سازمان بازرسی شفافیت را در حاکمیت تقویت کند

آیت الله دژکام، بر لزوم شفاف‌سازی مشکلات و ارتباط هرچه بیشتر مردم با سازمان بازرسی تأکید کرد و خواستار فرهنگ‌سازی برای تعامل هرچه بهتر با بازرسان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز در دیدار رئیس منطقه سه سازمان بازرسی و بازرس کل استان فارس با تأکید بر یکی از شاخص‌های مهم حاکمیت، یعنی تشخیص خلاف، بر ضرورت پیشرفت در کشف سوءجریان‌ها و تخلفات در دستگاه‌ها تأکید کرد.

وی گفت: هرچه مبنای علمی و تخصصی کار بیشتر شود، موفق‌تر خواهیم بود و خطاب به بازرسان خواستار شناسایی توانمندی‌ها و اقدام به رفع آسیب‌ها شد.

امام جمعه شیراز همچنین بر اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم درباره ارتباط با بازرسی و ارائه خدمات تاکید کرد. وی بیان داشت که هم اکنون بازرسی به عنوان یک دستگاه فریادرس مطرح است و خواستار فرهنگ‌سازی پیرامون نحوه ارتباط‌گیری مردم با این نهاد شد.

دژکام با تاکید بر اینکه مشکلات باید احصا و به صورت هفتگی به مردم اعلام شود بر لزوم ایجاد نگاهی عمومی نسبت به این قضیه تأکید کرد.

آیت الله دژکام بر ضرورت وجود سازمان بازرسی برای جلوگیری از تخلفات و لزوم حسابرسی عمومی توسط این نهاد، تأکید کرد و افزود: بازرس باید دارای چهارچوب اخلاقی باشد تا کمتر شاهد بی‌اخلاقی در فرآیند بازرسی باشیم.

در این دیدار، کاظم اکرمی، رئیس منطقه سه سازمان بازرسی و بازرس کل استان فارس، نیز به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال گذشته اشاره کرد. وی تأکید کرد که بازرسی به دنبال پیشگیری از وقوع جرم و تخلف است و در تلاش است که در کنار دستگاه‌ها و با همکاری آنها، خدمات به مردم به درستی انجام شود.

اکرمی گفت: بازرسی به دنبال مچ‌گیری نیست. وی همچنین به تسهیلات پرداخت شده از سوی سازمان بازرسی اشاره کرد و اعلام کرد که در سال گذشته، ۵۱۰۰ پرونده تسهیلاتی پیگیری و ۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واجدین شرایط تخصیص یافته است.

او به ۸۷ درصدی اجرای پیشنهادهای جریانی بازرسی، رشد ۳۸ درصدی بازرسی‌های برنامه‌ای و ۲۸ درصدی گزارش‌های هشداردهنده اشاره کرد و افزود که ۷۹۰ ملاقات مردمی و برگزاری جلساتی با مسئولین و شهروندان طی این مدت انجام شده است. 

کد خبر 1784425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha