بچه‌های مسجد از زبان هنر برای تبیین جنایات اسرائیل استفاده کنند

به گفته اسلامی، زبان هنر بالاخص قلم بهترین ابزار در دست بچه‌های مسجد برای تبیین جنایات اسرائیل برای جهانیان است و این جنایات باید به یک گفتمان تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در آیین اختتامیه کارگاه داستان نویسی بچه های مسجد با تسلیت شهادت شهدای مقاومت و قدردانی از پاسخ موشکی قدرتمندانه نظام جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیست گفت: طرح نشاط و تعالی مسجد و محله از سری برنامه های قرارگاه شهید آوینی است که در ۹ محور به همت کانون های مساجد استان زنجان اجرا می شود.

وی ضمن قدردانی از حمایت های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از کانون های مساجد گفت: یکی از محورهای طرح نشاط و تعالی مسجد و محله، ادبیات و داستان نویسی است که به همت کانون جوانان منتظر ظهور در قالب کارگاه داستان نویسی در حال اجراست.

اسلامی از معاونت تعلیم و تربیت سپاه استان به جهت فراهم کردن محل آموزش تقدیر کرد و یادآور شد: برگزاری دوره آموزشی برای بچه های مسجد یکی از اولویت های ستاد کانون های مساجد است.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان خطاب به بچه های مسجد حاضر در آیین اختتامیه گفت: از قدرت قلم خود برای بیان جنایات رژیم کودک کش اسرائیل و شجاعت و شهامت جبهه های مقاومت استفاده کنید و این واقعیات را به گفتمان عمومی تبدیل کنید.

وی با اشاره به اینکه مطالبات به حق خود در دوره نوجوانی و جوانی را به گفتمان تبدیل کنید، گفت: اگر این مهم محقق شود شاهد رشد و توسعه جامعه خواهیم بود.

به گفته اسلامی، طرح «نشاط و تعالی مسجد و محله» به صورت مسجد پایه و خانواده محور با استفاده از ظرفیت های بومی و با ساماندهی سرمایه های محله و با بهره گیری از استعدادهای نوجوانان محله در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان به اجرا درمی آید.

وی خاطرنشان کرد: محله محور، خانواده بنیان، مسجد پایه و نگاه ایجابی با رویکرد نشاط اجتماعی از ویژگی های شاخص این طرح است که با هدف احساس هویت و تعلق به نوجوانان محله برای ساختن محیط زندگی بهتر، تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی و رفتاری از طریق ابزار هنری، استفاده از امکانات و ظرفیت های مردمی برای ارتقاء حل مسائل فرهنگی و هنری، ایجاد نشاط و روحیه امید و خداباوری، آموزش و تولید آثار فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ سالم و پرنشاط اجرا می شود.

در پایان این مراسم برای بچه های مسجد حاضر در کارگاه داستان نویسی، گواهینامه دوره صادر شد.

کد خبر 1784334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha