عملیات «طوفان الاقصی» تغییری راهبردی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد

گروه‌های فلسطینی در اولین سالگرد «طوفان الاقصی» با انتشار بیانیه‌ای تاکید کردند: این نبرد قهرمانانه تغییری راهبردی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، گروه‌های فلسطینی در اولین سالگرد «طوفان الاقصی» روز شنبه (۱۴ مهر ماه) نشست مهمی را در نوار غزه برگزار کردند و این نشست را با توجه به ادامه جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان و ملت‌های عربی و اسلامی، «مهم» توصیف کردند.

گروه‌های فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کردند: رژیم صهیونیستی در حملات خود به مردم فلسطین به زشت‌ترین شکل‌های کشتار، گرسنگی، آوارگی و تخریب سیستماتیک همه جنبه‌های زندگی در غزه ادامه می‌دهد و این حملات و ترورهای میدانی و حملات شهرک نشینان در کرانه باختری، ادامه یهودی سازی قدس و پایان دادن به حضور فلسطینی‌ها در پایتخت ابدی ماست.

در این بیانیه آمده است: اشغالگران صهیونیست همچنین به دنبال تغییر واقعیت دینی و جغرافیایی مسجد الاقصی از طریق حمله و کنترل زمانی و مکانی هستند.

در ادامه بیانیه آمده است: فراخوانی رهبران اشغالگر برای ایجاد کنیسه یهودی و اعمال تبعیض نژادی علیه مردم ما در داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین و شکنجه و رفتار فاشیستی علیه زندانیان ما در زندان‌های اشغالی اقدام دیگر صهیونیست‌ها در ایجاد این تغییرات است.

در مقابل، گروه‌های فلسطینی به مردم فلسطین و مقاومت آنها درود فرستادند؛ مقاومتی که به گفته آنها با استقامت و استواری خود، نقشه‌های اشغالگران و پروژه‌هایش را که هویت و موجودیت فلسطین را هدف قرار می‌دهد، خنثی کرده است.

گروه‌های فلسطینی معتقدند که عملیات «طوفان الاقصی» یک تغییر استراتژیک در درگیری با اشغالگران اسرائیل ایجاد کرد و حقیقت را برای تمام جهانیان آشکار کرد و پاسخ طبیعی ما را به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین و مقابله با پروژه‌ها و نقشه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیان آنها نشان داد.

در این بیانیه همچنین تاکید شد: مقاومت به عنوان یک حق مشروع برای دستیابی به آزادی و ایجاد کشور آزاد فلسطین با پایتختی بیت المقدس ادامه دارد و اطمینان می‌دهیم که مقاومت با همه بال‌هایش در بهترین شرایط  و در حال کار است و در تمام جبهه‌ها و تمام محورهای جنگی هماهنگی مستمر دارد.

در این بیانیه همچنین تاکید شد: مردم فلسطین تنها کسانی هستند که تا فردای جنگ حق تعیین سرنوشت خود را دارند  و این موضوع تنها در میز فلسطین مورد بحث قرار می‌گیرد و همه ایده‌ها و تلاش‌ها برای ایجاد یک مدیریت جایگزین خارج از اجماع ملی و تصمیم مردم فلسطین، برخوردی همچون برخورد با اسرائیل خواهد داشت.

در این بیانیه در ادامه تاکید شد: توافق یا معامله تنها با تحقق خواسته‌ های مردم ما در آتش بس، عقب نشینی کامل از نوار غزه، باز کردن گذرگاه ها، شکستن محاصره، بازسازی و دستیابی به یک توافق جدی درباره تبادل اسرا مسیر است.

براساس این بیانیه، از گروه‌های مردمی فلسطین و مقاومت آنها در کرانه باختری، قدس، سرزمین اشغالی و در همه عرصه‌ها و جبهه‌ها خواسته شد تا به مقاومت همه جانبه به ویژه مقاومت مسلحانه خود شدیدتر از طوفان الاقصی برای توقف نسل کشی، حفاظت از مسجد الاقصی، توقف یهودی سازی قدس و شهرک سازی و پایان دادن به تبعیض نژادی و توقف رفتار غیرانسانی با زندانیان آزاد شده ادامه دهند.

گروه‌های فلسطینی همچنین خواستار برگزاری گفت‌وگوی فراگیر ملی برای تکمیل نتایج نشست مسکو-پکن برای دستیابی به آرمان‌های مردم فلسطین برای آزادسازی سرزمین‌شان و تأسیس کشور فلسطین با پایتختی قدس شریف» شدند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین امروز در غزه، تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به ۴۱ هزار و ۸۲۵ شهید و ۹۶ هزار و ۹۱۰ مجروح رسیده است.

کد خبر 1784514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha