از بند تا بندگی

از روزهایی می گوید که ورشکستگی او را روانه زندان کرد و سه سال از بهترین روزهای عمرش را پشت میله های زندان سپری کرد؛ بیرون که آمد، دستش را بر زانوانش گرفت و «یا علی» گفت؛ حالا علاوه بر اینکه دوباره واحد تولیدی اش احیا شده است، کارگرانش را زندانیان بند باز تشکیل می دهند و زیر پر و بال ۱۰۰ کودک یتیم را گرفته است.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی-زینب رمضانی- از روزهای سختی می گوید که ورشکست شده بود و مجبور بود بهترین روزهای زندگی اش را پشت میله های زندان سپری کند. «خانواده ام هرچه داشتند را فروختند اما بازهم نتوانستند ۲۰۰ میلیون باقیمانده وثیقه را تامین کنند. همین موضوع باعث شد که که سه سال را در زندان بگذارنم.»

از زندان که بیرون آمد، دستش را بر زانوانش گرفت و «یا علی» گویان دوباره تصمیم گرفت با قدرت و قوت بیشتری از گذشته کار کند این شد که با یک سرمایه گذار مقیم آلمان وارد مذاکره شد که دوباره به بازار کار بازگردد.

فصل جدید زندگی «محمد یوسفی مدیر واحد تولید پارس بتن خوسف» از سال ۱۳۹۸ به بعد، بگونه ای دیگر شروع می شود؛ این بار تجربه اش را به خدمت می گیرد و با همراهی یک سرمایه گذار خارجی «افغانستانی مقیم کشور آلمان» و وارد کردن ۲۱ دستگاه از ماشین آلات به روز دنیا، قدم های محکمی در تولید قطعات بتنی برمی دارد.

یوسفی در جمع خبرنگارانی که به بازدید از پروژه های سرمایه گذاری خارجی شهرستان خوسف رفته اند می گوید: مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان رافع مشکلاتش بوده است و بسیاری از گره هایش با مکاتبات این مرکز حل شده و تنها مشکل فعلی آنها تبدیل پلاک موقت ماشین آلات به دائم است که آن هم در وزارت صمت در حال پیگیری است و به او اعلام شده که با مصوبه ستاد تسهیل به زودی این مشکل برطرف می شود.

حمد و ثنای خدا، ورد زبانش است و می گوید: بحث پلاک موقت ماشین آلات یکی از مشکلات مهم ما است چرا که تامین سوخت وابسته به همین مهم است و گاهی مجبور می شویم از مسیرهای دیگر، سوخت را تامین کنیم. ماشین های ما کِشنده تریلر هستند و هر خودرو ۱۴ مترمکعب بتن حمل می کند و دارای ۲ موتور هستند اما سهمیه ای که به ما اختصاص می یابد سهیمه خودروی ۱۰ چرخ است بنابراین سوخت کم می آوریم.

از بند تا بندگی

ایجاد اشتغال برای زندانیان و آزادسازی آنها

مدیر واحد تولید پارس بتن خوسف با اشاره به اینکه اشتغال مستقیم این واحد تولیدی ۶۰ نفر هستند، ادامه می دهد: اما بیش از ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند.

وی می گوید: اولین شرکتی هستیم که به صورت داوطلبانه روی خودروها، «جی پی اس» نصب کرده ایم و گزارش تولید را ارائه می دهیم بنابراین اگر سوخت به ما نرسد عملا کارخانه تعطیل می شود.

یوسفی با اشاره به اینکه بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات این واحد تولیدی را از گمرک ترخیص کرده ایم اما ترخیص هر دستگاه از کمرگ بین ۳ تا ۴ ماه به طول می انجامد، ادامه می دهد: بخشی از نیروهای این مجموعه را بسیجیان پایگاه مقاومت شهید برونسی تشکیل می دهند و تعدادی دیگر هم، زندانیان و «هم بندی های» من در ندامتگاه مرکزی بیرجند هستند و به لطف خدا توانسته ایم تاکنون ۸ نفر از آزاد کنیم.

وی تاکید می کند که تجربه خوب و بد یک انسان می تواند در رسیدن به موفقیت و اداره امور بسیار موثر باشد به همین دلیل برای تامین نیروی کار، به سراغ زندانیان بند باز رفتم و الان آمادگی بکارگیری ۵۰ تا ۶۰ نفر دیگر را در صورت توسعه واحد تولیدی که در کمتر از یک ماه آینده با سرمایه گذاری ۲ میلیون یوریی محقق خواهد شد، هستم.

از بند تا بندگی

حمایت از ۱۰۰ یتیم شهرستان خوسف

یوسفی که خودش مستاجر است و با درد مردم آشنا است؛ از حمایت این واحد تولیدی از ۱۰۰ یتیم شهرستان خوسف می گوید و برکت آن را برگ برنده و ضمانتی برای رونق این مجموعه می داند و ادامه می دهد: حقوق کارگران این واحد تولیدی بنا به درخواست خود کارگران «روزانه، هفتگی و یا ماهانه» پرداخت می شود، موضوعی که فرماندار شهرستان خوسف هم بر آن صحه می گذارد و تاکید می کند که هیچ بدهی در بحث معوقات کارگری این واحد تولیدی ندارد.

سید علی حسینی فرماندار خوسف هم در این بازدید بر چاره اندیشی مسئولان برای حل مشکل سوخت این واحد تولیدی تاکید کرد و گفت: اینکه هر ماه این واحد تولیدی مشکل داشته باشد روند تولید را با اخلال مواجه می کند اما پیگیری های این مشکل، در سطوح کشوری در حال انجام است و امیدواریم راهکاری برای تبدیل پلاک موقت خودروها به دائم انجام شود که مشکل به صورت ریشه ای حل شود.

وی از پیشتازی این واحد تولیدی در مباحث عام المنفعه و خیر از جمله آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد، کمک در برگزاری هفته فرهنگی شهرستان خوسف، پرداخت کمک هزینه بیماران و ... هم می گوید و یادآور شد: به تازگی این واحد تولیدی پذیرفته است که در بحث بهبودیافتگان اعتیاد و بکارگیری این افراد نیز ورود کند.

مرتضی ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم در این بازدید خبرنگاران از مدیر این واحد تولیدی خواست در بحث ورود ماشین آلات به استان از ظرفیت گمرکات خراسان جنوبی استفاده کند تا هم در هزینه و هم در زمان صرفه جویی شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوعات اقتصادی، پدیده ایست که باید پیوست عدالت، جامعه شناسی، مردمی و ... داشته باشد که این مهم در واحد در این واحد تولیدی به خوبی محقق شده است.

کد خبر 1784311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha