مازندران در فداکاری همه جانبه برای انقلاب، استانی شاخص است

رهبری در دیدار با دست اندکاران برگزاری دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید دیارعلویان خط شکن فرمودند: مردم مازندران در مبارزه با ضدانقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم و هر میدان دیگری که نیاز به فداکاری و هزینه دادن بود، حضور داشتند.

خبرگزاری شبستان- مازندران، رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید دیارعلویان خط شکن ضمن بزرگداشت یاد و نام شهدای مازندران و باتاکید براینکه یاد شهدا، حرکت آفرین و حیات‌بخش است، فرمودند:  انتقال هنرمندانه سبک زندگی شهدا به نسل جوان یک ضرورت است.  

ایشان بیان نمودند: مازندران در فداکاری همه جانبه برای انقلاب، استانی شاخص است.

همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، استان مازندران را از لحاظ فداکاری همه‌جانبه برای انقلاب در مقاطع گوناگون استانی شاخص برشمردند و گفتند: مردم مازندران در مبارزه با ضدانقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم و هر میدان دیگری که نیاز به فداکاری و هزینه دادن بود، حضور داشتند.

 ایشان، شهدا را گنجینه‌ای تمام‌نشدنی و قابل استفاده برای همه دورانها خواندند و افزودند: هر شهید، حالات و ماجراهایی دارد که در نهایت او را موفق به کسب مقام شهادت کرده است که باید این ماجراها با تدقیق در زندگی آنها استخراج شود و در قالب‌هایی همچون کتاب، فیلم و سریال، نقاشی، مجسمه‌سازی و داستان‌پردازی به مخاطبان بخصوص جوانان منتقل شود.

رهبر معظم انقلاب یادآورشدند: وقتی که در یمن حکومت علوی‌ها میخواست تشکیل بشود، آمدند از مازندران نیرو بردند؛ این ائمّه‌ی یمن که هزار سال آنجا حکومت کردند، آن مبدأشان در واقع به دست مازندرانی‌ها بود؛ از اینجا مردانِ جوانِ مازندران رفتند به یمن و جنگیدند، برای اینکه اسلام را، تشیّع را در آنجا پایدار کنند.

کد خبر 1784221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha