه از ساعت۹صبح تا ۱۲ظهر و۱۶ عصر تا ساعت ۲۱ حضور بهم رسانند.
فرمانده سپاه کربلا از چاپ ۴۰۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در راستای کنگره ملی شهدای مازندران خبر داد و گفت: این کتاب ها با محوریت زندگی شهدا و سرداران مازندرانی تالیف شد.

سردار مسلمی به برگزاری ۹ اجلاسیه ویژه دومین کنگره ملی ۱۴ هزارو ۵۰۰ شهید استان مازندران اشاره کرد و افزود: اجلاسیه ملی نابغه فاو ویژه سردار محمدحسن قاسمی طوسی در برج میلاد تهران برگزار شد.

وی به برگزاری همایش تمدنی از طبرستان تا یمن هم قدم تا مسجد الاقصی اشاره کرد و یادآورشد: از ششم مهرماه سالجاری اجلاسیه های متعددی را درحال برگزاری داریم.
سردار مسلمی به برگزاری موفق اجلاسیه آتش و عشق با هدف ترویج زادواج آسان با حضور ۲۰۰۰ زوج جوان به همراه اهدای جهیزیه اشاره کرد و گفت: هزار سری جهیزیه، ۴۰ هزار بسته معیشتی و ۱۸ هزار بسته لوازم التحریر ذیل این اجلاسیه توزیع شد.

وی با بیان اینکه اجلاسیه ایثارگران نیز هفتم مهرماه برگزار شد، ادامه داد: هشتم مهرماه نیزاجلاسیه خانواده بهشتی ویژه همسران وفرزندان شهدا در ورزشگاه سردار شهید قاسم سلیمانی ماهفروجک برگزار شد.
سردار مسلمی به برگزاری همایش کشتی گیران در رده های سنی مختلف به تعداد شش هزار نفر در نهم مهرماه اشاره کرد و افزود: سه شنبه ۱۰ مهر نیز همایش دانشجویان و اساتید دانشگاههای سراسراستان برگزارشد.
وی با بیان اینکه چهارشنبه یازده مهرماه اجلاسیه معلمان و دانش آموزان را در ورزشگاه شهید سلیمانی  برگزار شد، خاطرنشان شد:  نمایش «راز سرزمین عشق» با عنوان فصل شیدایی نیز علاوه براجرا در ساحل سیترای نوشهر در ساری نیز اجرا شده است.

سردار مسلمی همچنین از برگزاری نمایشگاه تجسمی دفاع مقدس و هوا فضا در راستای این کنگره خبر داد و گفت: برگزاری ۸هزار و ۵۰۰یادواره شهدای محله، ۲۲یادواره شهدای استان در شهرستان ها از دیگر برنامه ها بوده است.

وی به تلاش برای گویا سازی ۵۰هزار عکس شهدا درقالب کتاب اشاره کرد و یادآورشد: ۵هزار و ۶۰۰خاطره از خانواده های معظم شهدای استان نیز ثبت و ضبط شد.

سردار مسلمی از برگزاری رزمایش دیدار و تکریم ۱۴هزار و ۵۰۰ خانواده معظم شهدا استان خبر داد و بیان کرد: تولید  فیلم سینمایی سردار شهید محمدحسن طوسی و فیلم حماسه جنگل نیز در دست تولید است.

وی از تولید و آماده سازی هزار موشن- کلیپ- فیلم کوتاه و ... با محوریت شهدای مازندران خبر داد و افزود: سمفونی ویژه دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید دیارعلویان نیز تولید شد.

سردار مسلمی از نامگذاری ۴۳سالن ورزشی به نام شهدای مازندران خبر  داد و یادآورشد: برگزاری ۴۵مسابقه سنتی کشتی لوچو، بهره برداری از سالن ورزشی ماهفروجک ساری به نام سالن شهید سلیمانی، آبرسانی به ۱۲۷روستا، کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و ... نیز از دیگر خدمات دبیرخانه این کنگره ملی در استان بوده است.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه در حوزه فضاسازی و تبلیغات محیطی علاوه برنامگذاری دانشگاه، ورزشگاه، میادین اصلی شهرها و خیابان ها و...، بیش از ۱۰هزار متر تصاویر سرداران  و امیران شهید استان چاپ و درسطح استان جانمایی شد.
وی با تاکید براینکه تلاش شده در ایام برگزاری برنامه های مرتبط با این کنگره ملی، زمینه ساز ترویج راه و سیره این مردان خدایی بین آینده سازان نظام باشیم، اطهار امیدواری کرد ذیل دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید دیارعلویان خط شکن موجی از معنویت و بصیرت را در دل های جوانان و نوجوانان این خطه از شمال کشور ایجاد شود.

کد خبر 1784217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha