مطالبه گر نباشید؛ برای تربیت فرزندانتان وقت بگذارید

سرهنگ زائری با اشاره به اینکه متاسفانه خانواده ها برای آسیب های اجتماعی فرزندانشان مطالبه گر شده اند و دنبال مقصر می گردند، تاکید کرد: خانواده ها باید برای تربیت و نظارت فرزندان و آموزش بچه هایشان وقت بگذارند.

خبرگزاری شبستان- استان گلستان، آسیب های اجتماعی از جمله مسائلی است که در همه دوران ها وجود داشته است و با گسترش علم و تکنولوژی دچار تغییرات و گسترش در جامعه هم شده است.

امروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی ناشی از فقر فرهنگی است و در این بین فرهنگ نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دارد.

هفته انتظامی فرصتی شد تا با سرهنگ مجید زائری، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گلستان در خصوص نقش فرهنگ در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه گفتگویی داشته باشیم.

سرهنگ مجید زائری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: مسائل فرهنگی صد درصد در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است و باید منابع آن هم دیده شود.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گلستان افزود: خیلی از موضوعات کار فرهنگی یک کار هزینه بری است و به دلیل پایین بودن اعتبارات ادارات فرهنگی نمی توان انتظار کار فاخر از آن دستگاه داشت.

وی، نقش صداوسیما را نیز موثر خواند و ادامه داد: صداوسیما زمانی تاثیرگذار است که اثری فاخر تولید کند. تولید اثر فاخر هم هزینه بر است.

سرهنگ زائری با بیان اینکه فرهنگسازی باید از داخل خانواده ها آغاز شود، گفت: ما خیلی وقت ها فرهنگسازی را به سمت دستگاه ها برده ایم، درست است که دستگاه ها هم باید نقش خودش را داشته باشند ولی متاسفانه ما در خیلی از آسیب های اجتماعی که با آن مواجه هستیم نقش خانواده ها هم موثر است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه خانواده ها هم مطالبه گر شده اند و دنبال مقصر می گردند، تاکید کرد: خانواده ها باید برای تربیت و نظارت فرزندان و آموزش بچه هایشان وقت بگذارند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به اینکه شعار امروز هفته انتظامی، «شهروند قانونمدار، انضباط اجتماعی» است، افزود: زمانی این انضباط اجتماعی اتفاق می افتد که شهروند قانونمدار باشد و قانون را رعایت کند.

وی ادامه داد: مسائل انگیزشی برای کاهش آسیب های اجتماعی نیاز است، زمانی انگیزه ایجاد نشود نمی توان فقط ادبیات محور بود.

سرهنگ زائری با بیان اینکه اگر این مسائل اتفاق بیفتد کار ما در سطح جامعه راحت تر می شود، گفت: بیشتر باید روی بنیان خانواده ها کار شود و بیشتر نگرانی ما برای نسل آینده است.

برقراری ۵۵۰ هزار تماس با ۱۱۰ در گلستان

وی در ادامه افزود: ۷۰ درصد خدمات مردم در حوزه پیشگیری و در بحث شکایت ها و امدادهایی که در حوزه های مختلف دارند، است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گلستان گفت: در ۶ ماهه امسال ۵۵۰ هزار تماس با مرکز ۱۱۰ برقرار شد که از این تعداد ۳۷ درصد تماس ها منجر به عملیات شدند و واحدهای گشت سر صحنه حضور یافته و خدمات داده اند.

وی افزود: از این تعداد ۳۰۰ هزار فقره نیز در حوزه راهنمایی و ارشاد بوده است که در این حوزه هم نیاز به فرهنگسازی دارد.

زائری با بیان اینکه تماس ها به دو دسته فوریتی و غیرفوریتی تبدیل شده است، گفت: بخشی از تماس های دریافتی نیازمندی های مردم دارای فوریت است که سر صحنه در لحظه حضور می یابیم.

وی افزود: در حال آموزش هستیم و تاکید می کنیم که مردم حضور و خروجی کار را بیشتر در خروجی کار ببینید. اگر گشت سریع بیاید ولی مشکل مردم حل نشود چه فایده ای دارد، کیفیت کار از اهمیت بیشتری برخوردار است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گلستان اظهارداشت: عمده تماس ها با ۱۱۰ در حوزه تصادفات، سرقت، ایجاد مزاحمت و نزاع و درگیری است.

کشف بیش از 4 تن مواد مخدر در استان

وی از کشف چهار تن و ۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در ۶ ماهه امسال در گلستان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش یافته است.

زائری افزود: همچنین ۱۲۴ نفر قاچاقچی و ۲ هزار نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

وی با اشاره به درگیری خانواده ها با مسائل روزمره زندگی شان و رها کردن بچه ها در جامعه، گفت: تجرد گرایی خانواده ها باعث رهایی فرزندان و سپردن آنها به فضای مجازی و همسالان شان شده و گرفتار هر نوع آسیبی می شوند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: در این مدت، ۶ هزار و ۸۰۰ معتاد در سطح استان جمع آوری و به مراکز ۱۵۱۶ تحویل داده شد.

کمبود مراکز نگهداری معتادان در گلستان

وی با اشاره به کمبود مراکز نگهداری معتادان در استان، گفت: در استان ۲ هزار معتاد متجاهر وجود دارد که تنها برای ۱۰۰ نفر ظرفیت نگهداری داریم و این یک آسیب زیاد است.

زائری چرخه درمان اعتیاد را نیز ناقص خواند و افزود: فرد بعد از ترک دوباره به سمت مواد مخدر می رود و باید مسئولان ما فکری کنند. هم باید حوزه اشتغال این افراد و بازگشت پذیری شان به جامعه اتفاق بیفتد.

وقوع 20 هزار سرقت در استان

وی گفت: در ۶ ماهه امسال، ۲۰ هزار فقره سرقت در استان به وقوع پیوست که به طور میانگین ماهی ۳۳۰۰ فقره و روزانه ۱۱۰ فقره سرقت در استان را شامل می شود.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گلستان، عمده سرقت های رخ داده را سرقت های خرد شامل؛ سیم و کابل و باغ و ساختمان های نیمه کاره توسط معتادین اعلام کرد و افزود: بخشی از سرقت های مهمه نیز با چهار هزار مورد شامل؛ سرقت های منزل، موتورسیکلت، خودرو و کیف قاپی محسوب می شود.

وی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی سرقت ها، گفت: از این تعداد فقره سرقت، هشت هزار و ۵۰۰ فقزه منجر به کشف و مال سرقتی به فرد برگردانده شد.

وقوع ۲۸ هزار فقره تصادف در گلستان

زائری از وقوع ۲۸ هزار فقره تصادف در ۶ ماهه امسال خبر داد و افزود: در حوزه تصادفات فوتی روند کاهش داشته ایم، ۲۰ درصد تصادفات فوتی در داخل شهر و ۸۰ درصد در داخل جاده های استان بوده است.

وی گفت: علت عمده تصادفات نیز سبقت غیرمجاز و سرعت غیرمجاز بود.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گلستان از ساماندهی موتورسیکلت ها خبر داد و افزود: بر اساس دستور دادستانی هر موتوری که گرفته شود امحا خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید فرهنگسازی شود که موتور وسیله ایاب و ذهاب است و وسیله ای برای پر کردن اوقات فراغت بچه ها نیست که در داخل کف خیابان با آن تک چرخ بزنند.

کد خبر 1784380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha