هنرمندان پاکستان خواستار تاسیس انجمن خوشنویسان با همکاری ایران شدند

خطاطان و هنرمندان شهر مولتان پاکستان خواستار تأسیس انجمن خوشنویسان پاکستان شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جمعی از خطاطان و هنرمندان شهر مولتان ضمن حضور در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی با مهدی طاهری، مسئول خانه فرهنگ کشورمان دیدار کردند و خواستار تأسیس انجمن خوشنویسان پاکستان شدند.

طاهری به آسیب شناسی فضای فعلی هنر خطاطی در پاکستان پرداخت و اشاره کرد: هنر خوشنویسی یکی از هنرهای اصیل اسلامی است که برخی از مهمترین شاخه‌های آن مانند خط نستعلیق ریشه ایرانی دارد.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان دلیل رشد و توسعه این هنر در ایران را وجود سازوکار ارزیابی هنرآموزان توسط انجمن خوشنویسان ایران دانست.

طاهری تصریح کرد: این سازوکار باعث می‌شود، هنرآموز خط از روند پیشرفت خود آگاهی یابد و در راستای ارتقای آن و رسیدن به مراحل بالاتر کوشش کند.

وی اظهار داشت: فقدان این سازوکار در کشور پاکستان، ارزیابی خوشنویسان را با مشکل مواجه کرده است.

هنرمندان پاکستان خواستار تاسیس انجمن خوشنویسان با همکاری ایران شدند

مسئول خانه فرهنگ کشورمان با اشاره به دیدار خود با مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره انجمن خوشنویسان ایران گفت: این انجمن آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار خوشنویسان پاکستان قرار دهد.

در این دیدار، محمد مختار علی، شعر و خطاط، محمد راشد حسین، خطاط برجسته، ضمیر هاشمی، نقاش و اظهر عباس، نقاش و چهره‌‎نگار پاکستانی حضور داشتند.

پیش‌تر نیز دیداری با رشید بت، هنرمند مطرح خوشنویسی صورت گرفته بود و وی نیز که سابقه دوستی با استاد غلامحسین امیرخانی رئیس انجمن خوشنویسان ایران را دارد، بر استفاده از تجربیات آنان در پاکستان تأکید کرده بود.

هنرمندان پاکستان خواستار تاسیس انجمن خوشنویسان با همکاری ایران شدند

کد خبر 1784350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha