آغاز همکاری‌های فرهنگی برای معرفی شاعران اهل بیت(ع) در جهان

سفیر سابق ایران در قطر گفت: روایتگری درست و اثرگذار از شاعران جهان، درباره اهل بیت می‌تواند به گسترش علاقه‌مندی به شعر و ادبیات دینی در دنیا کمک کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، آسایش سفیر سابق ایران در قطر در نشست با غلامعلی مدیح دبیر تخصصی جشنواره شعر و مدیحه سرایی حضرت علی اکبر (ع)  با بررسی راهکارهای همکاری فرهنگی بین‌المللی اظهار کرد: برای غنای جشنواره مستلزم ایجاد شرایط مناسب برای دریافت و انتشار آثار ادبی از شاعران اهل بیت در کشورهای مختلف است.

 آسایش با اشاره به  اهمیت شعر و ادبیات دینی در معرفی هویت فرهنگی و مذهبی کشور تصریح کرد: آثار شاعران اهل بیت می‌تواند در سطح جهانی، پیام‌های معنوی و انسانی را به فطت های پاک منتقل کند.

وی با مهم دانستن  زمینه برقراری ارتباطات میان شاعران و نویسندگان کشورهای مختلف تأکید کرد: این اقدام علاوه بر کمک در توسعه ادبیات دینی فرصتی برای به اشتراک‌گذاری تجربیات هنری و فرهنگی بین ملت‌ها است.

 آسایش ادامه داد:  باید به دنبال ایجاد بستری مناسب برای روایتگری درست و اثرگذار از شاعران بزرگ اهل بیت باشیم و این زاویه فرهنگی می‌تواند به گسترش علاقه‌مندی به شعر و ادبیات دینی در سراسر جهان کمک کند.

شایان ذکر است؛ این نشست، زمینه‌ساز اقدامات آینده برای همکاری‌های بیشتر در حوزه ادبیات و فرهنگ میان ایران و سایر کشورها خواهد بود و امید می‌رود که منجر به شناسایی و معرفی بیشتر شاعران اهل بیت و آثار آنان در سطح جهانی شود.

کد خبر 1784509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha