کانون های مساجد زیبایی های فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهند

حجت الاسلام شاهبیکی گفت: مساجد تراز اسلامی باید شهیدپرور باشند و کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با زبان هنر، زیبایی های فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهند.

حجت الاسلام حامد شاهبیکی- رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: مساجد محلی برای اجتماع مومنین و اجتماع ایمانی آنان و دور شدن از مادیات و اتصال به معنویات است. 

وی ادامه داد: مسجد در فرهنگ اسلامی بسیار اهمیت و جایگاه دارد و برخی مساجد از فرهنگ مقاومت به دور هستند و یا عناصری در آن تربیت می شوند که ضد مقاومت و جاهل هستند. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی در ادامه عنوان کرد: برای اینکه مسجد محور مقاومت در برابر همه طاغوت ها باشد و در راه اسلام ناب حرکت کند باید برقرار و رونق داشته باشند. 

حجت الاسلام شاهبیکی با بیان اینکه مساجد باید در خدمت انقلاب باشند، افزود: امام جماعت و ارکان مساجد باید در راه امام و شهدا و اسلام ناب تعریفی برای خود داشته باشند و به معنای حقیقی در خط انقلاب حرکت کنند و این موضوع یک گوهر ارزشمند است. 

وی در ادامه گفت: مساجد باید توانمند و فعال و محور فعالیت های محله خود باشند و بتوانند روی پای خود بایستند و فعالین آن بتوانند برخی از کارهای محله را انجام دهند. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس مساجد محل قرار و اعزام رزمندگان بودند و این کارکرد را در جنگ سخت داشته اند و در جنگ نرم هم مساجد به مراتب کارکرد بیشتر و مهمتری دارند. 

حجت الاسلام شاهبیکی با اشاره به اینکه امروز در جنگ نرم، اندیشه ها و اراده ها مورد هجوم است، افزود: اراده و اندیشه جوانان و نوجوانان باید در مسجد تقویت شود تا بتوانند در مقابل هجوم دشمن مقاومت کنند. 

وی تاکید داشت: مساجد باید شهید پرور باشند و در این زمینه باید یک سری برنامه ها و اهداف را دنبال کنند چرا که جای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مسجد است. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی ادامه داد: شهدا الگوی ما در مساجد هستند که باید به نسل جدید معرفی شوند و مسجدی که نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت بی تفاوت باشد، آن مسجد انقلابی نیست. 

حجت الاسلام شاهبیکی با بیان اینکه راه اندازی کانون فرهنگی هنری فعال در مسجد یکی از راه های توانمند کردن آن است، افزود: کانون های فرهنگی هنری نقش مهمی بر دارند و در زمینه رونق پیدا کردن مساجد بسیار موثر هستند. 

وی بیان کرد: نقش کانون های فرهنگی هنری در زمینه فعال شدن مساجد بسیار مهم است و می توانند زیبایی های فرهنگ ایثار و شهادت را با زبان هنر اشاعه کنند. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی در پایان گفت: مطالبه مقام معظم رهبری از کانون های فرهنگی هنری مساجد این بوده است که در ذیل امام جماعت فعالیت داشته باشند و به سمت مسجد توانمند و انقلابی و تراز اسلامی حرکت کنند.

کد خبر 1784476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha