فعالان رسانه‌ای اوگاندا برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کردند

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا در راستای توسعه همکاری‌های رسانه‌ای بین دو کشور، از رادیو و تلویزیون UBC اوگاندا بازدید به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ویلفرد سنیانگو، مدیر روابط عمومی رادیو و تلویزیون UBC ضمن استقبال از رایزن فرهنگی کشورمان به معرفی بخش‌های مختلف تهیه و تولید برنامه‌های رادیو و تلویزیونی پرداخت و گفت: رادیو UBC در سال ۱۹۵۴ میلادی و تلویزیون UBC در سال ۱۹۶۳ تأسیس و آغاز به کار کرد. بخشی از تجهیزات موجود در این رادیو و تلویزیون، توسط دولت ژاپن و از طریق آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن (JICA) به ما اهداء شده است.

وی ابراز کرد: برنامه‌های این تلویزیون به زبان‌های انگلیسی و لوگاندا و متناسب با سنین مختلف جامعه اوگاندا تهیه، تولید و پخش می‌شود. همچنین در تهیه و تولید برنامه‌های تلویزیونی تلاش شده است تا پروژه‌ها و برنامه‌های دولت اوگاندا در راستای تحول و توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور تبیین شود.

سنیانگو افزود: رادیو UBC دارای ۱۱ ایستگاه رادیویی بوده و به ۲۷ زبان مختلف از جمله انگلیسی، لوگاندا، سواحیلی و ... به تهیه، تولید و پخش برنامه مشغول است. رادیو و تلویزیون UBC با همکاری خبرگزاری راشا تودی (RT) اخبار منطقه‌ای و بین‌المللی را تهیه و پخش می‌کند.

در ادامه، خانم دورین اندزی، مدیر رادیو UBC با اشاره به وجود روابط دوستانه بین دو کشور و حمایت‌های رایزنی فرهنگی ایران از مسابقات قرآنی و نیز جشنواره‌های هنری و فرهنگی رادیو و تلویزیون  UBCخواستار تداوم همکاری‌های فی مابین شد.

فعالان رسانه‌ای اوگاندا برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کردند

وی تأکید کرد: ما علاقه‌مندیم با ایران در زمینه‌های اعطای بورسیه تحصیلی برای خبرنگاران رادیو و تلویزیون UBC در رشته‌های مرتبط جهت ادامه تحصیلات دانشگاهی در ایران به منظور ارتقاء سطح علمی آنان، تولید برنامه‌های دینی از جمله گفت‌وگوهای بین ادیان برای گسترش وحدت، برگزاری مسابقات قرآن کریم در این رسانه، اعزام خبرنگاران رادیو و تلویزیون UBC به ج.ا.ایران و شرکت در کارگاه‌های آموزشی خبرنویسی و ... همکاری کنیم.

عبدالله عباسی رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا با استقبال از توسعه همکاری‌ها بین دو کشور، نکاتی درباره فعالیت‌های سازمان صدا و سیمای ایران در داخل کشور، وجود شبکه‌های استانی و شبکه‌های ملی همراه با تولید و پخش برنامه‌های متنوع و تخصصی آن ارائه داد.

وی بر لزوم افزایش تعاملات علمی و فرهنگی بین دانشگاه‌های ایران و اوگاندا به ویژه فراهم شدن زمینه اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان نخبه تأکید کرد و افزود: امید است تا در برنامه‌های آتی رایزنی فرهنگی ایران از جمله مسابقات قرآن کریم و برگزاری نشست علمی اسلام و مسیحیت که هم اکنون در حال برنامه ریزی است، رادیو و تلویزیون UBC نیز همکاری مؤثری داشته باشد

کد خبر 1784519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha