«صداقت و دولت در ایران معاصر» روانه بازار نشر شد

کتاب «صداقت و دولت در ایران معاصر» اثر مجید احمدی کچایی است که در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۳۱۸ صفحه به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، کتاب «صداقت و دولت در ایران معاصر» اثر مجید احمدی کچایی است که در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۳۱۸ صفحه به چاپ رسید. 

چگونگی بازشناخت صداقت حاکمان در دوره معاصر تنها در سایه میزان کارآمدی دولت‌ها امکان‌پذیر است؛ در این راستا هر دولتی که توانسته باشد بیش از دیگران در سه شاخصه مهم مشروعیت اجتماعی، امنیت عمومی و پایدار و همچنین خدمات عمومی توفیق بیشتری داشته باشد، به همان میزان مردم نیز رفتار حکومت و شیوه حکمرانی آن را صادقانه خواهند دانست و مناسبات خود را نیز بر اساس اصل کارکرد گرایی دولت‌ها استوار خواهند کرد. بر این اساس، اگر دولتی به هر دلیلی نتواند موفقیت چندانی در شاخص‌های مهم ذکر شده داشته باشد، به همان میزان نیز مردم از آن رویگردان خواهند شد. اثر حاضر به مفهوم صداقت در شیوه حکمرانی حاکمان توجه کرده است.

ساختار اثر

این کتاب در چهار فصل تألیف شده است؛ نویسنده ضمن بیان کلیات در فصل اول، در دومین فصل از این کتاب با عنوان «مناسبات ملت و حاکمیت در دوره قاجار، بر اساس سنجش صداقت» چهره فرهنگی، خدمات عمومی و امنیت را به رشته تحریر درآورده است.

در فصل سوم و چهارم که به ترتیب به «مناسبات ملت و حاکمیان در رژیم پهلوی، بر اساس سنجه صداقت» و «مناسبت ملت و حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی بر اساس سنجه صداقت» پرداخته، سه مؤلفه‌ چهره فرهنگی، خدمات عمومی و امنیت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی http://shop.isca.ac.ir/ مراجعه کنند.

کد خبر 1784532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha